| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| HIT443 |
REKLAM YAZARLIĞI |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Dersin amacı, öğrencilerin derste aldıkları teorik bilgilerle ve reklamcılığa yönelik bakış açısıyla reklam metinlerini yorumlayabilmelerini ve yeni reklam metinleri yaratabilmelerini sağlamaktır |
| İçerik: |
Ders; reklam kavramının tanıtılması, hedef kitle analizi icra edilmesi, yaratıcı reklam kavramının açıklanması, reklam senaryosu yazılması, reklam uygulanma örneklerinin incelenmesi gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Bir reklam metninin sahip olması gereken temel özelliklerden en az 3’ünü listeleme |
| Reklam metninin yapısal özelliklerini açıklama |
| Örnek bir reklam üzerinden, bir reklamın sahip olması gereken temel özellikler bağlamında reklam senaryolarını karşılaştırma |
| Reklam yazarlığı bilgisiyle ürün konumlandırmayı uygulama |
| Reklamda amaçlanan hedef kitleyi ayırt etme |
| Reklam metinlerini analiz etme |
| Öğrenci teknik ve teorik bilgisiyle kendi reklam metinlerini yaratma |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Reklam ve İletişim |
Anlatım
Soru cevap |
| 2 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Marka ve İlgili Kavramlar |
Anlatım
Soru cevap |
| 3 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Reklamın İşlevleri, Amaçları ve Türleri |
Anlatım
Soru cevap |
| 4 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme |
Tüketiciyi tanımak |
Anlatım
Soru cevap |
| 5 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme |
Reklamda Yaratıcılık |
Anlatım
Soru cevap |
| 6 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme |
Yaratıcı Reklam Stratejileri |
Anlatım
Soru cevap |
| 7 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme |
Genel Tekrar |
Anlatım
Soru cevap |
| 8 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme |
Farklı Mecralarda Metin Türleri |
Anlatım
Soru cevap |
| 9 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme |
Satış Yeri Reklamcılığı |
Anlatım
Soru cevap |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme |
Yazılı Basında Reklam Metinleri |
Anlatım
Soru cevap |
| 12 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okumaLiteratür taraması
Örnek inceleme |
Tv ve Radyoda Reklam Metinleri |
Anlatım
Soru cevap |
| 13 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma,Literatür taraması
Örnek inceleme |
İnternet için Reklam Yazmak |
Anlatım
Soru cevap |
| 14 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek İnceleme |
Kurumsal Reklam |
Anlatım
Soru cevap |
| 15 |
Genel tekrar |
Genel tekrar |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| Tosun, N.B.(ed.), Reklam Yönetimi (2018). Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: Beta Yayıncılık |
| Müge Elden (2016). Reklam Yazarlığı. İletişim Yayınları |
| Hirschman, E. C. (1989). Role-based models of advertising creation and production. Journal of Advertising, 18(4): 42-53. |
| Müge Elden (2016). Reklam ve Reklamcılık. Say Yayınları |
| Uğur Batı, 4. Baskı, (2016). Reklamın Dili. Alfa Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Klasik Sınav |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Klasik Sınav |
| TOPLAM |
2 |
100 |
|
|
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
|
|
|
|
|
|
|
| 2 |
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
|
|
|
|
|
|
|
| 3 |
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
|
|
|
|
|
|
|
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
|
|
|
|
|
|
|
| 2 |
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
| 2 |
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
|
|
|
|
|
|
|
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
|
|
|
|
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
|
|
|
|
|
|
|
| 2 |
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
|
|
|
|
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
|
|
|
|
|
|
|
| 2 |
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
|
|
|
|
|
|
|
| 3 |
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
|
|
|
|
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
|
|
|
|
|
|
|
| 2 |
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
|
|
|
|
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
|
|
|
|
|
|
|
| 2 |
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
3 |
42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
11 |
2 |
22 |
| Ödev |
2 |
5 |
10 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
| Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
45 |
0 |
127 |
|
Genel Toplam |
127 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|