| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| TUR422 | SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YELDA ÜLKER |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Sürdürülebilir kalkınmanın ortaya çıkışı ve turizme yansımasının incelenmesi ve turizm sektöründe uygulanan sürdürülebilir ürün-hizmet politikalarının aktarılması amaçlanmaktadır. |
| İçerik: | Sürdürülebilirlik kavramı, sürdürülebilir turizm kavramı, ilkeler ve uygulamalar konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Sürdürülebilir kalkınma ve sürdürülebilir turizm kavramlarının tanımını yapar. |
| Sürdürülebilir turizm uygulamalarını bölge ve işletme bazında açıklar. |
| Sürdürülebilir turistik ürün ve hizmetleri açıklar. |
| Sürdürülebilirlik ile turizm arasında ilişki kurar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Literatür taraması, sunum | Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Gelişme | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
| 2 | Literatür taraması, sunum | Sürdürülebilir Turizmin Tanımı, Amacı ve İlkeleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
| 3 | Literatür taraması, sunum | Sürdürülebilir Turizmde Başarı Koşulları | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
| 4 | Literatür taraması, sunum | Sürdürülebilir Turizm İhtiyacını Doğuran Nedenler | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
| 5 | Literatür taraması, sunum | Sürdürülebilir Turizm Pazarı | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
| 6 | Literatür taraması, sunum | Sürdürülebilir Turizmde Pazarlama Yaklaşımı | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
| 7 | Literatür taraması, sunum | Sürdürülebilir Turistik Ürün/Hizmet | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
| 8 | Literatür taraması, sunum | Sürdürülebilir Turizm Gelişim İçin Planlama | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
| 9 | Literatür taraması, sunum | Konaklama Endüstrisinde Sürdürülebilir Turizm Uygulamaları | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Literatür taraması, sunum | Küreselleşme sürecinde sürdürülebilir turizm | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
| 12 | Literatür taraması, sunum | IH&RA, IHEI ve Sertifikasyon Programları | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
| 13 | Literatür taraması, sunum | Dünyadan Ve Türkiyeden Sürdürülebilir Turizm Projesi Örnekleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
| 14 | Literatür taraması, sunum | Türkiyede Sürdürülebilir Turizm Politikaları | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
| 15 | Literatür taraması, sunum | Konaklama Endüstrisinde Sürdürülebilir Turizm Uygulamaları | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Kozak, M. (2013) Sürdürülebilir Turizm, Kavramlar, Uygulamalar, Detay Yayıncılık, Ankara |
| Nakıboğlu, G. (2017) Sürdürülebilirlik İçin Yeşil Tedarik Zincirlerine Bütünsel Yaklaşım, Detay Yayıncılık, Ankara |
| Koçak, N. (2016) Sürdürülebilir Turizm Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara |
| Çeken, H. (2016) Sürdürülebilir Turizm Temel Kavramlar ve İlkeler, Detay Yayıncılık, Ankara |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
|
||||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Reklamcılık alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
|
||||||
| 2 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
|
||||||
| 2 |
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
|
||||||
| 3 |
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
||||||
| 2 |
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
||||||
| 2 |
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
|
||||||
| 3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
||||||
| 4 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
|
||||||
| 2 |
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
|
||||||
| 3 |
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
|
||||||
| 4 |
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
|
||||||
| 5 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
||||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 4 | 40 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 36 | 0 | 128 |
| Genel Toplam | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |