Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTI206 | REKLAMCILIKTA FOTOĞRAF UYGULAMALARI | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, bu ders öğrencilere reklamcılık alanında fotoğrafçılık ekipmanlarını ve uygulamasını tanıtmak için tasarlanmıştır. Bu ders kapsamında fotoğraf ekipmanının, kompozisyonun, ışığın ve diğer görsel öğelerin temel bilgileri öğrencilere kavratmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Fotoğraf makinesinin kullanımı, fotoğraf çekiminin nasıl olması gerektiği ve reklamcılıkta fotoğraf çekimi gibi konuları içermektedir. Fotoğraf makinelerinin genel özelliklerinin ve parçalarının tanıtımı, fotoğrafçılıkta değişkenler arasındaki bağlantı (diyafram, asa, örtücü), kompozisyon, ışık ve çekim teknikleri, sayısal fotoğraf, görüntü işleme ve arşivleme, hareketli fotoğraf çekiminde kontrol, fotoğraf çekiminde alan derinliği, fotoğrafçılıkta 3d çekim, derinlik ve perspektif, reklamcılıkta fotoğraf çekimi, reklam türlerine göre fotoğraf çekimi ve reklamcılıkta fotoğraf çekimi örnekleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Fotoğraf makinesinin genel özelliklerini tanımlar. |
Fotoğraf çekiminde değişkenlerin birbirleri ile olan ilişkisini açıklayarak fotoğraf çekimini uygular. |
Fotoğrafçılıkta kompozisyon, ışık ve çekim tekniklerini açıklar. |
Reklamcılıkta fotoğraf çekiminin nasıl olması gerektiğine reklam içeriği, reklamın mecrası ve reklamın türü gibi unsurlar doğrultusunda açıklar. |
Reklamcılıkta fotoğraf çekimi örneklerini tartışır. |
Reklam alanında fotoğraf uygulamalarının teknik yapısını yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması | Tanışma, ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme, Haftalık Ders Programının açıklanması: İzlence, Kaynakça. | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür taraması | Fotoğrafçılığın tarihi. Fotoğrafçılıkta değişkenler arasındaki bağlantı (Diyafram, iso, enstantene) | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür taraması | Kompozisyon, ışık ve çekim teknikleri | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür taraması | Sayısal fotoğraf | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür taraması | Görüntü işleme ve arşivleme, hareketli fotoğraf çekiminde kontrol | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür taraması | Reklam Fotoğraf çekiminde alan derinliği | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür taraması | Reklam Fotoğrafçılığında ürün çekimi, derinlik ve perspektif | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması | Reklamcılıkta fotoğraf çekim teknikleri | Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür taraması | Reklam türlerine göre fotoğraf çekimi | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür taraması | Reklamcılıkta stok fotoğrafçılık | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür taraması | Reklam fotoğrafında tasarım örneklerinin incelenmesi | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür taraması | Reklam fotoğrafında enstantene öncelikli çekimler | Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür taraması | Reklam fotoğrafında diyafram öncelikli çekimler | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür taraması | Reklam fotoğrafı çekimlerinin incelenmesi ve çözümlenmesi | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Reklam Fotoğrafçılığı. Metin Kasım. Çizgi Kitabevi Yayınları |
Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı. Osman Ürper. Say Yayınları |
Dijital Fotoğrafçının El Kitabı. Scott Kelby. Alfa Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklamcılık alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
|
4 | |||||
2 |
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
|
5 | |||||
3 |
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
3 | |||||
2 |
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
5 | |||||
2 |
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
|
4 | |||||
3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
3 | |||||
4 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
|
5 | |||||
2 |
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
|
4 | |||||
3 |
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
|
3 | |||||
4 |
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
|
4 | |||||
5 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 3 | 36 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 148 |
Genel Toplam | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |