Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
RTS260 |
MEDYA YÖNETİMİ VE ORGANİZASYONU |
4 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste, Yönetim süreçlerini açıklayabilen; Medya yönetim ve Organizasyonunun ulusal ve küresel düzeydeki yapısını analiz edebilen, medya yönetim örgütlerinde liderlik, motivasyon, işgücün önemini kavramış, Pazar analizi yapma becerisine sahip, pazarlama ve araştırma ilişkisinin önemini kavramış, mesleğinde uygulama becerisine sahip, medyayı düzenleyen yasa, yönetmelikler, etik değerler uygun davranan, medya örgütlerini yönetmeye hazır bireyler yetiştirmektir |
İçerik: |
Bu derste, medya yönetim ve organizasyonu, yönetim süreçleri, medya yönetim kuramları, yönetsel karar verme, planlama, iş bölümü ve eşgüdüm, denetim, pazar analizi, pazarlama ve araştırma, medya yönetim sistemleri, yönetimde yasa, yönetmelik ve etik kuralları konuları verilir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Yönetim süreçleri ve organizasyon ilgili kavramlarını açıklayabilir |
Örgüt içi ve örgütün dış çevresiyle iletişim ve ilişkisini açıklar ve analiz eder. |
Örgütsel iletişimde yazılı ve sözlü iletişim bilgi ve becerisine sahip olur. |
Yönetsel karar verme sürecinde katılımın demokratik sürecin bir parçası olduğunu analiz edebilir. |
Verimlilik açısından motivasyonun öneminin farkındalığı ile iş gücünü motive etme becerisi kazanır |
Yönetimde liderlik davranışının örgüt verimliliğine katkısını değerlendirir |
Medya organizasyon ve yönetiminin kendi dışındaki organizasyonlardan farklı olduğunu analiz edebilir. |
Pazar analizi yapma bilgi ve becerisine sahip olur. |
Yönetimde yasa, yönetmelik ve etik değerlere uygun davranma bilgi ve becerisine sahip olur. |
Ulusal ve küresel medya yönetim ve organizasyonunun yapısını analiz edebilir |
Pazar araştırması yapma bilgi ve becerisine sahip olur |
Medya örgütlerinin yönetimi konusunda yetkinliğe sahip olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
İnternet ve Literatür Tarama |
Yönetim Biliminin tanımı, kapsam ve niteliği |
Anlatım, Soru-Cevap |
2 |
İnternet ve Literatür Tarama |
Yönetsel düşüncenin evrimi |
Anlatım, Soru-Cevap |
3 |
İnternet ve Literatür Tarama |
Medya Yönetim Kuramları |
Anlatım, Soru-Cevap |
4 |
İnternet ve Literatür Tarama |
Yönetsel karar verme |
Anlatım, Soru-Cevap |
5 |
İnternet ve Literatür Tarama |
Planlama süreci |
Anlatım, Soru-Cevap |
6 |
İnternet ve Literatür Tarama |
Örgütlenme |
Anlatım, Soru-Cevap |
7 |
İnternet ve Literatür Tarama, Örnek İnceleme |
İş Bölümü ve eşgüdüm |
Anlatım, Soru- Cevap, Örnek Olay İnceleme |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İnternet ve Literatür Tarama |
Denetim süreci |
Anlatım, Soru-Cevap |
10 |
İnternet ve Literatür Tarama |
İşgücü ve liderlik |
Anlatım, Soru-Cevap |
11 |
İnternet ve Literatür Tarama |
Örgütsel İletişim |
Anlatım, Soru-Cevap |
12 |
İnternet ve Literatür Tarama |
Medya yönetim Sistemleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
13 |
İnternet ve Literatür Tarama |
Pazar Analizi |
Anlatım, Soru-Cevap |
14 |
İnternet ve Literatür Tarama |
Radyo-Televizyon Üst Kurulu |
Anlatım, Soru-Cevap |
15 |
İnternet ve Literatür Tarama |
Genel değerlendirme |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Vural, Sacide (1994). Kitle İletişiminde Denetim Stratejileri, Ankara: Bilim Yayınları |
Sieberd, Fred S. ve arkadaşları ( 1963). The Four Theories of the Press, Urbana: University of Illinois Press. |
Vural, S. (1986). Radyo-Televizyon Kurumlarında Yönetim ve Türkiye'deki Uygulama. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yay. |
Ortak Yapıt (1999). Media Management A Casebook Approach, Second Edition, Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, London. |
Ortak Yapıt (2013). Radyo-Televizyon İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon, Eskişehir: AÖF Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
|
|
|
|
|
4 |
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
5 |
65 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
13 |
3 |
39 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
44 |
0 |
158 |
|
Genel Toplam |
158 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|