Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SBU109 |
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ |
1 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM HALİL YAŞAR |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı, siyasal bilimlerle ilgili genel kavramları bağımsız düşüncenin gelişimi için öğretmek ve öğrencilere Siyaset Bilimi hakkında temel bilgileri aktarmaktır. |
İçerik: |
Dersin içeriği, siyaset, iktidar, meşruiyet ve otorite gibi kavramların anlamı; modern devletin doğuşu; milliyetçilik; çağdaş siyasal ideolojiler; demokrasi ve otoriteryanizm gibi farklı rejim türleri; siyasal partiler ve çıkar gruplarıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Siyaset biliminin ana düşünce, teori ve yaklaşımlarını doğru bir şekilde listeler. |
Siyaset biliminin temel kavramlarını tanımlar. |
Siyaset bilimi ve alt disiplinlerine yön veren yöntem ve konuya dair bilimsel gelişmeleri hatırlayıp aktarır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma ve kaynak tarama |
Siyaset Bilimine Giriş, derste işlenecek temel kavramlar ve dersin içeriğiyle ilgili ön bilgi. |
Anlatım tartışma |
2 |
Okuma ve kaynak tarama |
Siyaset nedir? Siyasetin farklı tanımları. Siyaset biliminin tanımlanması ve temel yaklaşımlar. Kavram-Model-Teori-Paradigma gibi kavramların tanımı ve siyaset bilimi ile ilişkisi. |
Anlatım tartışma |
3 |
Okuma ve kaynak tarama |
Devlet nedir? Farklı devlet tanımlamaları. Devletin Temel Ögeleri. Devletin görevi. |
Anlatım tartışma |
4 |
Okuma ve kaynak tarama |
Siyasal İktidar |
Anlatım tartışma |
5 |
Okuma ve kaynak tarama |
Siyasal İktidarın Meşruluk Temelleri |
Anlatım tartışma |
6 |
Okuma ve kaynak tarama |
Sosyal Tabakalaşma ve Siyasal İktidar |
Anlatım tartışma |
7 |
Okuma ve kaynak tarama |
Yönetenler ve Yönetilenler Ayrımı |
Anlatım tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma ve kaynak tarama |
Siyasal Katılma |
Anlatım tartışma |
10 |
Okuma ve kaynak tarama |
Kamuoyu |
Anlatım tartışma |
11 |
Okuma ve kaynak tarama |
Siyasal Partiler |
Anlatım tartışma |
12 |
Okuma ve kaynak tarama |
Siyasal Parti Sistemleri |
Anlatım tartışma |
13 |
Okuma ve kaynak tarama |
Baskı Grupları |
Anlatım tartışma |
14 |
Okuma ve kaynak tarama |
Siyasal İdeolojiler: Liberalizm, Muhafazakarlık, Sosyalizm |
Anlatım tartışma |
15 |
Okuma ve kaynak tarama |
Siyasal İdeolojiler: Liberalizm, Muhafazakarlık, Sosyalizm |
Anlatım tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Kapani, M. (2017). Politika Bilimine Giriş. Ankara: BB101 Yayınları. |
Heywood, A. (2013). Siyaset. İstanbul: Adres Yayınları. |
Öztekin, A. (2016). Siyaset Bilimine Giriş. 10. Baskı. Ankara: Siyasal Kitabevi. |
Taşkın, Y. (2014). Siyaset: Kavramlar, Kurumlar, Süreçler. 1. Baskı. İstanbul: İletişim Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç –gereçlerini, üst düzeyde kullanır. (use) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Psikoloji alanında sorunları belirler ve çözüm üretir. (determine and solve) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Normal ve anormal davranışları ayırt eder. (Blooms 2)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Psikoloji araştırmalarını yorumlar ve rapor eder. (interpret- report) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji ile diğer sosyal bilimler arasındaki ilişlere dair bağlantılar kurar. (relate) (Blooms 4)
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikolojik testleri uygular. (apply) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Çağdaş Psikoloji Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecine entegre eder. (intagrate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Psikoloji alanında çeşitli deneyler düzenler. (Conduct) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda gerekli kurum ve bireylerle iş birliği yapar. (collabarate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji alanındaki gelişmeleri var olan bilgilerine entegre eder (intagrate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
İnsan davranışlarını bilimsel olarak analiz eder. (analyze) (Blooms 4)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. (explain )(Blooms 2)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Psikoloji alanıyla ilgili sorunların bireysel, ulusal ve evrensel etkilerini dikkate alır (recognize) (Blooms 2)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı ve istatistik bilgisini çalışmalarına entegre eder. (intragrate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeyi takip eder. (survey) (Blooms 4)
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Psikoloji ile ilgili sosyal projeleri destekler. (Blooms 5)
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
11 |
2 |
22 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
3 |
21 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
3 |
15 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
39 |
0 |
102 |
|
Genel Toplam |
102 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|