| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| CEN401 |
REINFORCED CONCRETE DESIGN |
7 |
4 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Doç.Dr. ANIL NİŞ |
| Ders Ön Koşulu |
MEC111 - COMPUTER AIDED TECHNICAL DRAWİNG
|
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Betonarme bir binanın hesap ve çizimlerini mevcut öğrendiği bilgileri kullanarak program kullanmadan yapılabilmesi amaçlanmaktadır. |
| İçerik: |
Betonarme bir yapının program kullanmadan tasarlanması konusunu içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Betonarme bir binanın yapısal elemanlarının tasarım yüklerini hesaplayabilme |
| Betonarme bir binanın yapısal elemanlarının tasarımını yapabilme |
| Betonarme bir binanın yapısal elemanlarının çizimlerini yapabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
Literatür Araştırması |
Proje verilerinin verilmesi, Kalıp planı çizimi, Döşeme ön boyut hesabı, yükler |
Anlatım |
| 2 |
Literatür Araştırması |
Döşeme statik ve betonarme hesabı, çizimi |
Anlatım |
| 3 |
Literatür Araştırması |
Kolon ve kiriş ön boyut hesabı |
Anlatım |
| 4 |
Literatür Araştırması |
Düşey yüklere göre çerçeve statik hesabı |
Anlatım |
| 5 |
Literatür Araştırması |
Düşey yüklere göre çerçeve statik hesabı |
Anlatım |
| 6 |
Literatür Araştırması |
Deprem yüküne göre hesap |
Anlatım |
| 7 |
Literatür Araştırması |
Deprem yüküne göre hesap, periyot hesabı |
Anlatım |
| 8 |
Literatür Araştırması |
Kontrol |
Anlatım |
| 9 |
Literatür Araştırması |
Kolon betonarme hesabı |
Anlatım |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
Literatür Araştırması |
Temel hesabı |
Anlatım |
| 12 |
Literatür Araştırması |
Temel hesabı |
Anlatım |
| 13 |
Literatür Araştırması |
Çizimler |
Anlatım |
| 14 |
Literatür Araştırması |
Çizimler |
Anlatım |
| 15 |
Literatür Araştırması |
Çizimlerin kontrolü |
Anlatım |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| TS 500 Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları, TSE Türk Standartları Enstitüsü, 2000 |
| TS 498 Yapı Elemanlarının Boyutlandırılmasında Alınacak Yüklerin Hesap Değerleri, TSE Türk Standartları Enstitüsü, 1997 |
| TDY 2007-DBYYHY-(Deprem Yönetmeliği) |
| Celep, Z., ve Kumbasar, N., Betonarme Yapılar, İstanbul, 2009 |
| Berktay, İ., Betonarme 1, TMMOB İnş.Müh.Odası, İstanbul, 2003 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Klasik Sınav |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
25 |
|
Klasik Sınav |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final-Uygulama) |
1 |
25 |
|
|
| TOPLAM |
3 |
100 |
|
|
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
|
4 |
|
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
4 |
56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
0 |
0 |
0 |
| Ödev |
1 |
10 |
10 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
30 |
30 |
| Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
15 |
15 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
33 |
0 |
129 |
|
Genel Toplam |
129 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|