Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HYM401 | HAVAYOLU YÖNETİMİ | 7 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEDA MUMLU KARANFİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi YALÇIN PAMUK |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bölüm vizyon ve misyonuna uygun olarak, havayolları işletmeciliğine giriş yapmak, havayolu işletmeciliği konusunda öğrencilerin bilgi ve beceri seviyelerini arttırmak hedeflenmektedir. |
İçerik: | Havayolu işletmeciliğine ilişkin temel kavramlar, havayolu işletmelerinin sınıflandırılması, havayolu işletmeciliğini etkileyen ekonomik düzenlemeler, havayolu işletmelerinin maliyet yapısı ve verimlilik göstergeleri, havayolu işletmelerinin ağ yapıları, hava yolu işletmelerinde filo ve tarife planlaması, havayolu işbirlikleri, düşük maliyetli havayolu işletmeleri gibi konular ele alınmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uluslararası havayolu yönetim yaklaşımlarını tanımlar. |
Havacılık sektöründe insan kaynağının önemini açıklar. |
Rekabette takım çalışması, toplam kalite ve etkin iletişimin önemini tartışır. |
Havayolu yönetiminde ulusal/uluslararası organizasyonlar ve yasal düzenlemelerin önemini tanımlar. |
Ulusal ve uluslararası havayolu yönetim uygulamalarını karşılaştırarak açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuya yönelik internet araştırması | Ders Tanıtımı, Havayolu Taşımacılığı Hizmetine ve Pazarına İlişkin Temel Kavramlar | Görsel destekli düz anlatım |
2 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu Taşımacılığında Arz ve Talep, Havayolu Taşımacılığı Sektörünün Özellikleri | Görsel destekli düz anlatım |
3 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşletmelerinin Sınıflandırılması, Havayolu İşletmelerinin Konumlanması | Görsel destekli düz anlatım |
4 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşletmeciliğini Etkileyen Ekonomik Düzenlemeler, Ekonomik Düzenlemelerin Havayolu Yönetimine Etkisi | Görsel destekli düz anlatım |
5 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşletmelerinin Maliyet Yapısı | Görsel destekli düz anlatım |
6 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşletmelerinin Verimlilik Göstergeleri | Görsel destekli düz anlatım |
7 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşletmelerinde Topla–Dağıt Ağ Yapısı | Görsel destekli düz anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşletmelerinde Kullanılan Diğer Ağ Yapıları | Görsel destekli düz anlatım |
10 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşletmelerinde Filo Planlaması | Görsel destekli düz anlatım |
11 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşletmelerinde Tarife Planlaması | Görsel destekli düz anlatım |
12 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşbirliklerinin Oluşumunda Etkili Olan Faktörler, Havayolu İşbirliklerinin Amaç ve Faydaları | Görsel destekli düz anlatım |
13 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşbirliklerinin Sınıflandırılması, Küresel Havayolu İşbirliği Grupları | Görsel destekli düz anlatım |
14 | Konuya yönelik internet araştırması | Düşük Maliyetli Havayolu İşletmelerinin Genel Özellikleri, Düşük Maliyetli Havayolu İşletmelerinin İnsan Kaynağı ve Müşteri Profili | Görsel destekli düz anlatım |
15 | Konuya yönelik internet araştırması | Düşük Maliyetli Havayolu İş Modelinin Etkileri, Düşük Maliyetli Havayolu İş Modelindeki Yeni Eğilimler | Görsel destekli düz anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sarıhan A.E., Gerede E., Battal Ü. ve Demirci A.E. (2019); Havayolu Yönetimi, Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları, Eskişehir. |
Rodoplu Şahin, D. (ed.) (2020); Hava Taşımacılığı ve Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayıncılık, Ankara. |
Belobaba, P., Odoni, A. and Barnhart C. (2016); The Global Airline Industry, Second Edition, Wiley, West Sussex. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
|
1 | |||||
2 |
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
|
1 | |||||
3 |
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
2 | |||||
2 |
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
|
3 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
|
2 | |||||
4 |
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
|
4 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
|
3 | |||||
3 |
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
|
5 | |||||
4 |
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
|
5 | |||||
5 |
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir. (manage) (Bloom 3)
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
3 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
|
4 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
|
4 | |||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 13 | 2 | 26 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 67 | 0 | 176 |
Genel Toplam | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |