Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT104 | REKLAMCILIĞA GİRİŞ | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; reklamcılığa, reklamcılığın amaç ve fonksiyonlarına, reklamcılık türlerine ilişkin genel bir çerçeve çizecek örnekler aracılığıyla öğrenciye reklam kampanya sürecinin ve reklamın amaçlarının açıklanmasıdır. |
İçerik: | Ders, reklamın özelliklerinin ve temel fonksiyonlarının öğrenilmesi, reklamların sınıflandırılması, reklamın etkilerinin tartışılması, reklam kampanyası oluşum süreci ve reklam çalışmaları hakkında bilgi edinmeyi sağlar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Reklamcılık faaliyetlerinin yapılma amaçlarını anlatma |
Reklamın temel amaçlarını; reklamcılığın bilgilendirme, ikna etme, hatırlatma ve değer katma gibi işlevlerini inceleme |
Bir reklam kampanyasının nasıl oluşturulacağını açıklama; reklam kampanyasının araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarını açıklama |
Reklamcılığın reklamcılık ve halkla ilişkiler-tanıtım açısından önemini doğru bir şekilde özetleme |
Reklam türlerinin sahip olması gereken özellikleri temel alarak reklam çalışmalarını karşılaştırma |
Reklam kavramının gelişim sürecini ve diğer alanlarla ilişkisini açıklama |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklam kavramının tanımları, reklamcılık ve pazarlama ilişkisi | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-İlgili Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay | Reklamcılıkta markaların önemi ve yeni tüketim trendleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay | Reklamın amaçlarının ve işlevlerinin ele alınması | Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamda demografik, sosyo-kültürel ve psikolojik faktörler I | Anlatım Soru-cevap yöntemi-tartışma |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamda demografik, sosyo-kültürel ve psikolojik faktörler II | Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay | Reklam kampanyasının oluşumu ve aşamaları | Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay | Reklam kampanyalarında kullanılan yaratıcı stratejiler ve örnekler | Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay | Reklam kampanyasının amaçları, stratejisi ve bütçesi | Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay | Reklam etkinliğinin ölçümü ve değerlendirilmesi | Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay | Reklamla ilgili kurum ve kuruluşlar | Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay | Türkiye'den ödüllü reklam çalışmalarının değerlendirilmesi | Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
13 | Literatür taraması Örnek inceleme-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay | Dünya'dan ödüllü reklam çalışmalarının değerlendirilmesi | Anlatım Soru cevap Örnek Analizi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
14 | Literatür taraması Örnek inceleme-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay | Farklı mecralardan reklam örnekleri | Anlatım Soru cevap Örnek Analizi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
15 | Literatür taraması Örnek inceleme | Genel Değerlendirme-Sınava Hazırlık | Anlatım Soru cevap Örnek Analizi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Elden M. (2016). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları |
Babür Tosun (ed.), N. (2018). Reklam Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları |
Brewster, A. J., & Palmer, H. H. (2001). Introduction to advertising. The Minerva Group, Inc.. |
Jugenheimer, D. W., Kelley, L. D., Hudson, J., Bradley, S. (2015). Advertising and public relations research. Routledge. |
Moriarty, S., Mitchell, N. D., Wells, W. D., Crawford, R., Brennan, L., Spence-Stone, R. (2014). Advertising: Principles and practice. Pearson Australia. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklamcılık alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
|
4 | |||||
2 |
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
|
3 | |||||
3 |
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
4 | |||||
2 |
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
4 | |||||
2 |
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
|
3 | |||||
3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
1 | |||||
4 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
|
5 | |||||
2 |
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
|
3 | |||||
3 |
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
4 |
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
|
4 | |||||
5 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |