TR EN

HAVAYOLU FİLO PLANLAMASI VE UÇUŞ AĞI YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HYM406 HAVAYOLU FİLO PLANLAMASI VE UÇUŞ AĞI YÖNETİMİ 8 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HABİBE GÜNGÖR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi DURSUN BOZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; Havayolu filo planlaması ile ilgili temel bilgilerin tanımlanması ve uçuş ağı yapısının incelenmesidir.
İçerik: Dersin içeriği; havacılıkta filo planlaması ile ilgili temel bilgiler, uçuş ağı yönetimi, uçak karakteristleridir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Filo yönetimini analiz eder.
Uçuş ağı yönetimini açıklar.
Uçak modellerini temel düzeyde ayırt eder.
Hat planlamayı düzenler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma ve kaynak tarama Havayolu Taşımacılığının Genel Özellikleri SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
2 Okuma ve kaynak tarama Havayolu Taşımacılığının Pazar Yapısı SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
3 Okuma ve kaynak tarama Havayolu Planlama proseslerine ve Sistemlerine Giriş SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
4 Okuma ve kaynak tarama Filo Planlama Türleri ve Elemanları SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
5 Okuma ve kaynak tarama Filo Planlamanın Aşamaları SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
6 Okuma ve kaynak tarama Havayolu Tarife Geliştirilmesi SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
7 Okuma ve kaynak tarama Filo atama optimizasyonu SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
8 - ARA SINAV -
9 Okuma ve kaynak tarama Hat Planlama Ve Network Stratejileri SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
10 Okuma ve kaynak tarama Uçuş Ağının Belirlenmesi SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
11 Okuma ve kaynak tarama Filo Planlamada Uçak Seçimini Etkileyen Faktörler SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
12 Okuma ve kaynak tarama Uçak Karekteristleri SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
13 Okuma ve kaynak tarama Uçak Güvenliği ve Bakım SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
14 Okuma ve kaynak tarama Uçak Teknik Hizmetleri SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
15 Okuma ve kaynak tarama Havayolu Ücretlendirme Yapıları Ve Stratejileri SUNUM VE DERS İÇİ TARTIŞMA
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gerede E., Sarıhan A.E., Battal Ü., Demirci A. E. (2010). Havayolu Yönetimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Belobaba, P., Odoni, A., and Barnhart, C., (eds.), The Global Airline Industry, John Wiley & Sons Publishers, 2009
Mahmoud, M. S. B., Larrieu, N., & Pirovano, A. (2013). Risk Propagation Assessment for Network Security: Application to Airport Communication Network Design. John Wiley & Sons.
Graham, A. (2008). Airport planning and regulation in the United Kingdom. Brookings Institution Press.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
3
2
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
3
3
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
3
4
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
3
5
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
6
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
4
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
4
3
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
4
4
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
4
5
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
2
6
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
2
7
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
2
8
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
3
2
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
3
3
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
3
4
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
3
2
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
3
3
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
3
4
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
3
5
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
3
6
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
3
7
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
3
8
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
3
9
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir. (manage) (Bloom 3)
3
10
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir. (manage) (Bloom 3)
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
4
2
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
4
3
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
3
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
4
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
4
3
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
4
4
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
3
2
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
3
3
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
3
4
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
3
5
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
3
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
4
2
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 4 56
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 6 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 55 0 201
Genel Toplam 201
Toplam İş Yükü / 25.5 7,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0