TR EN

GRUP DİNAMİKLERİ VE TAKIM ÇALIŞMASI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ISL349 GRUP DİNAMİKLERİ VE TAKIM ÇALIŞMASI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ARZU SERT ÖZEN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile öğrencilere etkin takımların nasıl oluşturulduğu, işletmelerde takımların ne tür işlevleri olduğu ve takım süreçlerini değerlendirmek için eleştirel düşünme becerilerinin nasıl geliştirildiğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Dersin içeriği etkili takım üyeleri olmak için gereken bilgi, tutum ve beceriler ile takımların özellikleri, takım motivasyonu, grup uyumu ve grup rolleri gibi takım süreçleri ile ilgili konulardan oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Grup dinamiklerini ve takım süreçlerini değerlendirebilecek eleştirel düşünme becerileri kazanırlar
Takımların özelliklerini, takım çalışması süreçlerini ve takımların organizasyonlarda nasıl işlediğini anlarlar
Çatışma, güç ve sosyal etki ve liderlik dahil olmak üzere takımların karşılaştığı sorunların nasıl analiz edildiğini öğrenerek yaratıcı problem çözme tekniklerini kullanabilme becerileri geliştirirler
Gruplar halinde etkin bir şekilde çalışabilme becerilerini geliştirirler

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders kitabının ilgili bölümleri Grup Dinamikleri ve Takım Çalışması Dersine Giriş Ders anlatım ve tartışma
2 Ders kitabının ilgili bölümleri Takım Türleri Ders anlatım ve tartışma
3 Ders kitabının ilgili bölümleri Etkin Çalışma Takımlarının Tasarlanması ve Geliştirilmesi Ders anlatım ve tartışma
4 Ders kitabının ilgili bölümleri Takım Üyeleri ve Etkin Takım Üyeliği Ders anlatım ve tartışma
5 Ders kitabının ilgili bölümleri Takımlarda Roller ve Normlar Ders anlatım ve tartışma
6 Ders kitabının ilgili bölümleri Takımlarda Çeşitlilik Ders anlatım ve tartışma
7 Ders kitabının ilgili bölümleri Takım Uyumu ve Desteği Ders anlatım ve tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders kitabının ilgili bölümleri Takımlarda Çatışma Ders anlatım ve tartışma
10 Ders kitabının ilgili bölümleri Takımlarda Motivasyon Ders anlatım ve tartışma
11 Ders kitabının ilgili bölümleri Takımlarda Karar Verme Süreci Ders anlatım ve tartışma
12 Ders kitabının ilgili bölümleri Takımlarda Yaratıcı Problem Çözme Ders anlatım ve tartışma
13 Ders kitabının ilgili bölümleri Takımlarda Duygusal Zekâ Ders anlatım ve tartışma
14 Ders kitabının ilgili bölümleri Takımlarda Liderlik Ders anlatım ve tartışma
15 Ders kitabının ilgili bölümleri Takım performansının değerlendirilmesi ve geliştirilmesi Ders anlatım ve tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Brown, R., & Pehrson, S. (2020). Group processes: Dynamics within and between groups, 3rd Edition, John Wiley & Sons.
Levi, Daniel. (2016). Group Dynamics for Teams, 5th Edition, SAGE Publications. ISBN: 978-1-4833-7834-3.
Parker, G. M. (2011). Team players and teamwork: New strategies for developing successful collaboration. John Wiley & Sons.
Effective teamwork: Practical lessons from organizational research. John Wiley & Sons.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletme biliminin temel ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlar.
3
2
Güncel bilimsel kaynaklara dayanarak işletme fonksiyonlarını ve süreçlerini açıklar.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uluslararası düzeyde geçerliliği olan işletmecilik olgularını diğer sosyal bilimlerin kuramları ve kavramları ile ilişkilendirir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklar.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletmecilik alanında edindiği kuramsal ve olgusal bilgilerini mesleki uygulamalarda kullanır.
3
2
İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümler.
4
3
Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanır.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak araştırmalar ve çalışmalar planlar.
5
2
Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenler.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
4
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletmecilikle ilgili konularda bilgilerini, düşüncelerini ve çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
3
2
İşletme uygulamaları için gerekli bilişim ve iletişim teknoloji yazılımlarını ve donanımlarını kullanır.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletme alanında verilerin toplanması, verilerin değerlendirilmesi ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak uygulamalar yapar.
3
2
Sosyal haklar, iş güvenliği, işçi sağlığı, kalite yönetimi ve sürdürülebilirlik kavramlarını iş hayatında karşılaştığı durumlarla ilişkilendirebilir.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 7 4 28
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 7 3 21
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0