TR EN

REKLAMDA YARATICILIK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI311 REKLAMDA YARATICILIK 5 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YELDA ÜLKER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi SEYRA KESTEL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilerin reklamcılıkta kullanılan ikna tekniklerini ve yaratıcı stratejileri reklam fikirlerine uygulayabilmesini; bunun yanında sosyal bilim araştırmacılarının kullandığı temel terminolojiyi anlayabilmesini ve kullanabilmesini sağlamaktır.
İçerik: Reklam kampanyası süreci (araştırma, durum analizi, planlama, uygulama ve değerlendirme), reklamda yaratıcılık ve strateji kavramları, reklamda yaratıcılığın özellikleri, reklamda yaratıcı stratejiler, reklamda yaratıcı fikir kavramı, süreci ve fikrin bulunması, reklamda yaratıcılıkta metafor kullanımı ve reklam kampanyalarında yaratıcı fikir örnekleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklamda yaratıcı strateji sürecini anlatır.
Kampanya süreçlerinde uygulanan rekabet analizi, hedef kitle analizi, iletişim sorunu ve iletişim hedefi kavramlarını açıklar.
Etkili bir yaratıcı strateji geliştirerek bunu ikna teknikleri ile ilişkilendirir
Yaratıcı stratejilerin uygulandığı reklam tasarımlarını analiz eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça paylaşımı Anlatım, Soru-cevap yöntemi
2 Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma Yaratıcı Reklamcılık için Hedef Kitle ve Bölümlendirme Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi
3 Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma Reklam Türleri Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi
4 Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma Mecralarına Göre Reklamda Yaratıcılık Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi
5 Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma İnternet Reklamcılığında Yaratıcılık Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi
6 Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma Reklamda Yaratıcılık Açısından Renklerin Kullanımı Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi
7 Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma Marka İletişiminde İkna ve Yaratıcılık Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma Reklamda Yaratıcı Stratejiler ve İkna Teknikleri Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi
10 Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma Reklam Kampanyası Sürecinde Yaratıcılık Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi
11 Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma Reklam Kampanyası Sürecinde Yaratıcılık Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi
12 Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma Göstergebilim Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi
13 Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma Grafik Tasarım İlkeleri Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi
14 Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma Subliminal Reklamcılık Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi
15 Konu ile İlgili Kitap ve Makale Okuma Genel Değerlendirme Anlatım, Örnek Vaka, Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

"Berger, J. (2008). Görme biçimleri. Penguin Klasikleri.
Teker, U. (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. Yorum Sanat Yayınevi.
SERTTAŞ ERTİKE, A., & YILMAZ, R., (2011). Reklâmcılığın Anahtar Kavramları . . (Ed.). İstanbul: Kitabevi Yayınlar

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50 Klasik Sınav
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50 Klasik Sınav
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklamcılık alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
4
2
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
3
2
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
5
3
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
2
2
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
2
2
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
3
3
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
1
4
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
2
2
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
2
3
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
5
4
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
4
5
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Genel Toplam 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 0,0