| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| YEM211 | İÇERİK ÜRETİMİ | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TAYLAN MARAL |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ABDULKADİR BÜYÜKBİNGÖL |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Dersin amacı, dijital içerik üretiminde konu ve amaca uygun araç ve uygulamaların kullanılması konusunda güncel bilgiyi aktarmaktır. |
| İçerik: | Dersin içeriği; öğrencilerin dijital reklamcılık, kültür ve topluluk alanlarında üretilen içerikleri üretici ve tüketici ilişkisi bağlamında yorumlayabilmelerini sağlamak ve yeni içerikler üretme yöntemlerini öğretmektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Bir dijital içeriğe yönelik özet beklentilere göre görsel, metinsel veya video içerik geliştirebilme |
| Birbirinden farklı sosyal medya mecralarına nasıl içerikler gerektiğini analiz edebilme |
| Ortaya koyduğu özgün içerikleri kendi geliştirdiği web sitesinde veya kurumların online ortamlarında kullanabilme |
| Farklı medya kuruluşlarında yer alan içerikleri sosyal, kültürel ve ekonomi-politik olarak birbirleriyle karşılaştırabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | - | İçerik ve Sosyal Medya kavramına giriş | Açıklama, tartışma, uygulama |
| 2 | Literatür tarama | İçerik nedir? Gelenekselden dijitale, medya içeriğinde meydana gelen dönüşüm. | Açıklama, tartışma, uygulama |
| 3 | Literatür tarama | Dijital içerik türleri I (işitsel ve görsel+işitsel) | Açıklama, tartışma, uygulama |
| 4 | Literatür tarama | Dijital içerik türleri II (görsel, yazınsal ve yöndeşik) | Açıklama, tartışma, uygulama |
| 5 | Literatür tarama | İçerik Üretim Kuralları, Ücretli, ücretsiz içerikler ve Creative Commons license | Açıklama, tartışma, uygulama |
| 6 | Literatür tarama | İçerik üretim projesi geliştirme, "Üre-Tüketici" (Prosumer) kavramı, kullanıcı türevli içerik | Açıklama, tartışma, uygulama |
| 7 | Literatür ve örnek konu tarama | İçerik üreticilerinden aranan özellikler, Bloglar, Wikiler, sosyal medya kanalları için içerik enstrümanları | Açıklama, tartışma, uygulama |
| 8 | Literatür tarama ve çalışma grubu üyelerini seçmek | İçerik üretme klavuzu: Yazılı içerik üretim araç ve uygulamaları | Açıklama, tartışma, uygulama |
| 9 | Literatür tarama ve grup çalışması yapmak | İçerik üretme klavuzu: Görsel içerik üretim araç ve uygulamaları | Açıklama, tartışma, uygulama |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Literatür tarama ve çalışma grubu üyelerini seçmek | İçerik üretme klavuzu: Video içerik üretim araç ve uygulamaları | Açıklama, tartışma, uygulama |
| 12 | Literatür tarama ve grup çalışması yapmak | İçerik üretim araç ve uygulamaları: Ücretsiz araçlarla uygulama | Açıklama, tartışma, uygulama |
| 13 | Literatür taraması | Kurumsal iletişime Dönük İçerik üretimi | Açıklama, tartışma, uygulama |
| 14 | Literatür tarama ve bireysel çalışma hazırlığı | Arama motoru optimizasyonunda içeriğin yeri | Açıklama, tartışma, uygulama |
| 15 | Literatür tarama ve bireysel çalışma hazırlığı | Final Projelerinin teslimi ve sunumu | Açıklama, tartışma, uygulama |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Büyükbingöl, Abdulkadir (2021). İnternet Ortamında Serbest Gazetecilik. İstanbul: Urzeni Yayınları |
| Trott, Dave (2019). Yaratıcı Körlük ve Tedavi Yolları (Çev. Taner Gezer). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Kitapları |
| Neuman, W. Russell (2018). Dijital Fark (Çev. Gökçe Metin). İstanbul: The Kitap |
| Kotler, Philip; Kartajaya, Hermawan; Setiawan, Iwan (2017). Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş. İstanbul: Optimist |
| Handley A. (2015). Herkes Yazabilir. İstanbul: Mediacat yayınları |
| Chapman C. C., Handley A. (2012). Dijital Çağda İçerik Üretiminin Kuralları. İstanbul: Mediacat Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim tarihi, kitle iletişim araçları, iletişim kuramları ve öncü teorisyenleri sıralar.
|
1 | |||||
| 2 |
İletişimin tarihsel, toplumsal ve kültürel türlerini listeler ve ilgili kavramları açıklar.
|
1 | |||||
| 3 |
İletişim tarihi ve kuramlarının önemli noktalarını günlük yaşam pratikleri ve sosyal yaşam alanı üzerinden tanımlar.
|
1 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Geleneksel medya ile yeni medya ekonomi politikalarını karşılaştırır.
|
3 | |||||
| 2 |
Sürekli güncellenen ve kendini yenileyen konularla dijital kültürü yorumlar.
|
3 | |||||
| 3 |
Siber güvenlik konularının yeni medya alanındaki teknik, sosyo politik ve hukuksal yönlerini yorumlar.
|
2 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim tarihinin, iletişim kuramlarının, geleneksel ve yeni medya mecralarının temel kavramlarını tanımlar.
|
2 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
CSS kodları ile web sayfası hazırlar.
|
1 | |||||
| 2 |
Yeni medya ortamlarında yaratıcı içerik üretimi, görüntü ve ses kurgu yapıp programlama hakkında pratiğe yönelik temel öğrenimleriyle özgün çalışmalar ortaya koyar.
|
5 | |||||
| 3 |
Kitle iletişim araçlarıyla topluma sunulan çalışmaların alt metinlerini ve yan anlamlarını analiz eder.
|
3 | |||||
| 4 |
Nitel ve nicel unsurları kullanarak iletişim alanındaki çalışmalarla ilgili görüşlerini belirtir.
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İçerik üretimi ve kullanıcı deneyimi alanındaki ileri bilgileri sayesinde markaların, kurumsal firmaların, kamu kurumlarının sosyal medya hesaplarını yönetir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yeni Medya alanında yazılmış yerli ve yabancı çalışmaları gözden geçirir ve alanına ait yaratıcı çalışmalar ortaya çıkarır.
|
1 | |||||
| 2 |
Sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen faaliyetlerin sosyo-politik alana etkisini eleştirir.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Farklı disiplinlerde karşısına çıkabilecek herhangi bir konuda bilimsel çalışmaları alanından ve farklı disiplinlerden insanlara aktaracak şekilde planlar.
|
1 | |||||
| 2 |
Medyanın ürettiği içeriğin ne kadarının doğru ve yanlış olduğunu saptar.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
“Yazılım” gibi günümüzü ve geleceği yönlendirmeye başlamış olan gelişmeleri takip edip farklı sektörlere yönelik çeşitli yazılım ürünleri üretir.
|
1 | |||||
| 2 |
Büyük Veri işleme sistemlerinin yeni mimarilerini kullanarak tasarım yapar.
|
1 | |||||
| 3 |
Yapay Zeka algoritmalarının işleyiş mantığını kavrayıp, medyaya ve dolaylı olarak topluma olabilecek muhtemel etkiler hakkında saptamalarda bulunur.
|
1 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 31 | 0 | 153 |
| Genel Toplam | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |