| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| SKY437 | KENTLEŞME POLİTİKALARI | 7 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL DURGUN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Doç.Dr. FATMA GÜL GEDİKKAYA |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu derste, kentler ve Kentleşme olgusunun sosyo-kültürel, ekonomik ve politik altyapısını tanımlayabilmek ve kentleşme sorunları ve çözümleri, kentleşme politikaları, kent hukuku gibi konularda temel bilgilerin edinilmesi amaçlanmaktadır. |
| İçerik: | Bu dersin içeriğini; kent kavramı, doğuşu, gelişimi ve kuramları ile dünyada ve Türkiye’de kentleşme süreçlerinin incelenmesi konuları oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Kent kavramının doğuşunu, gelişimini ve değişimini tarihsel perspektif içinde yorumlar.(Interpret) |
| Türkiye’de kentleşme sürecinin gelişimini, kent kuramları çerçevesinde tartışabilir. (Discuss) |
| Kent yönetimine ilişkin temel kaynakları araştırır. (Research) |
| Kent yaşamının gelişimine katkı sağlayacak alternatif çözümleri güçlü ve zayıf yanlarıyla değerlendirir. (Evaluate) |
| Türkiye’deki kentleşme uygulamalarını güncel tartışmalar ışığında yeniden yorumlar. (Interpret) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | - | Dersin tanıtılması ve içeriğinin öğrencilerle paylaşılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Kitap okuma | Kent kavramı, kentin farklı kuramlar açısından tanımlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Kitap okuma | Tarihsel süreçte kentin ortaya çıkışı ve gelişimine cevap arayışı kent kuramlarına giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Kitap okuma | Kent kuramları; David Harvey | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
| 5 | Kitap okuma | Kent Kuramları; Castells | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 6 | Kitap okuma | Kent Kuramları; Lefebvre | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
| 7 | Kitap okuma | Kentleşme kavramı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
| 8 | Kitap okuma | Kentleşmenin kavramsal tanımı, kentleşme nedenleri, kentleşmenin boyutları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
| 9 | Kitap okuma | Kentleşme süreçleri; 19. yüzyılda Kentler, 2. Dünya Savaşı sonrası kentler, küreselleşme sürecinde kentler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Kitap okuma | Türkiye'de kentleşme süreçleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 12 | Kitap okuma | Türkiye'de kentleşme politikalarının uygulanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
| 13 | Kitap okuma | Ülkemizde kentleşme ve planlama sorunları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
| 14 | Kitap okuma | Kentleşme ve planlama sorunlarına ilişkin çözüm önerilerinin ve reformların tartışılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
| 15 | Kitap okuma | Genel değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Ruşen, K. (2012) . Kentleşme Politikası. (12. Basım). Ankara: İmge. |
| Weber, M. (2000), Şehir, Modern Kentin Oluşumu. (Cev M. Ceylan). İstanbul: Bakış Yay. |
| Cochrane, A. (2016). Understanding Urban Policy: A Critical Introduction, Wiley-Blackwell. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları tanımlar.
|
5 | |||||
| 2 |
İdarenin genel yapısını, işleyişini ve kamu politikası oluşum sürecini açıklar.
|
2 | |||||
| 3 |
Siyasi davranış, örgütlerde davranış ve liderlik konularında ilke ve kuralları birbiri ile ilişkilendirir.
|
1 | |||||
| 4 |
Ekolojik, ekonomik ve toplumsal sürdürülebilirliğe ilişkin bilgileri alanı ile ilgili bilgilerle ilişkilendirir.
|
4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ile ilgili bilgileri meslek hayatı ve gündelik hayatta kullanır.
|
4 | |||||
| 2 |
Ekolojik, ekonomik ve toplumsal sürdürülebilirliğe ilişkin bilgileri meslek hayatında ve gündelik hayatta kullanır.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Siyaset Bilimi ve kamu yönetimi alanındaki bilgileri kullanarak güncel siyasi ve idari gelişmeleri ve demokratik sistemin işleyişini yorumlayabilir.
|
4 | |||||
| 2 |
Yönetim, kentleşme, çevre politikaları, siyaset ve hukuk bilimleri alanlarının temel kavramlarını tanımlar.
|
5 | |||||
| 3 |
Yönetim, kentleşme, çevre politikaları, siyaset ve hukuk bilimleri alanlarına ilişkin mesleki bilgilerini evrensel değerler ile ilişkilendirir.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanına ilişkin kuramsal bilgilerini kullanarak idari yapıları ve ülke yönetim modellerini karşılaştırır.
|
3 | |||||
| 2 |
Kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar arasında etkinlikler düzenler.
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanındaki kaynak kişilerle işbirliği yapar.
|
0 | |||||
| 2 |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinindeki bilgi birikimini kullanarak, siyasi ve idari konularda; proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerini yönetir.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Evrensel hukuk normlarını ve idari yapıları temel alarak mevcut yapıları eleştirel yaklaşımla analiz eder.
|
3 | |||||
| 2 |
Kişisel ve mesleki yaşantısında yazılı veya yazılı olmayan hukuk kurallarını ve etik kodları uygular.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Siyasi ve idari gündemi ve gündeme ilişkin yazılı-sözlü çalışmaları takip ederek, kendini geliştirir.
|
1 | |||||
| 2 |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanına ilişkin bilgileri, çok kültürlü ortamlarda farklı hedef kitleler ile tartışır.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanın mevcut tarihi ve kuramsal bilgi birikiminden yararlanarak; güncel konu, olay ve sorunları yorumlar ve analiz eder.
|
3 | |||||
| 2 |
Siyasi ve bürokratik kurumların işleyişini yönlendirecek özgün plan ve programlar üretir.
|
2 | |||||
| 3 |
Sürdürülebilir ve etkin kamu politikalarının yapımı ve uygulanmasında, alternatif kamu politikası önerileri geliştirir.
|
2 | |||||
| 4 |
Siyasi ve idari örgütlerin işleyişini daha etkin kılmaya ve geliştirmeye dönük reform programları tasarlar.
|
1 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 14 | 4 | 56 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 55 | 0 | 202 |
| Genel Toplam | 202 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,9 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |