TR EN

REKLAMCILIKTA KONUMLAMA STRATEJİLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI303 REKLAMCILIKTA KONUMLAMA STRATEJİLERİ 5 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi SEYRA KESTEL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, stratejik reklam planlamasının nasıl gerçekleştirildiğine dair bilgileri ve reklamda kullanılan konumlandırma stratejlerini örenciye aktarmaktır.
İçerik: Reklam yönetimi, reklamcılığın gelişim süreci ve günümüzde reklamcılık, reklam türleri, mecraları, kampanyası süreci, reklamcılıkta konumlamaya giriş, reklamcılıkta konumlamanın önemi, reklamcılıkta konumlama stratejileri (yazılı mecralar, görsel-işitsel mecralar, dijital mecralar, farklı mecralar) ve reklamcılıkta konumlama stratejileri örnekleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklam konumlama stratejilerini iletişime ilişkin temel kavramlar çerçevesinde istenildiği zaman doğru bir şekilde anlatır.
Reklam konumlandırma stratejileri sınıflandırmalarını amaç, hedef, mesaj, zaman ve araç bakımından olması gereken özellikleri belirler.
Reklamın bilgilendirme, ikna, hatırlatmaya yönelik amaçlarını açıklar.
Reklamcılıkta konumlama stratejilerinden en az 3’ünü anımsayarak mevcut bir iletişim programında bu stratejileri söz konusu program ile ilişkilendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Giriş: Dersin ve haftalık konuların tanıtımı Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılığın gelişim süreci, günümüzde reklamcılık Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam türleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam mecraları Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam kampanyası süreci Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam kampanyası süreci Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta konumlamaya giriş Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta konumlamanın önemi Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta konumlama stratejileri (yazılı mecralar) Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta konumlama stratejileri (görsel-işitsel mecralar) Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta konumlama stratejileri (dijital mecralar) Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta konumlama stratejileri (farklı mecralar) Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta konumlama stratejileri örnekleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta konumlama stratejileri örnekleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Elden, M. ve Kocabaş, F. (2015). Reklamcılıkta kavramlar, kararlar, kurumlar. İletişim Yayınları
Elden, M. (2016). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları.
Ries, A. ve Trout, J. (2013). Konumlandırma Tüketici Zihnini Fethetme Savaşı. Mediacat Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklamcılık alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
5
2
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
4
2
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
5
3
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
4
2
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
5
2
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
5
3
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4
4
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
5
2
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
5
3
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
4
4
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
4
5
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 6 72
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 207
Genel Toplam 207
Toplam İş Yükü / 25.5 8,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0