Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT347 | FOTOĞRAFÇILIK VE KAMERA | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders öğrencilere fotoğrafçılık ve kamera ile ilgili teorik bilgileri aktarmayı ve temel yetkinlikte kamera kullanımı ve fotoğraf çekme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğinde fotoğrafın tarihi, fotoğrafçılık türleri, estetik bilgisi ve fotoğrafta kompozisyon, ünlü fotoğrafçılar ve fotoğrafları, fotoğraf makineleri ve türleri, fotoğraf makinelerinin öğeleri ve diğer teknik özellikleri gibi konular ele alınacaktır. Kamera ve fotoğrafa ilişkin bilgeler öğrencilere uygulamalı olarak anlatılacak ve dönem sonunda öğrencilerden proje sunumu beklenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kamera, fotoğraf ve onunla ilişkili kavramları açıklama |
Fotoğrafın Dünya’daki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimini ifade etme |
Kamera, fotoğraf makinesi ve ekipmanlarını doğru şekilde tanımlama ve kullanma |
Başlıca fotoğraf makinesi ve objektif türlerini kategorize etme, bunları doğru şekilde kullanma |
Fotoğrafın algılanma evrelerini açıklama |
Doğru ve yanlış pozlanmış fotoğrafın ayrımına varma ve fotoğraf çekim tekniklerini uygulama |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Tanışma, Ders Planı, Kamera ve Fotoğraf Hakkında Genel Bilgilendirme | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Uygulama, literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Fotoğraf Hakkında Temel Kuramsal Bilgiler: Fotoğrafın Tarihi, Fotoğrafçılık Türleri, Estetik Bilgisi ve Fotoğrafta Kompozisyon | Anlatım, Uygulama, Soru Cevap |
3 | Uygulama, literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Fotoğraf Makinesi Ve Objektif Türleri | Anlatım, Uygulama, Soru Cevap |
4 | Uygulama, literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Fotoğraf Makinesinin Öğeleri | Anlatım, Uygulama, Soru Cevap |
5 | Uygulama, literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Fotoğraf Makinelerinin Çalışma Prensibi: Diyafram Ve Net Alan Derinliği | Anlatım, Uygulama, Soru Cevap |
6 | Uygulama, literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Fotoğraf Makinelerinin Çalışma Prensibi: Enstantane Pozometre Kullanımı Ve Pozlama Uygulamaları Fotoğraf Makinesi Çekim Modları Ve Modların Kullanım Uygulamaları | Anlatım, Uygulama, Soru Cevap |
7 | Uygulama, literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Fotoğraf Makinelerinin Çalışma Prensibi: ISO Fotoğraf Makinesi Çekim Modları Ve Modların Kullanım Uygulamaları | Anlatım, Uygulama, Soru Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Uygulama, literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Fotoğrafta Kompozisyon | Anlatım, Uygulama, Soru Cevap |
10 | Uygulama, literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Enstantane Olanaklarının Anlatılması ve Hareket Netsizliği Uygulamaları | Anlatım, Uygulama, Soru Cevap |
11 | Uygulama, literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Enstantane Olanaklarının Anlatılması ve Uzun Pozlama Uygulamaları | Anlatım, Uygulama, Soru Cevap |
12 | Uygulama, literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Fotoğrafta ışık | Anlatım, Uygulama, Soru Cevap |
13 | Uygulama, literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Flaşlar ve Filtrelerin Kullanımı ve Uygulamaları | Anlatım, Uygulama, Soru Cevap |
14 | Uygulama, literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Fotoğrafçılıkta Çekim Öncesi, Çekim ve Çekim Sonrası Evreleri. Çekim Esnasında Doğru İletişimin ve Duyarlılığın Önemi | Anlatım, Uygulama, Soru Cevap |
15 | Uygulama, literatür gözden geçirme, makale okuma ve inceleme | Öğrenci Ödevlerinin Değerlendirilmesi | Proje, Uygulama, Sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sontag, Susan (2008). Fotoğraf Üzerine. Çev. Osman Akınbay. İstanbul: Agora Kitaplığı. |
Kalfagil, Sabit (2011). Fotoğrafın yapısal ögeleri ve fotoğraf sanatında kompozisyon. İstanbul : Fotografevi. |
Freeman, Michael (2012). Fotoğrafçının zihni : daha başarılı fotoğraflar için yaratıcı düşünme / Michael Freeman ; yay. haz. Ömer Erduran, Necla Feroğlu ; çev. Seda Çıngay. İstanbul : İnkılap. |
Kanburoğlu, Ö. (2004). A'dan Z'ye Fotoğraf, Say Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme biliminin temel ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlar.
|
||||||
2 |
Güncel bilimsel kaynaklara dayanarak işletme fonksiyonlarını ve süreçlerini açıklar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası düzeyde geçerliliği olan işletmecilik olgularını diğer sosyal bilimlerin kuramları ve kavramları ile ilişkilendirir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletmecilik alanında edindiği kuramsal ve olgusal bilgilerini mesleki uygulamalarda kullanır.
|
||||||
2 |
İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümler.
|
||||||
3 |
Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak araştırmalar ve çalışmalar planlar.
|
||||||
2 |
Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenler.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
|
||||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletmecilikle ilgili konularda bilgilerini, düşüncelerini ve çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
||||||
2 |
İşletme uygulamaları için gerekli bilişim ve iletişim teknoloji yazılımlarını ve donanımlarını kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme alanında verilerin toplanması, verilerin değerlendirilmesi ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak uygulamalar yapar.
|
||||||
2 |
Sosyal haklar, iş güvenliği, işçi sağlığı, kalite yönetimi ve sürdürülebilirlik kavramlarını iş hayatında karşılaştığı durumlarla ilişkilendirebilir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 3 | 36 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 132 |
Genel Toplam | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |