Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKY328 | DİJİTAL ÇAĞDA KAMU YÖNETİMİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders öğrencilerin, ileri düzeyde bilgi, iletişim ve teknolojik gelişmenin yer aldığı günümüz dünyasında, kamu hizmetlerinin yerine getirilmesi ve yönetilmesinde ortaya çıkan değişiklikleri tanıması, açıklayabilmesi ile potansiyel fayda ve zararlarını analiz edebilmesini amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ders, dijital çağ nedir? kamu yönetimindeki e- hizmet anlayışı; e-devlet, e-yönetişim, e-demokrasi, e-vatandaş e- devlet nedir? politik, ekonomik, teknolojik ve sosyal anlamda gelişimi, aşamaları nelerdir? e-devlet uygulamasını güçlü ve zayıf yanlarının karşılaştırılması e- yönetişim, , e-demokrasi, e-vatandaş kavramlarının açıklanması ve tartışılması, dijital çağda kamu yönetiminde normatif değerler ve etik, dünyada ve Türkiye’de e- devle uygulamalarının geleceği konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Dijitalleşmenin kamu yönetimine etkisini analiz eder. |
E- devletin gelişimi ve aşamalarını, politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik etkileriyle listeler. |
Kamu hizmetlerini geliştirmede ve kolaylaştırmada bir araç olarak e-devlet uygulamasını güçlü ve zayıf yanlarıyla açıklar. |
Kamu yönetiminde e- hizmet anlayışını; e-yönetişim, e-demokrasi, e-vatandaş uygulamaları üzerinden inceler. |
Türkiye’de ve dünyada e-devlet uygulamalarını karşılaştırır. |
Demokrasi, sosyal eşitlik, dijital bölünme, gizlilik ve güvenlik konuları da dahil olmak üzere İnternet ve e-devletle ilgili temel politika konularını açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin tanıtılması ve içeriğinin öğrencilerle paylaşılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Dijital Çağ Nedir? Dijital devlet kavramına bakış; Neleri içeriyor? | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Dijital Devletin Kamu Yönetimi açısından anlamı: Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı İçindeki yeri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Dijital çağda kamu yönetimi reformları, normatif değerler ve etik, bürokrasi ve devletin yeniden düzenlenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Kamu hizmetlerinin dijitalleşmesi ve Yönetişim İlişkisi; Katılım, Şeffaflık, Hesapverilebilirlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | e- yönetişim, , e-demokrasi, e-vatandaş kavramlarının açıklanması ve tartışılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Kamu yönetiminde e- devletin uygulanması e- devlet nedir? Politik, ekonomik, teknolojik ve sosyal anlamda gelişimi, aşamaları nelerdir? e-devlet uygulamasını güçlü ve zayıf yanlarının karşılaştırılması? e- devlet uygulamalarının finansmanı, yönetimi, katılımın sağlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Dijital Devlette kamu hizmetlerinin sunumunda bir araç: Blokzincir Teknolojisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Kamu hizmetlerinde teknolojinin kullanım alanları; Dijital Sağlık Yönetimi, Eğitim, Kimlik Yönetimi ve Tapu Kayıt Sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Kamu hizmetlerinde teknolojinin kullanım alanları; Seçimler, Sosyal Yardımlar, Tedarik Zinciri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Dünyada ve Türkiye'de Uygulama Alanları ve geleceği: Vaka Çalışması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Dijital çağda kamu yönetimi "kamu yönetimi reformu" | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Dijital Devlete Eleştirel Bakış: Egemenlik Sorunu, Meşruiyet Sorunu ve Güvenlik Sorunu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Üstüner, Y. (2011) “Kamu Yönetimi ve Teknoloji”. KAYFOR 2010. TODAİE Yayın No: 360. |
Yıldırım, M. (2011). E-Devlet ve Yurttaş Odaklı Kamu Yönetimi. Ankara: Nobel Yayıncılık. Sayfa: 99-106. |
West, D. M. (2007) Digital Government: Technology and Public Sector Performance. Oxford: Princeton University Press. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme biliminin temel ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlar.
|
||||||
2 |
Güncel bilimsel kaynaklara dayanarak işletme fonksiyonlarını ve süreçlerini açıklar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası düzeyde geçerliliği olan işletmecilik olgularını diğer sosyal bilimlerin kuramları ve kavramları ile ilişkilendirir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletmecilik alanında edindiği kuramsal ve olgusal bilgilerini mesleki uygulamalarda kullanır.
|
||||||
2 |
İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümler.
|
||||||
3 |
Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak araştırmalar ve çalışmalar planlar.
|
||||||
2 |
Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenler.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
|
||||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletmecilikle ilgili konularda bilgilerini, düşüncelerini ve çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
||||||
2 |
İşletme uygulamaları için gerekli bilişim ve iletişim teknoloji yazılımlarını ve donanımlarını kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme alanında verilerin toplanması, verilerin değerlendirilmesi ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak uygulamalar yapar.
|
||||||
2 |
Sosyal haklar, iş güvenliği, işçi sağlığı, kalite yönetimi ve sürdürülebilirlik kavramlarını iş hayatında karşılaştığı durumlarla ilişkilendirebilir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 49 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |