| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| ISL403 | STRATEJİK YÖNETİM | 7 | 3 | 3 | 8 | 
DERS BİLGİLERİ | 
                        |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe | 
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN ÇİĞDEM | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi FİLİZ SİVASLIOĞLU | 
| Ders Ön Koşulu | Yok | 
AMAÇ VE İÇERİK | 
                        |
|---|---|
| Amaç: | Bu dersin amacı öğrencilerin üst yönetim bakış açısıyla strateji geliştirme yetenek ve bilgilerini geliştirmek ve stratejik yönetim sürecinde işletmelerin iç ve dış çevresini analiz etme konusunda öğrenciyi yetkin kılmaktır. | 
| İçerik: | Dersin içeriği, Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları, Dış Çevre ve İşletme Analizi, Stratejik Yönlendirme, Strateji Belirleme, Strateji Türleri, Stratejilerin Uygulanması ve Stratejik Değerleme konularından oluşmaktadır. | 
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
                        
|---|
| Öğrenciler stratejik yönetim sürecini özetler (Summarize) (5) | 
| Öğrenciler işletmelerin misyon, vizyon, amaç ve hedeflerini yorumlar. (Interpret) (4) | 
| Öğrenciler stratejik analiz araçlarının neler olduğu açıklar. (Explain) (2) | 
| Her bir analiz aracının strateji geliştirmedeki rolünü ayırt eder. (Distinguish) (4) | 
| Öğrenciler işletmelerin stratejik amaç ve hedeflerine ulaşmasını sağlayacak stratejiler planlar. (Plan) (3) | 
| Öğrenciler işletmelerin iç ve dış çevre analizini yapar. (Analyze) (3) | 
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Stratejik Yönetim ile İlgili Temel Kavramlar | Ders anlatım ve tartışma | 
| 2 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları | Ders anlatım ve tartışma | 
| 3 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Dış Çevre Analizi | Ders anlatım ve tartışma | 
| 4 | Ders kitabının ilgili bölümleri | İşletme Analizi | Ders anlatım ve tartışma | 
| 5 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri | Ders anlatım ve tartışma | 
| 6 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Örgütsel Yönlendirme: Misyon, Vizyon, Amaç ve Hedefler | Ders anlatım ve tartışma | 
| 7 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Strateji Belirleme: Temel Stratejiler ve Alt Grupları | Ders anlatım ve tartışma | 
| 8 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Üst Yönetim Stratejileri: Kurumsal Stratejiler | Ders anlatım ve tartışma | 
| 9 | Ders kitabının ilgili bölümleri | İş Yönetim Stratejileri: Rekabet Stratejileri | Ders anlatım ve tartışma | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | Ders kitabının ilgili bölümleri | İşlevsel (Fonksiyonel) Stratejiler: Bölümsel Stratejiler | Ders anlatım ve tartışma | 
| 12 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler | Ders anlatım ve tartışma | 
| 13 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Stratejilerin Uygulanması | Ders anlatım ve tartışma | 
| 14 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Stratejik Değerleme ve Kontrol | Ders anlatım ve tartışma | 
| 15 | - | FİNAL | - | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
KAYNAKLAR | 
                        
|---|
| Eren, E. (2010). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta Yayın, 8. Baskı, İstanbul. | 
| Ülgen, H., & Mirze, S. K. (2010). İşletmelerde Stratejik Yönetim, Beta Yayıncılık, 5. Baskı, İstanbul. | 
| Pearce, J. A., Robinson, R. B., & Subramanian, R. (2000). Strategic management: Formulation, implementation, and control. Columbus, OH: Irwin/McGraw-Hill. | 
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 
                        ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | Optik(Test) Sınav | |
| Ödev Değerlendirme | 1 | 10 | ||
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
| TOPLAM | 3 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili temel ve ileri düzey konuları özetleme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanının ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlama.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Uluslararası Ticaret ve İşletmeciliğin diğer disiplinlerle olan ilişkisini yorumlama.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 4 | 
                                             
                                                Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanında edindiği kuramsal bilgileri mesleki uygulamalarda ve günlük hayatında kullanma.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklama.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümleme.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanma.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
| 4 | 
                                             
                                                Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektifle değerlendirme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanı ile ilgili yeni kuramsal ve pratik yaklaşımları tanıma.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Alanı ile ilgili literatürü etkin biçimde tanıma.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenleme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alanı ile ilgili konularda niteliksel ve niceliksel araştırmalar yapma.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanında edindiği bilgiler ışığında bağımsız çalışabilme ve yaptığı işin sorumluluğunu alabilme.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Türkçe´yi kurallara uygun ve etkili bir biçimde yazılı ve sözlü iletişimde kullanma.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Yabancı dil becerisini iş ve sosyal hayatında etkin biçimde kullanarak, taleplerini yazılı veya sözlü olarak açıklama.
                                             
                                         | 
                                            2 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Sosyal yaşam becerilerini kullanarak, iş dünyasında kendisine sağlıklı bir iletişim ağı tasarlama.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Uluslararası ticaret ile işletmeciliğin kuramsal ve tarihi bilgi birikiminden yararlanarak; güncel konu, olay ve sorunları analiz eder.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Uluslararası ticaret ve işletmeciliğin değişkenlerinin yapısı ve özelliklerine dair bilgilerini sürekli geliştirme.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 14 | 3 | 42 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 3 | 6 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 14 | 2 | 28 | 
| Ödev | 14 | 3 | 42 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 14 | 1 | 14 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 76 | 0 | 200 | 
| Genel Toplam | 200 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,8 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |