TR EN

REKLAM YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI202 REKLAM YÖNETİMİ 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. YELDA ÜLKER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilerin reklam yönetimi ve reklam kampanyası planlaması hakkında teorik bilgi edinmesini sağlamaktır.
İçerik: Reklam kavramı, özellikleri, reklamın halkla ilişkiler, pazarlama ve propaganda ile benzerlikleri ve farklılıkları, reklamın amaç ve hedefleri, işlevleri, türleri, reklam ve hedef kitle, reklam ortamları, reklam yönetimi süreci, stratejileri, reklam yönetiminde medya planlaması, ölçme ve değerlendirme, reklam yönetiminin bireysel ve toplumsal düzeylerde etkileri, reklamda etik ve denetim, reklam hukuku ve reklamcılığa ilişkin yasal düzenlemeler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklam yönetimi ile ilgili temel kavramlar çerçevesinde ne olduğunu istenildiği zaman doğru bir şekilde anlatır.
Reklam kampanyası planlama sürecinden reklamın sahip olması gereken özellikleri belirler.
Reklam senaryo yazımını ve reklam kampanya çalışmalarını açıklar.
Örnek reklam kampanyalarını yorumlar ve analiz eder.
Reklam yönetiminde etik ve hukuk unsurlarının önemini açıklayarak reklamı etik ve hukuk bağlamı dikkate alarak karşılaştırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Giriş: Dersin Tanıtımı, İzlence Paylaşımı, Haftalık Konu Paylaşımı Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Reklam Kavramı, Reklamın Önemi, İşlevi ve Reklam Türleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Reklam Kampanyası Kavramı ve Önemi Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Reklam Kampanyası Planlama Süreci: Durum Analizi ve Swot Analiz Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma,Reklam İnceleme Reklam Kampanyası Planlama Süreci: Pazar Bölümlendirme Kavramı Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Reklam Amaçlarının Belirlenmesi: AIDA ve DAGMAR Modelleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamın Yaratıcı Süreci Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Tüketici Davranışları ve Reklam Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Reklamda İknanın Önemi Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme, Reklam İnceleme Retorik Kanıt Türleri ve Reklam Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Siyasal Reklamlar ve Türleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Reklam ve Markalama Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Markalamada Reklamın Önemi Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Genel Değerlendirme ve Özet Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sullivan, L.; Yaman, S.; Canan, G. (2018). Satan Reklam Yaratmak. MediaCat
Tosun, N. B.; Uraltaş, N. T.; Nas, A.; Özkaya, B.; Güdüm, S.; Ertürk, B.; Dönmez, M.; Çerçi, M.; Ülker, Y.; Cesur, D.; Varol, E.; Kiçir, İ. (2018). Reklam Yönetimi. Beta Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklamcılık alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
4
2
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
5
2
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
5
3
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
3
2
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
3
2
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
3
3
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4
4
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
4
2
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
4
3
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
5
4
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
5
5
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 4 48
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 3 36
Ödev 1 10 10
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0