TR EN

GRUP DİNAMİKLERİ VE TAKIM ÇALIŞMASI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ISL349 GRUP DİNAMİKLERİ VE TAKIM ÇALIŞMASI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile öğrencilere etkin takımların nasıl oluşturulduğu, işletmelerde takımların ne tür işlevleri olduğu ve takım süreçlerini değerlendirmek için eleştirel düşünme becerilerinin nasıl geliştirildiğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Dersin içeriği etkili takım üyeleri olmak için gereken bilgi, tutum ve beceriler ile takımların özellikleri, takım motivasyonu, grup uyumu ve grup rolleri gibi takım süreçleri ile ilgili konulardan oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Grup dinamiklerini ve takım süreçlerini değerlendirebilecek eleştirel düşünme becerileri kazanırlar
Takımların özelliklerini, takım çalışması süreçlerini ve takımların organizasyonlarda nasıl işlediğini anlarlar
Çatışma, güç ve sosyal etki ve liderlik dahil olmak üzere takımların karşılaştığı sorunların nasıl analiz edildiğini öğrenerek yaratıcı problem çözme tekniklerini kullanabilme becerileri geliştirirler
Gruplar halinde etkin bir şekilde çalışabilme becerilerini geliştirirler

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders kitabının ilgili bölümleri Grup Dinamikleri ve Takım Çalışması Dersine Giriş Ders anlatım ve tartışma
2 Ders kitabının ilgili bölümleri Takım Türleri Ders anlatım ve tartışma
3 Ders kitabının ilgili bölümleri Etkin Çalışma Takımlarının Tasarlanması ve Geliştirilmesi Ders anlatım ve tartışma
4 Ders kitabının ilgili bölümleri Takım Üyeleri ve Etkin Takım Üyeliği Ders anlatım ve tartışma
5 Ders kitabının ilgili bölümleri Takımlarda Roller ve Normlar Ders anlatım ve tartışma
6 Ders kitabının ilgili bölümleri Takımlarda Çeşitlilik Ders anlatım ve tartışma
7 Ders kitabının ilgili bölümleri Takım Uyumu ve Desteği Ders anlatım ve tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders kitabının ilgili bölümleri Takımlarda Çatışma Ders anlatım ve tartışma
10 Ders kitabının ilgili bölümleri Takımlarda Motivasyon Ders anlatım ve tartışma
11 Ders kitabının ilgili bölümleri Takımlarda Karar Verme Süreci Ders anlatım ve tartışma
12 Ders kitabının ilgili bölümleri Takımlarda Yaratıcı Problem Çözme Ders anlatım ve tartışma
13 Ders kitabının ilgili bölümleri Takımlarda Duygusal Zekâ Ders anlatım ve tartışma
14 Ders kitabının ilgili bölümleri Takımlarda Liderlik Ders anlatım ve tartışma
15 Ders kitabının ilgili bölümleri Takım performansının değerlendirilmesi ve geliştirilmesi Ders anlatım ve tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Brown, R., & Pehrson, S. (2020). Group processes: Dynamics within and between groups, 3rd Edition, John Wiley & Sons.
Levi, Daniel. (2016). Group Dynamics for Teams, 5th Edition, SAGE Publications. ISBN: 978-1-4833-7834-3.
Parker, G. M. (2011). Team players and teamwork: New strategies for developing successful collaboration. John Wiley & Sons.
Effective teamwork: Practical lessons from organizational research. John Wiley & Sons.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklamcılık alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
2
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
2
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
3
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
2
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
2
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
3
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
2
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
3
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
4
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
5
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 7 4 28
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 7 3 21
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0