Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YEM235 | ETKİLEŞİM TASARIMI | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ABDULKADİR BÜYÜKBİNGÖL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste öğrencilerin web yayıncılığı, mobil uygulama geliştirme, eğlence ve sanatsal performanslara uygulanabilecek etkileşim tasarımı dersinde öğrenciler hızlı prototip oluşturma, kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi tasarımı için prensipleri, kalıpları ve sürecini öğrenip uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Etkileşim tasarımının temel kavramları, kullanıcı deneyimine yönelik uygulamalı çalışmalar, ürün tasarımında yaratıcı fikirlerin desteklenmesi konuları ders kapsamındadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kullanıcı odaklı ürün tasarımı ve içerik üretiminin temel kavramlarını öğrenebilmesi |
Etkileşim tasarımının prensiplerini ve süreçlerini açıklayabilmesi |
Etkileşim tasarımının anlam ve önemini idrak eden öğrenciler bunu yeni medya araçlarında uygulayabilmesi |
Dijital pazarlama ve içerik üretimi gibi alanlara özgün tasarımlar ortaya koyabilmesi |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Tanışma ve Etkileşim Tasarımına Giriş | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | İnsan - Bilgisayar Etkileşimi | Anlatım, Soru Cevap, Örnekler Üzerinden Öğretme |
3 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Etkileşim Tasarım Süreçleri | Anlatım, Soru Cevap |
4 | Literatür Tarama | Temel Tasarım Prensipleri | Anlatım, Soru Cevap |
5 | Literatür Tarama | Gestalt Algı Teorisi | Anlatım, Soru Cevap |
6 | Literatür Tarama | Bilişsel Psikoloji | Anlatım, Soru Cevap |
7 | Literatür Tarama | Kullanıcı Deneyimi ve Kullanılabilirlik | Anlatım, Soru Cevap, Örnekler Üzerinden Öğretme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Mobil Ortamlarda Etkileşim Tasarımı | Anlatım, Soru Cevap, Örnekler Üzerinden Öğretme |
10 | Literatür Tarama | Etkileşim Tasarımı - Program kullanımı | Anlatım, Soru Cevap |
11 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Bilgisayar Destekli tasarımlarda Ergonomi faktörü - Program kullanımı | Anlatım, Soru Cevap |
12 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma, Program Kullanımı | Kurumsal Görsellerin oluşturulması - Program kullanımı | Anlatım, Soru Cevap, Örnekler Üzerinden Öğretme |
13 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma, Program Kullanımı | Kurumsal Görsellerin oluşturulması - Program kullanımı | Anlatım, Soru Cevap, Örnekler Üzerinden Öğretme |
14 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Web sayfası geliştirilmesi - Program kullanımı | Anlatım, Soru Cevap, Örnekler Üzerinden Öğretme |
15 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Sınav Öncesi Genel Konu Tekrarı | Anlatım, Soru Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Hoober S., Berkman E. (2017). Designing Mobile Interfaces: Patterns for Interaction Design. O’Reilly Media |
Rogers Y., Sharp H., Preece J. (2017). Interaction Design: Beyond Human – Computer Interaction. Copyright Material |
Mukadder Ç. (2014), Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü, Ütopya Yayınevi |
Malcolm B. (2002), Sanat Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tarihi, kitle iletişim araçları, iletişim kuramları ve öncü teorisyenleri sıralar.
|
0 | |||||
2 |
İletişimin tarihsel, toplumsal ve kültürel türlerini listeler ve ilgili kavramları açıklar.
|
0 | |||||
3 |
İletişim tarihi ve kuramlarının önemli noktalarını günlük yaşam pratikleri ve sosyal yaşam alanı üzerinden tanımlar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geleneksel medya ile yeni medya ekonomi politikalarını karşılaştırır.
|
1 | |||||
2 |
Sürekli güncellenen ve kendini yenileyen konularla dijital kültürü yorumlar.
|
1 | |||||
3 |
Siber güvenlik konularının yeni medya alanındaki teknik, sosyo politik ve hukuksal yönlerini yorumlar.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tarihinin, iletişim kuramlarının, geleneksel ve yeni medya mecralarının temel kavramlarını tanımlar.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
CSS kodları ile web sayfası hazırlar.
|
1 | |||||
2 |
Yeni medya ortamlarında yaratıcı içerik üretimi, görüntü ve ses kurgu yapıp programlama hakkında pratiğe yönelik temel öğrenimleriyle özgün çalışmalar ortaya koyar.
|
2 | |||||
3 |
Kitle iletişim araçlarıyla topluma sunulan çalışmaların alt metinlerini ve yan anlamlarını analiz eder.
|
1 | |||||
4 |
Nitel ve nicel unsurları kullanarak iletişim alanındaki çalışmalarla ilgili görüşlerini belirtir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İçerik üretimi ve kullanıcı deneyimi alanındaki ileri bilgileri sayesinde markaların, kurumsal firmaların, kamu kurumlarının sosyal medya hesaplarını yönetir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yeni Medya alanında yazılmış yerli ve yabancı çalışmaları gözden geçirir ve alanına ait yaratıcı çalışmalar ortaya çıkarır.
|
1 | |||||
2 |
Sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen faaliyetlerin sosyo-politik alana etkisini eleştirir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı disiplinlerde karşısına çıkabilecek herhangi bir konuda bilimsel çalışmaları alanından ve farklı disiplinlerden insanlara aktaracak şekilde planlar.
|
1 | |||||
2 |
Medyanın ürettiği içeriğin ne kadarının doğru ve yanlış olduğunu saptar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
“Yazılım” gibi günümüzü ve geleceği yönlendirmeye başlamış olan gelişmeleri takip edip farklı sektörlere yönelik çeşitli yazılım ürünleri üretir.
|
4 | |||||
2 |
Büyük Veri işleme sistemlerinin yeni mimarilerini kullanarak tasarım yapar.
|
4 | |||||
3 |
Yapay Zeka algoritmalarının işleyiş mantığını kavrayıp, medyaya ve dolaylı olarak topluma olabilecek muhtemel etkiler hakkında saptamalarda bulunur.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 159 |
Genel Toplam | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |