| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| BUS329 | OBLIGATIONS LAW | 5 | 3 | 3 | 5 | 
| DERS BİLGİLERİ | |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce | 
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok | 
| AMAÇ VE İÇERİK | |
|---|---|
| Amaç: | Dersin amacı, 6098 Sayılı Türk Borçlar Kanunu Genel Hükümlerin incelenmesi ile öğrenilen bilgileri yorumlama yetisi kazandırmaktır. | 
| İçerik: | Ders kapsamında eski TBK ve Yargı kararları ele alınarak; borç ilişkisi, kaynakları, hukuki işlemler(özellikle sözleşmeler), haksız fiil, sebepsiz zenginleşme konuları incelenecektir. | 
| DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
|---|
| 6098 Sayılı TBK hükümlerini bilir. | 
| Çözüme yönelik kanun hükümlerini sınıflandırır. | 
| Temsil, Haksız fiil, sebepsiz zenginleşme gibi hukuki kurumları tanımlar. | 
| Özel hukukun diğer alanlarını bu derste öğrendikleriyle örneklendirir. | 
| Öğrendiklerini somut olaylar ile bağdaştırır. | 
| Sözleşme kavramını ve sözleşme çeşitlerini özetler. | 
| HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | Kanun, Yargıtay Kararı ve Kitap okuma | Temel Kavramlar | Anlatım-Sunum | 
| 2 | Kanun, Yargıtay Kararı ve Kitap okuma | Borç ve borç ilişkisinin kaynakları | Anlatım-Sunum | 
| 3 | Kanun, Yargıtay Kararı ve Kitap okuma | Hukuki İşlem | Anlatım-Sunum | 
| 4 | Kanun, Yargıtay Kararı ve Kitap okuma | Sözleşme kavramı ve çeşitleri | Anlatım-Sunum | 
| 5 | Kanun, Yargıtay Kararı ve Kitap okuma | Sözleşmelerin kurulması | Anlatım-Sunum | 
| 6 | Kanun, Yargıtay Kararı ve Kitap okuma | Sözleşmelerin geçerlilik koşulları | Anlatım-Sunum | 
| 7 | Kanun, Yargıtay Kararı ve Kitap okuma | Sözleşmelerin Hükümsüzlüğü ve Yorumlanması | Anlatım-Sunum | 
| 8 | Önceden hazırlanan pratik çalışma üzerine hazırlık | Pratik Çalışma | Olayın irdelenmesi, tartışılması, çözümlenmesi | 
| 9 | Kanun, Yargıtay Kararı ve Kitap okuma | Temsil | Anlatım-Sunum | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | Kanun, Yargıtay Kararı ve Kitap okuma | Haksız Fiil | Anlatım-Sunum | 
| 12 | Kanun, Yargıtay Kararı ve Kitap okuma | Kusursuz sorumluluk halleri | Anlatım-Sunum | 
| 13 | Kanun, Yargıtay Kararı ve Kitap okuma | Sebepsiz Zenginleşme | Anlatım-Sunum | 
| 14 | Kanun, Yargıtay Kararı ve Kitap okuma | Borcun sona Ermesi | Anlatım-Sunum | 
| 15 | Önceden hazırlanan pratik çalışma üzerine hazırlık | Pratik Çalışma | Olayın irdelenmesi, tartışılması, çözümlenmesi | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
| KAYNAKLAR | 
|---|
| Oğuzman, M. K., & Öz, M. T. (2016). Borçlar hukuku genel hükümler: 6098 sayılı Yeni Türk Borçlar Kanunu'na göre. Vedat Kitapçılık | 
| Nomer, H. N. (2008). Borçlar hukuku: genel hükümler. Beta. | 
| ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                İşletme biliminin temel ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlar.
                                             | 1 | |||||
| 2 | 
                                                Güncel bilimsel kaynaklara dayanarak işletme fonksiyonlarını ve süreçlerini açıklar.
                                             | 1 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Uluslararası düzeyde geçerliliği olan işletmecilik olgularını diğer sosyal bilimlerin kuramları ve kavramları ile ilişkilendirir.
                                             | 1 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklar.
                                             | 3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                İşletmecilik alanında edindiği kuramsal ve olgusal bilgilerini mesleki uygulamalarda kullanır.
                                             | 3 | |||||
| 2 | 
                                                İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümler.
                                             | 3 | |||||
| 3 | 
                                                Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanır.
                                             | 1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak araştırmalar ve çalışmalar planlar.
                                             | 1 | |||||
| 2 | 
                                                Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenler.
                                             | 1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
                                             | 3 | |||||
| 2 | 
                                                Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
                                             | 1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                İşletmecilikle ilgili konularda bilgilerini, düşüncelerini ve çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
                                             | 2 | |||||
| 2 | 
                                                İşletme uygulamaları için gerekli bilişim ve iletişim teknoloji yazılımlarını ve donanımlarını kullanır.
                                             | 1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                İşletme alanında verilerin toplanması, verilerin değerlendirilmesi ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak uygulamalar yapar.
                                             | 2 | |||||
| 2 | 
                                                Sosyal haklar, iş güvenliği, işçi sağlığı, kalite yönetimi ve sürdürülebilirlik kavramlarını iş hayatında karşılaştığı durumlarla ilişkilendirebilir.
                                             | 4 | |||||
| DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 14 | 3 | 42 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 12 | 2 | 24 | 
| Ödev | 9 | 1 | 9 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 53 | 0 | 125 | 
| Genel Toplam | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |