Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YEM102 | YENİ MEDYAYA GİRİŞ | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TAYLAN MARAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrencilere yeni medya kuramlarını öğretmek ve yeni medya alanında uygulanan pratikleri göstermektir. |
İçerik: | Dersin içeriğini yeni medya kuramları, yeni medyanın neleri kapsadığı, geleneksel medya ile yeni medyanın farklılıkları ve yeni medyanın kitle hareketlerindeki rolü oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yeni Medya kavramsallaştırmaları yapan teorileri inceler. |
Yeni Medya teorilerinin hem iletişim alanında hem de diğer ilgi alanlarda nasıl bir konumda bulunduğunu açıklar. |
Yeni Medyanın geleneksel medyadan farklarını örnekleriyle birlikte gösterir. |
Her geçen gün gelişen web teknolojileri ve değişen iletişim alanı hakkında bilgi sahibi olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma | Yeni Medyanın tanımı ve kavramlara giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma | Lev Manovich, yeni medyanın dili, özellikleri ve yapısı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma | Enformasyon toplumu ve ağ toplumu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma | Yeni medyanın etkileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma | Yeni medyada bilgi kirliliği, teyit ve doğrulama yöntemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma | Yeni medya ve toplumsal hareketler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma | Web 2.0, web 3.0, web 4.0 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma | Sosyal medya | Anlatım, Soru Cevap, Örneklerle Gösterme |
10 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma | Yeni medya ve gazetecilik | Anlatım, Soru Cevap, Örneklerle Gösterme |
11 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma | Yeni medya ve vatandaş gazeteciliği | Anlatım, Soru Cevap, Örneklerle Gösterme |
12 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma | Yeni medya ve reklam | Anlatım, Soru Cevap, Örneklerle Gösterme |
13 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma | Yeni medya ve kişisel veriler, yeni medyada kullanılan algoritmalar | Anlatım, Soru Cevap, Örneklerle Gösterme |
14 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma | Yeni medya ve kültür | Anlatım, Soru Cevap, Örneklerle Gösterme |
15 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma | Hakikat sonrası çağ ve gerçeklik sorunu | Anlatım, Soru Cevap, Örneklerle Gösterme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yengin D. (2012). Yeni Medya ve… . İstanbul: Anahtar Kitaplar |
Jenkins H. (2016). Cesur Yeni Medya. İstanbul: İletişim Yayınları |
Gezgin S., Iralı A. E. (2017). Yeni Medya Analizleri. İstanbul: Eğitim Kitabevi Yayınları |
James C. (2014). Disconnected: Youth, New Media and Ethics Gap. Massachusetts: MIT Press |
MediaCat Journal. İstanbul: Kapital Media |
Kaynaklar: Van Dijk, J. (2016). Ağ Toplumu. Kafka Kita |
Neuman, W. R. (2018). Dijital Fark. The Kitap. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tarihi, kitle iletişim araçları, iletişim kuramları ve öncü teorisyenleri sıralar.
|
3 | |||||
2 |
İletişimin tarihsel, toplumsal ve kültürel türlerini listeler ve ilgili kavramları açıklar.
|
3 | |||||
3 |
İletişim tarihi ve kuramlarının önemli noktalarını günlük yaşam pratikleri ve sosyal yaşam alanı üzerinden tanımlar.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geleneksel medya ile yeni medya ekonomi politikalarını karşılaştırır.
|
3 | |||||
2 |
Sürekli güncellenen ve kendini yenileyen konularla dijital kültürü yorumlar.
|
2 | |||||
3 |
Siber güvenlik konularının yeni medya alanındaki teknik, sosyo politik ve hukuksal yönlerini yorumlar.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tarihinin, iletişim kuramlarının, geleneksel ve yeni medya mecralarının temel kavramlarını tanımlar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
CSS kodları ile web sayfası hazırlar.
|
0 | |||||
2 |
Yeni medya ortamlarında yaratıcı içerik üretimi, görüntü ve ses kurgu yapıp programlama hakkında pratiğe yönelik temel öğrenimleriyle özgün çalışmalar ortaya koyar.
|
0 | |||||
3 |
Kitle iletişim araçlarıyla topluma sunulan çalışmaların alt metinlerini ve yan anlamlarını analiz eder.
|
1 | |||||
4 |
Nitel ve nicel unsurları kullanarak iletişim alanındaki çalışmalarla ilgili görüşlerini belirtir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İçerik üretimi ve kullanıcı deneyimi alanındaki ileri bilgileri sayesinde markaların, kurumsal firmaların, kamu kurumlarının sosyal medya hesaplarını yönetir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yeni Medya alanında yazılmış yerli ve yabancı çalışmaları gözden geçirir ve alanına ait yaratıcı çalışmalar ortaya çıkarır.
|
3 | |||||
2 |
Sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen faaliyetlerin sosyo-politik alana etkisini eleştirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı disiplinlerde karşısına çıkabilecek herhangi bir konuda bilimsel çalışmaları alanından ve farklı disiplinlerden insanlara aktaracak şekilde planlar.
|
1 | |||||
2 |
Medyanın ürettiği içeriğin ne kadarının doğru ve yanlış olduğunu saptar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
“Yazılım” gibi günümüzü ve geleceği yönlendirmeye başlamış olan gelişmeleri takip edip farklı sektörlere yönelik çeşitli yazılım ürünleri üretir.
|
0 | |||||
2 |
Büyük Veri işleme sistemlerinin yeni mimarilerini kullanarak tasarım yapar.
|
0 | |||||
3 |
Yapay Zeka algoritmalarının işleyiş mantığını kavrayıp, medyaya ve dolaylı olarak topluma olabilecek muhtemel etkiler hakkında saptamalarda bulunur.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |