Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTI304 | SİYASAL İLETİŞİM | 6 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrencilere siyasal iletişimi tarihsel gelişim süreci içerisinde ana akım ve eleştirel boyutlarıyla ele alarak demokrasilerde siyasal iletişimin kurumsallaşmasını ve geçirdiği dönüşümü tanıtmaktır. |
İçerik: | Siyasal iletişim kavramının tanımlanması ve siyasal iletişim sürecinin ele alınması, siyasal iletişim sürecinde yer alan aktörlerin neler olduğundan söz edilmesi, siyasal iletişim türlerinin irdelenmesi, siyasal iletişim türlerine ilişkin örneklerin verilmesi, siyasal iletişim sürecinde kullanılan yöntem ve tekniklerin ele alınması, siyasal partilerin siyasal iletişim etkinliklerinin incelenmesi, Dünyadan ve Türkiye’den çeşitli siyasal parti etkinliklerine dair örneklerin verilmesi, siyasal partilerin siyasal kampanya süreçlerinin irdelenmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Makaleler üzerinden siyasal iletişime ilişkin kavramları ve kuramsal yaklaşımları inceler. |
Edindiği bilgiler doğrultusunda kamuoyu, medya, demokrasi ve kamusal alan kavramlarını ilişkilendirir. |
Son uygulanan seçim üzerinden siyasi partilerin yürüttükleri kampanyaları ve reklamları 8 madde ile karşılaştırır. |
Medya ile siyaset arasındaki ilişkileri doğru bir şekilde yorumlar. |
Grup çalışması ile örnek bir seçim kampanyası çalışması tasarlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Giriş: Ders içeriğinin ve haftalık konuların tanıtımı | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal İletişimin Tanımı ve Siyasal İletişim Kuramları | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal İletişim Aktörleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal İdeolojiler | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal İdeolojiler | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal Kültür | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Türkiye’de Siyasal Kültür ve Parametreleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Propaganda ve Kitle Psikolojisi | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Retorik | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal Reklamcılık: Pozitif Siyasal Reklamcılık | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal Reklamcılık: Negatif Siyasal Reklamcılık | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Türkiye’de Seçim İletişimi (1950 – 1980) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Türkiye’de Seçim İletişimi (1980 – Günümüz) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yavaşgel, E. (2004). Siyasal İletişim Kavramlar ve Ardındakiler, Babil Yayınları: Ankara |
Yavaşgel, E. (2014). Özgürlüğün Siyaseti, Babil Yayınları: 2004 |
Mc Nair, B. (2003) An Introduction to Political Communication, London: Routledg |
Heywood, A. Siyasetin Temel Kavramları. Çev. Hayrettin Özler, İstanbul: Adres Yayınları, |
Zeybek, B. (2016). Siyasal Reklam İkna ve Retorik, İstanbul: Beta Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklamcılık alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
|
5 | |||||
2 |
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
|
1 | |||||
3 |
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
5 | |||||
2 |
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
5 | |||||
2 |
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
|
5 | |||||
3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
0 | |||||
4 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
|
4 | |||||
2 |
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
|
4 | |||||
3 |
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
4 |
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
|
4 | |||||
5 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 6 | 72 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 207 |
Genel Toplam | 207 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |