Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTI311 | REKLAMDA YARATICILIK | 5 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YELDA ÜLKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi SEYRA KESTEL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilerin reklamcılıkta kullanılan ikna tekniklerini ve yaratıcı stratejileri reklam fikirlerine uygulayabilmesini; bunun yanında sosyal bilim araştırmacılarının kullandığı temel terminolojiyi anlayabilmesini ve kullanabilmesini sağlamaktır. |
İçerik: | Reklam kampanyası süreci (araştırma, durum analizi, planlama, uygulama ve değerlendirme), reklamda yaratıcılık ve strateji kavramları, reklamda yaratıcılığın özellikleri, reklamda yaratıcı stratejiler, reklamda yaratıcı fikir kavramı, süreci ve fikrin bulunması, reklamda yaratıcılıkta metafor kullanımı ve reklam kampanyalarında yaratıcı fikir örnekleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Reklamda yaratıcı strateji sürecini anlatır. |
Kampanya süreçlerinde uygulanan rekabet analizi, hedef kitle analizi, iletişim sorunu ve iletişim hedefi kavramlarını açıklar. |
Etkili bir yaratıcı strateji geliştirerek bunu ikna teknikleri ile ilişkilendirir |
Yaratıcı stratejilerin uygulandığı reklam tasarımlarını analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça paylaşımı | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
2 | Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma | Yaratıcı Reklamcılık için Hedef Kitle ve Bölümlendirme | Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi |
3 | Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma | Reklam Türleri | Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi |
4 | Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma | Mecralarına Göre Reklamda Yaratıcılık | Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi |
5 | Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma | İnternet Reklamcılığında Yaratıcılık | Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi |
6 | Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma | Reklamda Yaratıcılık Açısından Renklerin Kullanımı | Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi |
7 | Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma | Marka İletişiminde İkna ve Yaratıcılık | Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma | Reklamda Yaratıcı Stratejiler ve İkna Teknikleri | Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi |
10 | Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma | Reklam Kampanyası Sürecinde Yaratıcılık | Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi |
11 | Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma | Reklam Kampanyası Sürecinde Yaratıcılık | Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi |
12 | Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma | Göstergebilim | Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi |
13 | Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma | Grafik Tasarım İlkeleri | Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi |
14 | Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma | Subliminal Reklamcılık | Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi |
15 | Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma | Genel Değerlendirme | Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
"Berger, J. (2008). Görme biçimleri. Penguin Klasikleri. |
Teker, U. (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. Yorum Sanat Yayınevi. |
SERTTAŞ ERTİKE, A., & YILMAZ, R., (2011). Reklâmcılığın Anahtar Kavramları . . (Ed.). İstanbul: Kitabevi Yayınlar |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklamcılık alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
|
3 | |||||
2 |
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
|
5 | |||||
3 |
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
2 | |||||
2 |
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
2 | |||||
2 |
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
|
3 | |||||
3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
1 | |||||
4 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
|
2 | |||||
2 |
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
|
2 | |||||
3 |
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
|
5 | |||||
4 |
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
|
4 | |||||
5 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |