TR EN

SİYASAL İLETİŞİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI304 SİYASAL İLETİŞİM 6 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi SEYRA KESTEL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrencilere siyasal iletişimi tarihsel gelişim süreci içerisinde ana akım ve eleştirel boyutlarıyla ele alarak demokrasilerde siyasal iletişimin kurumsallaşmasını ve geçirdiği dönüşümü tanıtmaktır.
İçerik: Siyasal iletişim kavramının tanımlanması ve siyasal iletişim sürecinin ele alınması, siyasal iletişim sürecinde yer alan aktörlerin neler olduğundan söz edilmesi, siyasal iletişim türlerinin irdelenmesi, siyasal iletişim türlerine ilişkin örneklerin verilmesi, siyasal iletişim sürecinde kullanılan yöntem ve tekniklerin ele alınması, siyasal partilerin siyasal iletişim etkinliklerinin incelenmesi, Dünyadan ve Türkiye’den çeşitli siyasal parti etkinliklerine dair örneklerin verilmesi, siyasal partilerin siyasal kampanya süreçlerinin irdelenmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Makaleler üzerinden siyasal iletişime ilişkin kavramları ve kuramsal yaklaşımları inceler.
Edindiği bilgiler doğrultusunda kamuoyu, medya, demokrasi ve kamusal alan kavramlarını ilişkilendirir.
Son uygulanan seçim üzerinden siyasi partilerin yürüttükleri kampanyaları ve reklamları 8 madde ile karşılaştırır.
Medya ile siyaset arasındaki ilişkileri doğru bir şekilde yorumlar.
Grup çalışması ile örnek bir seçim kampanyası çalışması tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Giriş: Ders içeriğinin ve haftalık konuların tanıtımı Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal İletişimin Tanımı ve Siyasal İletişim Kuramları Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal İletişim Aktörleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal İdeolojiler Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal İdeolojiler Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal Kültür Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Türkiye’de Siyasal Kültür ve Parametreleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Propaganda ve Kitle Psikolojisi Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Retorik Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal Reklamcılık: Pozitif Siyasal Reklamcılık Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal Reklamcılık: Negatif Siyasal Reklamcılık Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Türkiye’de Seçim İletişimi (1950 – 1980) Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Türkiye’de Seçim İletişimi (1980 – Günümüz) Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel Değerlendirme Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yavaşgel, E. (2004). Siyasal İletişim Kavramlar ve Ardındakiler, Babil Yayınları: Ankara
Yavaşgel, E. (2014). Özgürlüğün Siyaseti, Babil Yayınları: 2004
Mc Nair, B. (2003) An Introduction to Political Communication, London: Routledg
Heywood, A. Siyasetin Temel Kavramları. Çev. Hayrettin Özler, İstanbul: Adres Yayınları,
Zeybek, B. (2016). Siyasal Reklam İkna ve Retorik, İstanbul: Beta Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklamcılık alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
5
2
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
5
2
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
1
3
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
5
2
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
5
2
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
5
3
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
0
4
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
4
2
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
4
3
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
4
4
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
4
5
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 6 72
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 207
Genel Toplam 207
Toplam İş Yükü / 25.5 8,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0