Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTI202 | REKLAM YÖNETİMİ | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilerin reklam yönetimi ve reklam kampanyası planlaması hakkında teorik bilgi edinmesini sağlamaktır. |
İçerik: | Reklam kavramı, özellikleri, reklamın halkla ilişkiler, pazarlama ve propaganda ile benzerlikleri ve farklılıkları, reklamın amaç ve hedefleri, işlevleri, türleri, reklam ve hedef kitle, reklam ortamları, reklam yönetimi süreci, stratejileri, reklam yönetiminde medya planlaması, ölçme ve değerlendirme, reklam yönetiminin bireysel ve toplumsal düzeylerde etkileri, reklamda etik ve denetim, reklam hukuku ve reklamcılığa ilişkin yasal düzenlemeler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Reklam yönetimi ile ilgili temel kavramlar çerçevesinde ne olduğunu istenildiği zaman doğru bir şekilde anlatır. |
Reklam kampanyası planlama sürecinden reklamın sahip olması gereken özellikleri belirler. |
Reklam senaryo yazımını ve reklam kampanya çalışmalarını açıklar. |
Örnek reklam kampanyalarını yorumlar ve analiz eder. |
Reklam yönetiminde etik ve hukuk unsurlarının önemini açıklayarak reklamı etik ve hukuk bağlamı dikkate alarak karşılaştırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Giriş: Dersin Tanıtımı, İzlence Paylaşımı, Haftalık Konu Paylaşımı | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Reklam Kavramı, Reklamın Önemi, İşlevi ve Reklam Türleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Reklam Kampanyası Kavramı ve Önemi | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Reklam Kampanyası Planlama Süreci: Durum Analizi ve Swot Analiz | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma,Reklam İnceleme | Reklam Kampanyası Planlama Süreci: Pazar Bölümlendirme Kavramı | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Reklam Amaçlarının Belirlenmesi: AIDA ve DAGMAR Modelleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamın Yaratıcı Süreci | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Tüketici Davranışları ve Reklam | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Reklamda İknanın Önemi | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme, Reklam İnceleme | Retorik Kanıt Türleri ve Reklam | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Siyasal Reklamlar ve Türleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Reklam ve Markalama | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Markalamada Reklamın Önemi | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Genel Değerlendirme ve Özet | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sullivan, L.; Yaman, S.; Canan, G. (2018). Satan Reklam Yaratmak. MediaCat |
Tosun, N. B.; Uraltaş, N. T.; Nas, A.; Özkaya, B.; Güdüm, S.; Ertürk, B.; Dönmez, M.; Çerçi, M.; Ülker, Y.; Cesur, D.; Varol, E.; Kiçir, İ. (2018). Reklam Yönetimi. Beta Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklamcılık alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
|
5 | |||||
2 |
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
|
5 | |||||
3 |
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
3 | |||||
2 |
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
3 | |||||
2 |
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
|
3 | |||||
3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
4 | |||||
4 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
|
4 | |||||
2 |
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
|
4 | |||||
3 |
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
|
5 | |||||
4 |
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
|
5 | |||||
5 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 4 | 48 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 3 | 36 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |