Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN301 |
STRUCTURAL ANALYSIS II |
4 |
4 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste izostatik ve hiperstatik sistemlerde yer değiştirmelerin ve hiperstatik sistemlerde kuvvet ve yer değiştirme yöntemleri ile iç kuvvetlerinin hesaplayabilme becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir. |
İçerik: |
Bu ders, çubuklarda şekil değiştirmeler, enerji yöntemleri, kesitlerin yer değiştirme ve dönmelerinin enerji yöntemleri ile hesabı, hiperstatik sistemlerin hesap yöntemleri, kuvvet yöntemi, hiperstatik
sistemlerde yer değiştirmelerin hesabı, yer değiştirme yöntemi, cross–moment dağıtma yöntemi, tesir çizgileri ve elverişsiz yükleme konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İzostatik sistemlerde yer değiştirmeleri ve dönmeleri enerji yöntemlerini kullanarak hesaplayabilme |
Hiperstatik sistemlerde yer değiştirmeleri hesaplayabilme |
Hiperstatik sistemlerde kuvvet yöntemini veya moment dağıtım yöntemini kullanarak kesit tesirlerini belirleyebilme |
Hiperstatik sistemlerde tesir çizgileri yardımıyla en elverişsiz kesit tesirlerini ve mesnet tepkilerini verecek yük düzenlemelerini belirleyebilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
Çubuklarda Şekil Değiştirmeler |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Enerji Teoremleri, Şekil Değiştirme İşi, Betti-Karşıtlık Teoremi, Maxwel Teoremi |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Kesitlerin Yer Değiştirme ve Dönmelerinin Enerji Yöntemleri ile Hesabı, Virtüel İş Denklemi,
Castigliano Teoremi |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
İzostatik Sistemlerde Dönme ve Yer Değiştirmelerin Hesabı |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Hiperstatik Sistemlerin Hesap Metotları, Hiperstatiklik derecesi ve Serbestlik Dereceleri |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Kuvvet Yönteminin Tanımı, İzostatik Esas Sistem, Hiperstatik Bilinmeyenler, Sıfır Yüklemesi,
Birim Yüklemeler, Süreklilik Denklemleri, Süperpozisyon Denklemleri |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Süreklilik Denklemlerinin Çözümü, Hesapların Kontrolü, Çözüm kolaylıkları, Simetrik Sistemler |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Hiperstatik sistemlerde Yer Değiştirmelerin Hesabı, Redüksiyon Yöntemi |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Kuvvet Yönteminin Sürekli Kirişlere Uygulanması, Clapeyron Denklemleri, Sürekli Kirişlerde Sabit
Noktalar Yöntemi |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Yer Değiştirme Yöntemi, Düğüm Noktaları Sabit Sistemlerde Açı Yöntemi |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Düğüm Noktaları Hareketli Sistemlerde Açı Yöntemi |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Düğüm noktaları sabit sistemlerde Cross-Moment Dağıtım Yöntemi |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Tesir Çizgileri ve Elverişsiz Yüklemeler |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Tesir Çizgileri ve Elverişsiz Yüklemeler |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Ekiz,İ., Yapı Statiği II - Yapı Sistemlerinde Yer Değiştirmelerin
ve Hiperstatik Sistemlerin Hesap Yöntemleri, Birsen Yayınevi,
İstanbul 2008. |
Çakıroğlu, A., Çetmeli, E., Yapı Statiği Cilt 1 ve 2.
Göğüş, İ.,Yapı Statiği. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Consider the formal systems used in civil engineering and discusses different method
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation to the correct expression is the formnül
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to work independently in the field of civil engineering in the production and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of civil engineering monitors current changes.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within.
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
133 |
|
Genel Toplam |
133 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|