Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTI208 | TÜKETİM TOPLUMU | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, tüketim olgusunu reklamcılık perspektifinde irdelemek; Sanayi Devrimi sonrası gelişen tüketim toplumunun tarihi bilgisini aktarmak ve tüketime dair kuramları eleştirel perspektif ile analiz etmektir. |
İçerik: | Kültür ve toplum kavramları, popüler ve popüler kültür kavramı, kitle ve kitle kültürü, kültür endüstrisi kavramları, tüketim toplumu kavramı, Frankfurt okulu ve düşünürleri, Birmingham okulu ve düşünürleri, kitle kültürüne olumlu yaklaşımlar, iletişim ve ekonomi politiği, kitle iletişim araçları / medya ve tüketim, yabancılaşma ve kamuoyu, bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kültür ve toplum kavramlarını tanımlar. |
Popüler kültür ve medya ilişkisini örnekler vererek tanımlar. |
Tüketim toplumu kavramını tartışır ve tüketim ve toplumsal sınıf, yaşam tarzı ilişkilerini açıklar. |
Frankfurt Okulu, Birmingham Okulu ve Chicago Okulu düşünürlerinin görüşlerini bilerek bu görüşleri analiz eder ve karşılaştırır. |
Tüketim toplumu ile ilgili araştırmaları yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Giriş: Ders içeriğinin ve haftalık konuların tanıtımı | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Tüketim Kavramı, Tüketim Kültürünün Gelişimi ve Parametreleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Tüketici Satın Alma Davranışları ve Kompulsif Tüketim | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Tüketim Kuramları ve Kuramcıları: Genel Bakış; Tüketimin Klasik Kuramcıları: Max Weber, Georg Simmel | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Tüketimin Klasik Kuramcıları: Torstein Veblen; Tüketimin Çağdaş Kuramcıları: Jean Baudrillard | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Tüketimin Çağdaş Kuramcıları: George Ritzer; Kuramcıları: Zygmunt Bauman | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Tüketimin Eleştirel Kuramcıları: Frankfurt Okulu’nun Eleştirel Teorisi | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Tüketici Davranışlarında Etnosentrizm | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Faydacılık Kavramı ve Faydacı Tüketim | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Lüks Tüketim ve Lüks Pazarlama | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sembolik, Hazcı Tüketim ve Postmodernizm | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Tüketime Eleştirel Olmayan Ekonomi-Politik Yaklaşımlar | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sürdürülebilir Tüketim | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Baudrillard, J. (2017). Tüketim Toplumu, Ayrıntı yayınları |
Marangoz, M. ve Fırat, A. (2020). Tüketim Yaklaşımları Kavramlar Davranışlar Uygulamalar, Beta Yayınevi |
Odabaşı, Y. (2019). Tüketim Kültürü Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma, Aura Yayıncılık |
Zeki Duman, M. (2018). Tüketim Sosyolojisi, Anı Yayınevi: Ankara |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklamcılık alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
|
4 | |||||
2 |
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
|
3 | |||||
3 |
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
4 | |||||
2 |
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
3 | |||||
2 |
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
|
5 | |||||
3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
4 | |||||
4 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
|
3 | |||||
2 |
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
|
5 | |||||
3 |
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
4 |
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
|
4 | |||||
5 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 4 | 48 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |