| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| RTS467 | KISA FİLM ÜRETİMİ | 7 | 4 | 2 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ERDEM TÜRKAVCI |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu dersin amacı öğrencilerin kısa film olgusu, tarihçesi, türleri ve yapım süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını ve bu bilgiler ışığında kısa film yapımına hazır hale gelmelerini sağlamaktır. |
| İçerik: | Bu dersin içeriğini kısa filmin ortaya çıkışı, gelişimi, kısa film türleri, özellikleri, senaryo sürecinden yapım aşamasına kadar kısa filmin yaratılması konuları oluşturmaktadır |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Kısa film tarihini ve gelişimini kronolojik bir şekilde açıklar. |
| Kısa film ve uzun metraj filmler arasındaki zıt yönleri karşılaştırır. |
| Kısa film ve uzun metrajlı film arasındaki ilişkiyi değerlendirir. |
| Bir kısa film için gerekli olan mekan tasarımı, içerik oluşturma ve teknik ekip vb. ön hazırlıkları planlar. |
| Stüdyo ekipmanlarını kullanarak temel düzeyde bir kısa film çeker. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş | Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Derse Giriş: Kısa Film ve Tür Kavramı, Kısa Filmin Ortaya Çıkışı, Özellikleri, Kısa Filmde Yapı, Kısa Film Türleri ve Genel Özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma, Konuyla İlgili Örnekler İnceleme | Kısa Film Türleri (Kurmaca, Belgesel, Animasyon ve Deneysel) ve Örnekler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma, Konuyla İlgili Örnekler İnceleme | Kısa Film Türleri (Kurmaca, Belgesel, Animasyon ve Deneysel) ve Örnekler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma, Konuyla İlgili Örnekler İnceleme | Kısa Film Türlerine Göre Prodüksiyon Süreçleri (Prodüksiyon Öncesi ve Prodüksiyon) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | İnternet ve Literatür Tarama,Konuyla İlgili Örnekler İnceleme | Kısa Filmde Proje Dosyası Oluşturma | Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | İnternet ve Literatür Tarama,Konuyla İlgili Örnekler İnceleme | Öğrenci Projeleri Sunumu | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | İnternet ve Literatür Tarama,Konuyla İlgili Örnekler İnceleme | Öğrenci Projeleri Sunumu | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma, Konuyla İlgili Örnekler İnceleme | Festival ve Yarışmalardan Seyirciye Türkiye’de Kısa Film | Anlatım, Soru-Cevap |
| 9 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma, Konuyla İlgili Örnekler İnceleme | Kısa Filmde Mizansen ve Örnek Sahne Uygulama | Uygulama |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Örnekler İnceleme | Çekim Uygulaması | Uygulama |
| 12 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Örnekler İnceleme | Çekim Uygulaması | Uygulama |
| 13 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma, Konuyla İlgili Örnekler İnceleme | Kısa Filmde Prodüksiyon Süreçleri (Prodüksiyon Sonrası) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Konuyla İlgili Örnekler İnceleme | Öğrenci Kısa Filmleri Kaba Kurgu Gösterimi ve Revize | Gösterim, Soru-Cevap, Tartışma, Değerlendirme |
| 15 | Konuyla İlgili Örnekler İnceleme | Öğrenci Kısa Filmleri Gösterimi ve Değerlendirme | Gösterim, Soru-Cevap, Tartışma, Değerlendirme |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Piper, J. (2012). Kısa Film Yapımı. İstanbul: Say Yayınları |
| Adorno, T. W. (2008). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi (3. b.). (N. ÜLNER, & M. TÜZEL,& E. GEN, Çev.) İstanbul: |
| Rotha, P. (2000). Sinemanın Öyküsü. (İ. ŞENER, Çev.) İstanbul: İzdüşüm Yayınları. |
| Büker, S. (1985). Sinema Dili Üzerine Yazılar. Ankara: Dost Kitapevi Yayınları. |
| Cooper, P. & Dancyger, K. (2000). Writing the Short Film. United States of America: Focal Press. |
| Cooper, Pat ve Ken Dancyger (2005). Kısa Film Yazmak. Çev.: Simten Gündeş. İstanbul: Es. |
| Eisenstein, Sergei (2008) Kısa Film Senaryosu. Çev.: Osman Akınhay, İstanbul: Agora Kitaplığı. |
| Mamet, David (2007). Film Yönetmek Üzerine. Çev.: Gülnur Güven. İstanbul: Hil Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
|
2 | |||||
| 2 |
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
|
3 | |||||
| 3 |
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
|
3 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
|
3 | |||||
| 2 |
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
|
3 | |||||
| 2 |
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
|
3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
|
5 | |||||
| 2 |
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
|
3 | |||||
| 2 |
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
|
3 | |||||
| 3 |
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
|
4 | |||||
| 2 |
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
|
4 | |||||
| 2 |
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.
|
5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 7 | 10 | 70 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 38 | 0 | 203 |
| Genel Toplam | 203 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |