Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YEM213 | BİLİŞİM HUKUKU | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TAYLAN MARAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Doç.Dr. ONUR SARI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı Yeni Medya bölümü öğrencilerinin bilişim hukukuna ilişkin temel kavramları ve ilkeleri tanımlayabilmesi, bilişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte ortaya çıkan hukuki sorunları değerlendirebilmesi, bilişim alanında işlenen suçlar ve bunlara karşı alınması gereken önlemler konusunda bilgi sahibi olmasıdır. |
İçerik: | Bilişim Hukukuna ilişkin güncel gelişmeler, konu hakkındaki ulusal ve uluslararası yargı kararları, emsal teşkil eden olaylar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bilişim alanını kapsayan yasa maddelerini ezberler. |
Bilişim alanında gerçekleşen gelişmeleri yorumlar. |
Bilişim Hukukunun kapsamına giren hususları edindiği bilgiler ışığında değerlendirir. |
Bilgi teknolojileri alanında ortaya çıkabilecek uyuşmazlıklarda ve hak ihlallerinde ne gibi yöntemlerin takip edilmesi gerektiğini tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Bilişim kavramı ve tanımı | Anlatım |
2 | Kitap Okuma | Bilişim Hukuku nedir, hangi alanları kapsar? | Anlatım |
3 | Kitap Okuma | Bilişim Hukukunun temel kavramları | Anlatım |
4 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | Bilişim alanında özgürlük ve özgürlüğün sınırlılıkları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | İnternette kişilik haklarının ihlali | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | Fikri haklar ve bu hakların korunması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | Bilişim suçları ve güncel örnekler | Anlatım, Örneklerden Yararlanma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | Türk Ceza Kanunu’nda yer alan bilişim suçlarıyla ilgili maddelerin incelenmesi | Anlatım, Örneklerden Yararlanma |
10 | Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | E- ticaretin güvenlik teknolojisi | Anlatım |
11 | Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | Elektronik Sözleşmeler | Anlatım, Soru Cevap, Örneklerden Yararlanma |
12 | Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | İnternette kişisel verilerin korunması | Anlatım, Soru Cevap, Örneklerden Yararlanma |
13 | Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | İnternette kişisel verilerin korunması | Anlatım, Soru Cevap, Örneklerden Yararlanma |
14 | Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | Uluslararası hukukta bilişim suçları ve emsal teşkil eden durumlar | Anlatım, Soru Cevap, Örneklerden Yararlanma |
15 | Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Örneklerden Yararlanma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Dülger M. V. (2015). Bilişim Suçları ve İnternet İletişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık, Ankara |
Turan M. (2016). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık. Ankara |
Aydın E. D. (1992). Bilişim Suçları ve Hukukuna Giriş. İstanbul: Doruk Yayınları |
Uyarer S. G. (2020). Kişisel Verilerin Korunması. Ankara: Seçkin Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tarihi, kitle iletişim araçları, iletişim kuramları ve öncü teorisyenleri sıralar.
|
0 | |||||
2 |
İletişimin tarihsel, toplumsal ve kültürel türlerini listeler ve ilgili kavramları açıklar.
|
1 | |||||
3 |
İletişim tarihi ve kuramlarının önemli noktalarını günlük yaşam pratikleri ve sosyal yaşam alanı üzerinden tanımlar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geleneksel medya ile yeni medya ekonomi politikalarını karşılaştırır.
|
2 | |||||
2 |
Sürekli güncellenen ve kendini yenileyen konularla dijital kültürü yorumlar.
|
3 | |||||
3 |
Siber güvenlik konularının yeni medya alanındaki teknik, sosyo politik ve hukuksal yönlerini yorumlar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tarihinin, iletişim kuramlarının, geleneksel ve yeni medya mecralarının temel kavramlarını tanımlar.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
CSS kodları ile web sayfası hazırlar.
|
0 | |||||
2 |
Yeni medya ortamlarında yaratıcı içerik üretimi, görüntü ve ses kurgu yapıp programlama hakkında pratiğe yönelik temel öğrenimleriyle özgün çalışmalar ortaya koyar.
|
0 | |||||
3 |
Kitle iletişim araçlarıyla topluma sunulan çalışmaların alt metinlerini ve yan anlamlarını analiz eder.
|
3 | |||||
4 |
Nitel ve nicel unsurları kullanarak iletişim alanındaki çalışmalarla ilgili görüşlerini belirtir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İçerik üretimi ve kullanıcı deneyimi alanındaki ileri bilgileri sayesinde markaların, kurumsal firmaların, kamu kurumlarının sosyal medya hesaplarını yönetir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yeni Medya alanında yazılmış yerli ve yabancı çalışmaları gözden geçirir ve alanına ait yaratıcı çalışmalar ortaya çıkarır.
|
1 | |||||
2 |
Sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen faaliyetlerin sosyo-politik alana etkisini eleştirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı disiplinlerde karşısına çıkabilecek herhangi bir konuda bilimsel çalışmaları alanından ve farklı disiplinlerden insanlara aktaracak şekilde planlar.
|
2 | |||||
2 |
Medyanın ürettiği içeriğin ne kadarının doğru ve yanlış olduğunu saptar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
“Yazılım” gibi günümüzü ve geleceği yönlendirmeye başlamış olan gelişmeleri takip edip farklı sektörlere yönelik çeşitli yazılım ürünleri üretir.
|
0 | |||||
2 |
Büyük Veri işleme sistemlerinin yeni mimarilerini kullanarak tasarım yapar.
|
0 | |||||
3 |
Yapay Zeka algoritmalarının işleyiş mantığını kavrayıp, medyaya ve dolaylı olarak topluma olabilecek muhtemel etkiler hakkında saptamalarda bulunur.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 159 |
Genel Toplam | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |