Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EKF208 | MAKRO EKONOMİ | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR ÖZDEMİR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı Öğrencileri, ekonomik birimlerin karar verme mekanizmasını ve aynı zamanda makro ekonominin teorisi, yapısını, ekonomi politikalarının kavramlarını, işlevlerini, durumlarını ve çalışma politikalarını analiz ve değerlendirme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: | Ulusal gelir ve hesaplama yöntemleri, işsizlik ve enflasyonun hesaplama yöntemleri, Ekonomik büyüme, keynesyen ekonomi, klasik ekonomi gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Makro ekonomideki temel kavramları ve varsayımları açıklar. (explain) (2) |
Gsyh, Enflasyon oranı, İşsizlik, büyüme gibi gerekli makroekonomik göstergeleri tanımlar. (identfy) (2) |
Toplam talep, toplam arz modelini kullanarak bir ekonominin denge seviyesi açıklar.(explain) (2) |
Genişletici, daraltıcı politikalar dahil mali politikaları açıklar.(explain) (2) |
Para Politikasının makro ekonomik teorilerin yapısındaki Gsyh ve faiz oranlarını nasıl etkilediğini örneklerle gösterir.(illustrate) (3) |
Dışa açık ve dışa kapalı ekonomilerde milli gelir, para ve faiz gibi değişkenler arasındaki ilişkiyi analiz eder.(analyze) (4) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Makro Ekonomi: Tanım, Kapsam, Gelişim | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Ekonominin Ölçülmesi 1: Gayri Safi Yurt İçi Hasılanın Ölçülmesi | Anlatım, Soru Cevap |
3 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Ekonominin Ölçülmesi 2: Enflasyon | Anlatım, Soru Cevap |
4 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Ekonominin Ölçülmesi 3: İşsizlik | Anlatım, Soru Cevap |
5 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Ekonominin Ölçülmesi 4: Faiz Haddi, Döviz Kuru ve Ödemeler Dengesi-I | Anlatım, Soru Cevap |
6 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Ekonominin Ölçülmesi 4: Faiz Haddi, Döviz Kuru ve Ödemeler Dengesi-II | Anlatım, Soru Cevap |
7 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Planlanan Harcama ve Hasıla Düzeyi: Basit Keynesyen Model | Anlatım, Soru Cevap |
10 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | IS-LM Modeli | Anlatım, Soru Cevap |
11 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Para Ve Maliye Politikası I | Anlatım, Soru Cevap |
12 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Para Ve Maliye Politikası II | Anlatım, Soru Cevap |
13 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Para Arzı - Para Talebi ve Para Politikası ve Maliye Politikası | Anlatım, Soru Cevap |
14 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Toplam Talep ve Toplam Arz | Anlatım, Soru Cevap |
15 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bocutoğlu, E.(2016). Makro İktisat. Ekin Basın Yayın |
Dornbusch,R. Stanly Fischer, Richard Startz,(2011). Macroeconomics, 11 th Edition. McGraw. New York |
Ünsal,E. (2015). Makro İktisat. Murat Yayınları. |
https://courses.lumenlearning.com/macroeconomics/ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
|
5 | |||||
2 |
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
|
3 | |||||
3 |
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
|
1 | |||||
2 |
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
|
3 | |||||
3 |
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
|
4 | |||||
2 |
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
|
2 | |||||
2 |
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
|
3 | |||||
3 |
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
|
2 | |||||
2 |
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
|
2 | |||||
3 |
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
|
2 | |||||
4 |
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 9 | 5 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 178 |
Genel Toplam | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |