TR EN

REKLAMDA GRAFİK ÜRETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI207 REKLAMDA GRAFİK ÜRETİMİ 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. YELDA ÜLKER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin başarıyla tamamlanmasının ardından öğrencilerin reklamda grafik üretimi gerçekleştirebilecek altyapıyı kazanmaları amaçlanmaktadır.
İçerik: Reklam kavramı, özellikleri ve türleri, reklam ajansları ve grafik üretici, reklamda grafik üretiminin temel ilkeleri, grafik üretiminde renk, kompozisyon, tipografi, reklamda grafik üretimi ve görsel kimlik, reklamda grafik üretiminin kurumsal kimlik bileşenleri ile ilişkisi, reklamda grafik üretimi ve marka, marka kimliği, reklam mecralarında grafik üretimi (gazete ve dergi), reklam mecralarında grafik üretimi (televizyon), reklam mecralarında grafik üretimi (Açıkhava ve internet), reklam kampanya örneklerinde grafik üretimi örnek olay incelemeleri ve reklamda grafik üretimi örnek olay incelemeleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklam kavramını doğru bir şekilde tanımlar.
Reklamda grafik üretimi aşamalarını bir vaka çalışması üzerinde ana hatlarıyla açıklar.
Reklamda grafik üretimine ilişkin örnekleri analiz eder ve karşılaştırır.
Grafik üretiminde dikkat edilmesi gereken özelliklerini açıklar.
Reklamda grafik üretimini kurumsal kimlik, görsel kimlik ve marka kimliği bağlamlarında analiz eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım, Tartışma
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam kavramı, özellikleri ve türleri Reklam ajansları ve grafik üretici Anlatım, Tartışma
3 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklamda grafik üretiminin temel ilkeleri Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
4 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Grafik üretiminde renk, kompozisyon, tipografi Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
5 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklamda grafik üretimi ve görsel kimlik Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
6 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklamda grafik üretiminin kurumsal kimlik bileşenleri ile ilişkisi Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
7 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklamda grafik üretimi ve marka, marka kimliği Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam mecralarında grafik üretimi (gazete ve dergi) Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
10 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam mecralarında grafik üretimi (televizyon) Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
11 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam mecralarında grafik üretimi (açıkhava) Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
12 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam mecralarında grafik üretimi (internet) Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
13 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam kampanya örneklerinde grafik üretimi örnek olay incelemeleri Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
14 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklamda grafik üretimi örnek olay incelemeleri Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
15 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklamda grafik üretimi örnek olay incelemeleri Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ambrose, G; Akder, F; Uslu, M. E.; Harris, P. (2012). Grafik Tasarımının Temelleri, Literatür Yayınları
Teker, U. (2009). Grafik Tasarım ve Reklam, Yorum Sanat yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklamcılık alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
3
2
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
4
2
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
3
3
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
5
2
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
3
2
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
4
3
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5
4
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
3
2
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
4
3
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
5
4
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
4
5
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 3 36
Ödev 2 10 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 148
Genel Toplam 148
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0