| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| ELL301 | LITERARY CRITICISM AND THEORY I | 5 | 3 | 3 | 8 | 
DERS BİLGİLERİ | 
                        |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce | 
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA AKMAN KAPLAN | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi VAHİDE METİN | 
| Ders Ön Koşulu | Yok | 
AMAÇ VE İÇERİK | 
                        |
|---|---|
| Amaç: | This course aims to introduce the students to major literary and philosophical concerns, key concepts, and terms developed in theoretical movements/schools such as Formalism, New Criticism, Structuralism, and Marxism. | 
| İçerik: | This course covers selected theoretical texts from such theoretical schools as Formalism, New Criticism, Structuralism, and Marxism as well as their bearing upon criticism of literature. | 
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
                        
|---|
| identify various schools of criticism including Classical, New Critical, Formalist, Reader-oriented, Structuralist and Marxist theories. | 
| explain main concepts and arguments in seminal works of criticism. | 
| apply critical theories to selected works of prose and poetry. | 
| explain the authorship, the purpose of literary criticism and the production of meaning. | 
| debate the importance of criticism in literary studies. | 
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | - | Orientation to Course. What is literary criticism? Main approaches to reading literature. | Lecture & Discussion & Inquiry-based Learning | 
| 2 | Reading the Material Assigned | Classical literary theory: extracts from Plato, Aristotle, Horace | Lecture & Discussion & Inquiry-based Learning | 
| 3 | Reading the Material Assigned | Medieval theory and criticism: extracts from Plotinus, Hugh of St. Victor, Augustine, Dante | Lecture & Discussion & Inquiry-based Learning | 
| 4 | Reading the Material Assigned | Renaissance, Neoclassical, and Romantic period: extracts from Pierre Corneille, John Dryden, Alexander Pope, Sir Philip Sidney, Coleridge, Schiller | Lecture & Discussion & Inquiry-based Learning | 
| 5 | Reading the Material Assigned | French Structuralism and the Linguistic Turn: Saussure, Todorov, Propp | Lecture & Discussion & Inquiry-based Learning | 
| 6 | Reading the Material Assigned | French Structuralism: Greimas, Lévi-Strauss, Genette | Lecture & Discussion & Inquiry-based Learning | 
| 7 | Reading the Material Assigned | Russian Formalism: Shklovsky, Jakobson | Lecture & Discussion & Inquiry-based Learning | 
| 8 | Reading the Material Assigned | Russian Formalism: Bakhtin | Lecture & Discussion & Inquiry-based Learning | 
| 9 | Reading the Material Assigned | American New Criticism: William K. Wimsatt Jr. | Lecture & Discussion & Inquiry-based Learning | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | Reading the Material Assigned | American New Criticism: Monroe C. Beardsley, Cleanth Brooks | Lecture & Discussion & Inquiry-based Learning | 
| 12 | Reading the Material Assigned | Marxist Critical Theory: Karl Marx, Adorno | Lecture & Discussion & Inquiry-based Learning | 
| 13 | Reading the Material Assigned | Benjamin, Althusser | Lecture & Discussion & Inquiry-based Learning | 
| 14 | Reading the Material Assigned | Benjamin, Althusser | Lecture & Discussion & Inquiry-based Learning | 
| 15 | Reading the Material Assigned | Lukács, Brecht, Jameson | Lecture & Discussion & Inquiry-based Learning | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
KAYNAKLAR | 
                        
|---|
| A History of Literary Criticism and Theory: From Plato to the Present by M. A. R. Habib | 
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 
                        ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | Klasik Sınav | |
| Ödev Değerlendirme | 1 | 10 | ||
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 3 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Edebi bir metnin sözlü veya yazılı olarak analizinde modernizm, postmodernizm ve postkolonyalizm gibi edebi akımların temel özelliklerini tanımlayabilir.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Edebi bir metinde dil yapısını dilin işlevi ile ilişkilendirebilir.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Edebi metinleri ya da filmler gibi görsel eserleri açıklayabilir ve bu eserler üzerine fikir üretebilir.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 4 | 
                                             
                                                Farklı dönemlerden yazarların, şairlerin ve oyun yazarlarının dilini ve tarzını tanıyabilir.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Dil, edebiyat ve kültür ile ilgili anahtar terimleri ve kavramları açıklayabilir.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Rönesans ya da 20. yüzyıl gibi çeşitli zaman dilimlerini o yüzyıllarda yazılmış edebi metinlere yansımış olan edebi, kuramsal, sosyal ve politik gelişmelerin ışığında tarihsel olarak sınıflandırabilir.
                                             
                                         | 
                                            2 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Farklı edebi türlerin özelliklerini karşılaştırabilir.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Farklı etnik kökenler üzerine kurulan çeşitli kültürlerde üretilen edebi eserleri yorumlayabilir.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Orta Çağ ve Viktorya dönemi gibi farklı dönemleri, dönemlerin kendine özgü edebi, kuramsal, sosyal ve politik niteliklerine göre sözlü veya yazılı olarak karşılaştırabilir.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Akademik bir makale yazarken özgün bir argüman ortaya çıkarıp, kuramsal bir analiz yapabilir.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Akademik bir makale yazarken intihalden kaçınmak için gerekli olan etik gerekliliklere uygun olarak entelektüel bir argüman/tez hazırlayabilir.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Edindiği araştırma becerilerini, akademik bir makale yazarken bilgi toplamak, topladığı bilgiyi düzenlemek ve sunmak için kullanabilir.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
| 4 | 
                                             
                                                İngilizceden Türkçeye ya da Türkçeden İngilizceye metin çevirisi yaparken çeşitli çeviri yöntemlerini uygulayabilir.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Toplantı, seminer ve konferans gibi akademik ve profesyonel etkinlikler düzenleyebilir.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Kendi öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini hayat boyu öğrenmeyi sürdürülebilir kılmak için yapılandırabilir.
                                             
                                         | 
                                            2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazanabilir.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Sosyal haklar, demokrasi, sosyal adalet, cinsiyet ve ırksal kimlik, kültürel ve etik değerlerin gelişimini değerlendirebilir ve eleştirebilir.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 14 | 3 | 42 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 2 | 20 | 40 | 
| Ödev | 0 | 0 | 0 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 33 | 0 | 202 | 
| Genel Toplam | 202 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,9 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |