Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
RTS372 |
YENİ TOPLUMSAL HAREKETLER VE MEDYA |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞEN FİLAZOĞLU ÇOKLUK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Yeni toplumsal hareketlerin neden ve nasıl "yeni" olarak literatürde yerini aldığı, yeni toplumsal hareketlerin medyadaki temsili ve güç ilişkileri hakkında öğrenciye bilgi aktarmak ve onlara farkındalık kazandırmaktır. |
İçerik: |
Toplumsal hareketlere tarihsel bir bakış, yeni toplumsal hareketlerin tanımı ve türleri, medyanın yeni toplumsal hareketlere dair sunumları bu dersin içeriğini oluşturur. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Yeni Toplumsal Hareketleri örneklendirir. |
Yeni Toplumsal Hareketler ve medya arasındaki ilişkiyi özetler. |
Toplumsal hareketlere ilişkin bilgileri medya ve temsilleri anlamada kullanır. |
Toplumsal meseleler ve güç ilişkilerinde medyanın rolünü yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş |
Tanışma ve ders hakkında bilgi verilmesi |
Anlatım |
2 |
Literatür tarama |
Toplumsal hareketler kavramı ve tanımı |
Anlatım, tartışma |
3 |
Literatür tarama |
Toplumsal hareketlerin aşamaları ve tarihine genel bir bakış |
Anlatım, tartışma |
4 |
Literatür tarama |
Kaynak Mobilizasyonu ve Siyasi Fırsat Teorisi |
Anlatım, tartışma |
5 |
Literatür tarama |
Toplumsal Yapılandırmacı Yaklaşım |
Anlatım, tartışma |
6 |
Literatür tarama |
Yeni Toplumsal Hareketler kavramı ve bu kavrama ilişkin tartışmalar |
Anlatım, tartışma |
7 |
Literatür tarama |
Yeni Toplumsal Hareketler ve güç ilişkileri |
Anlatım, tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Yeni Toplumsal Hareketlere ilişkin tartışmalar |
Anlatım, tartışma |
10 |
Televizyon haberlerini farklı kanallardan takip etme, literatür tarama |
Medyada Yeni Toplumsal Hareketlerin sunumu: Televizyon ve radyo |
Anlatım, tartışma |
11 |
Gazete haberlerini farklı yayıncılardan takip etme, literatür tarama |
Medyada Yeni Toplumsal Hareketlerin sunumu:Gazete ve dergi |
Anlatım, tartışma |
12 |
Film izleme, literatür tarama |
Yeni Toplumsal Hareketler ve sinema |
Anlatım, tartışma |
13 |
Ödev grubu oluşturma, literatür tarama |
Belgesel film izleme ve izlerken tartışma |
Film gösterimi ve tartışma |
14 |
Literatür tarama |
Dünya çapındaki Yeni Toplumsal Hareketler örnekleri |
Anlatım, tartışma |
15 |
Literatür tarama |
Ulusal ve yerel çapta Yeni Toplumsal Hareketler örnekleri |
Anlatım, tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Della Porta, Donatella; Diani, Mario (2020). Toplumsal Hareketler. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları |
Çetinkaya, Y. Doğan (2018). Toplumsal Hareketler: Tarih, Teori ve Deneyim (4. Baskı). İstanbul: İletişim |
Gönenç, Özgür (2018). Medyada Algı Yönetimi. İstanbul: Der Yayınları. |
Ulaş Başar Gezgin vd. (2009). Yeni Toplumsal Hareketler Küreselleşme, Direniş, Ütopya. İstanbul: Kalkedon Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç –gereçlerini, üst düzeyde kullanır. (use) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Psikoloji alanında sorunları belirler ve çözüm üretir. (determine and solve) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Normal ve anormal davranışları ayırt eder. (Blooms 2)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Psikoloji araştırmalarını yorumlar ve rapor eder. (interpret- report) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji ile diğer sosyal bilimler arasındaki ilişlere dair bağlantılar kurar. (relate) (Blooms 4)
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikolojik testleri uygular. (apply) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Çağdaş Psikoloji Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecine entegre eder. (intagrate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Psikoloji alanında çeşitli deneyler düzenler. (Conduct) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda gerekli kurum ve bireylerle iş birliği yapar. (collabarate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji alanındaki gelişmeleri var olan bilgilerine entegre eder (intagrate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
İnsan davranışlarını bilimsel olarak analiz eder. (analyze) (Blooms 4)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. (explain )(Blooms 2)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Psikoloji alanıyla ilgili sorunların bireysel, ulusal ve evrensel etkilerini dikkate alır (recognize) (Blooms 2)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı ve istatistik bilgisini çalışmalarına entegre eder. (intragrate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeyi takip eder. (survey) (Blooms 4)
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Psikoloji ile ilgili sosyal projeleri destekler. (Blooms 5)
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
3 |
42 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
44 |
0 |
128 |
|
Genel Toplam |
128 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|