Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BUS323 | CORPORATE ACCOUNTING | 5 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi DINI VERDENIA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Şirketler hakkında genel açıklamaların, Türk mevzuatında şirketlere ilişkin düzenlemelerin, şirket türlerinin ve şirketlere ilişkin işlemlerin muhasebeleştirilmesi konularının öğretilerek öğrencilerin farklı türdeki şirketlerin muhasebesel ve finansal işlemlerini analiz etmelerini ve karşılaştırmalarını sağlamaktır. |
İçerik: | Uzun vadeli yükümlülükler için muhasebeleştirme, borç ve özsermaye yatırımları, leasing, emeklilik fonları ve diğer emeklilik sonrası yan hakları, gelir vergisi dağılımı ve özsermaye; nakit akımı tablosu konuları dersin ana içeriğini oluşturur. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Şirket türleri ve faaliyetlerini tanımlar (Define) (1) |
Şirketlerin kuruluş işlemlerini, kar-zarar dağıtımı, sermaye arttırma-azaltma, şirket tasfiye işlemlerini bilir. (Know) (1) |
Şirketlerle ilgili muhasebe kayıtlarını kullanır (Use) (3) |
Şerefiye konusunda ortaya çıkan muhasebe sorunlarını analiz eder (Analyze) (3) |
Farklı şirket türlerinin farklı vergi avantajlarını özetler (Summarise) (3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Şirketlere ilişkin temel kavramlar, şirket kavramının unsurları, şirketleşmenin amaçları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Adi şirketlere ilişkin genel bilgiler, adi şirketlerde kuruluş işlemleri, kar dağıtımı ve tasfiye işlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Kolektif şirketlere ilişkin genel bilgiler, kolektif şirketlerde kuruluş işlemleri, kar dağıtımı ve tasfiye işlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Komandit şirketlere ilişkin genel bilgiler, komandit şirketlerde kuruluş işlemleri, kar dağıtımı ve tasfiye işlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Limited şirketlere ilişkin genel bilgiler, limited şirketlerde kuruluş işlemleri, kar dağıtımı ve tasfiye işlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Anonim şirketlere ilişkin genel bilgiler, anonim şirketlerde kuruluş işlemleri, sermaye değişiklikleri ve tahvil çıkarma işlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Anonim şirketlerde kar dağıtımı ve tasfiye işlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Holdinglere ilişkin genel bilgiler, holdinglerde kuruluş işlemleri, holding türleri ile holdingleşmenin amaçları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Holdinglere ilişkin özellik arzeden işlemler ve giderlerin dağıtılması işlemleri, Holdinglerde kar dağıtımı işlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Holding şirketlerde konsolide mali tabloların hazırlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Döviz büfelerine ilişkin genel bilgiler, döviz büfelerinin kuruluş işlemleri ile, özellik arzeden işlemler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Faktoring şirketlere ilişkin genel bilgiler, faktoring şirketlerinin kuruluş işlemleri ile, özellik arzeden işlemler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Kooperatiflere ilişkin genel bilgiler, kooperatiflerin kuruluş işlemleri, gelir gider farkının dağıtımı ve tasfiye işlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Derste çözülen örneklerin gözden geçirilmesi | Örnek soruların çözümü | Soru çözümlerinin uygulanması ve açıklanması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Savcı, M. (2016), Şirketler Muhasebesi, Ekin Basın Yayın. |
Sağlam, N. & Şengel, S. (2018), Şirketler Muhasebesi, Nisan Kitabevi. |
Çetiner, A.E., Karaca, N. & Kayıhan, Ş. (2014), Şirketler Muhasebesi, Seçkin Kitabevi |
Ece, N. (2013),Şirketler Muhasebesi, Ekin Basın Yayın. |
Needles, Belverd E., Powers, Marian, Crosson, Susan V.. (2014). Principles of Accounting (12th ed. pdf ed.). United States: South-Western Cengage Learning. |
Magness, V. (2003). Economic values and corporate financial statements. Environmental management, 32, 1-11. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme biliminin temel ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlar.
|
2 | |||||
2 |
Güncel bilimsel kaynaklara dayanarak işletme fonksiyonlarını ve süreçlerini açıklar.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası düzeyde geçerliliği olan işletmecilik olgularını diğer sosyal bilimlerin kuramları ve kavramları ile ilişkilendirir.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklar.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletmecilik alanında edindiği kuramsal ve olgusal bilgilerini mesleki uygulamalarda kullanır.
|
4 | |||||
2 |
İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümler.
|
2 | |||||
3 |
Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak araştırmalar ve çalışmalar planlar.
|
3 | |||||
2 |
Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenler.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
|
3 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletmecilikle ilgili konularda bilgilerini, düşüncelerini ve çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
5 | |||||
2 |
İşletme uygulamaları için gerekli bilişim ve iletişim teknoloji yazılımlarını ve donanımlarını kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme alanında verilerin toplanması, verilerin değerlendirilmesi ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak uygulamalar yapar.
|
4 | |||||
2 |
Sosyal haklar, iş güvenliği, işçi sağlığı, kalite yönetimi ve sürdürülebilirlik kavramlarını iş hayatında karşılaştığı durumlarla ilişkilendirebilir.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 6 | 12 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 76 | 0 | 174 |
Genel Toplam | 174 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |