Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN105 |
GEOLOGY FOR ENGINEERING |
2 |
2 |
2 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste jeolojinin ilkelerini, yer kabuğunun jeolojik sürecini, minerallerin, kayaların ve jeolojik ve çevresel sistemlerin temel özelliklerini ve inşaat mühendisliği yapımındaki rolünü öğretme amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Levha tektoniği ve depremler, yeryüzünü oluşturan elementler, mineral ve kayaçların sınıflandırılması, kayaçların ve süreksizliklerin mühendislik özellikleri, su ve rüzgar hareketi, tortul yapı, faylar ve kıvrımlar, saha araştırması, barajlar ve tünel jeolojisi, karstik sistemler, drenaj, ve çevresel jeoloji konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Toprak malzemelerinin çeşitlerini ve özelliklerini öğrenebilme |
Yüzey süreçlerinin doğasını ve ilgili çevre sorunlarını tanımlayabilme |
Jeolojik yapının oluşumunu ve yerkabuğundaki çeşitli değişiklikleri anlayabilme |
Çeşitli inşaat mühendisliği projelerinde jeolojinin kurallarını tanıyabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Dersin Tanımı, Amacı ve Kapsamı, Jeoloji ile İlgili Genel Kavramlar |
- |
2 |
- |
Yeryuvarı ve Yerkabuğu |
- |
3 |
- |
Yerkabuğunu Oluşturan Mineraller ve Özellikleri |
- |
4 |
- |
Mağmatik Kayaçlar |
- |
5 |
- |
Tortul ve Metamorfik Kayaçlar |
- |
6 |
- |
Jeolojik Yapılar |
- |
7 |
- |
Jeolojik Haritalar ve Kesitler |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Yeraltısuları Jeolojisi (Hidrojeoloji) |
- |
10 |
- |
Kütle Hareketleri |
- |
11 |
- |
Baraj Jeolojisi |
- |
12 |
- |
Tünel Jeolojisi |
- |
13 |
- |
Temel Jeolojisi |
- |
14 |
- |
Deprem |
- |
15 |
- |
Malzeme Jeolojisi |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Yüzer, E., Vardar, M., Erdoğan, M., ve Diğerleri., (1991), (Textbook)
İnşaat, Şehircilik ve Çevre Jeolojisi , Yurt Madenciliğini Geliştirme Vakfı, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
4 |
1 |
4 |
Ödev |
4 |
1 |
4 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
5 |
1 |
5 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
8 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
8 |
8 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
45 |
0 |
75 |
|
Genel Toplam |
75 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
2,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
3,0 |
|