Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ARC423 | CONSTRUCTION PROJECT | 7 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ-Dr.Öğr.Üyesi MERYEM MÜZEYYEN FINDIKGİL-Dr.Öğr.Üyesi MURAT ARAPOĞLU-Dr.Öğr.Üyesi OLUWAGBEMIGA PAUL AGBOOLA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Avan proje ve kesin proje ile birlikte uygulama projesi kavramlarının tanımlanması, söz konusu aşamaların gerektirdiği farklı anlatım tekniklerinin uygulamalı olarak öğrenilmesi, bir tasarım problemi ile ilgili olarak, değişik disiplinler açısından varılacak çözümlerin uygulama projesinde nasıl bütünleştirileceğinin araştırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Avan proje, kesin proje ve uygulama projesi kapsamında, mekânsal düzenleme ve taşıyıcı sistem açısından alternatiflerin araştırılması ve karşılaştırılmasını ve yapı malzemesi ve yapı bileşenleri ile yapım teknolojileri açısından tasarımın irdelenmesini içermektedir. Ayrıca, Yapı alt sistemleriyle ilgili taşıyıcı sistem, ısıtma ve havalandırma sistemi, sıhhi tesisat, sistemi, mekanik ve elektrik donatım sistemlerinin ortaya konan tasarım ile bütünleştirilmesini kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Avan proje, kesin proje ve uygulama projesi kavramlarını anlama |
Öğrencinin güncel yapı malzemeleri ve günümüzde kullanılan yapım teknolojileri ile uyumlu yapı alt sistemlerini tasarlama ve belli bir konuda düzenli bir uygulama projesi hazırlama becerisini kazanması |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Avan proje, kesin proje ve uygulama projesi kavramları | - |
2 | - | Avan proje çalışmaları (1/200) | - |
3 | - | Kesin proje çalışmaları (1/100) (taşıyıcı sistem ve tesisat sistemleri dahil ) | - |
4 | - | Kesin proje çalışmaları (1/100) (taşıyıcı sistem ve tesisat sistemleri dahil ) | - |
5 | - | Uygulama projesi çalışmaları (1/50) (taşıyıcı sistem) | - |
6 | - | Uygulama projesi çalışmaları (1/50) (tesisat sistemi) | - |
7 | - | Uygulama projesi çalışmaları (1/50) (tesisat sistemi) | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Uygulama projesi çalışmaları (1/50) (elektrik ve aydınlatma sistemi) | - |
10 | - | Islak hacim detayları | - |
11 | - | Merdiven detayları | - |
12 | - | Sistem detayları | - |
13 | - | Mahal listesi | - |
14 | - | Duvar ve döşemelere ilişkin bilgiler | - |
15 | - | Genel Değerlendirme | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Neufert Architect’s data by Ernst and Peter Neufert. John Wiley & Sons, 2012. |
Architectural Grapic Standards by John Ray Hoke. The American Institute of Architects, John Wiley & Sons, 2000. |
Architecture in Detail by Graham Bizley. Elsevier, 2008. |
Construction Materials Manual by Hegger Auch-Schwelk, Fuchs Rosenkranz. Birkhauser, 2006 |
Materials, Specification and Detailing: Foundations of Building Design by Norman Wienand. Taylor & Francis Routledge, 2008. |
Principles of Element Design by Peter Rich, Yvonne Dean. Routledge, 1999. |
Building Construction Illustrated, Third Edition, by Francis D.K. Ching and Cassandra Adams. John Wiley & Sons, 2001. |
Construction Materials, Methods and Techniques, by Eva Kulterman and William P. Spence. Cengage, 2017. |
Building Construction Principles, Materials, and Systems, by Madan Mehta, Walter Scarborough and Diane Armpriest. Pearson Prentice Hall, Pearson Education, Inc., Upper Saddle River, New Jersey. Second edition 2013. |
RSMeans Illustrated Construction Dictionary (student edition). John Wiley & Sons, 2012. |
Visual Dictionary of Architecture by Gavin Ambrose, Paul Harris & Sally Stone. AVA Publishing, 2008. |
Heating, cooling, lighting : Sustainable design methods for architects by Norbert Lechner. John Wiley & Sons, 2014. |
International Building Code (IBC) by International Code Council |
International Residential Code (IBC) by International Code Council |
International Fire Code (IBC) by International Code Council |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitimi ile güncel bilgiler içeren ders kaynakları ile desteklenen ileri düzeydeki torik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve biçimsel kompozisyon sistemlerini ve yöntemlerini tartışır.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık alanında gerekli, bilimsel, bilgisayar tabanı bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamaları bilgileri çalışma alanlarında uygular.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak yapı tasarımı için gerekli çevresel verileri yorumlar, değerlendirir ve proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini geliştirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık eğitimi ile disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabililir.
|
5 | |||||
2 |
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olaral sorumluluk alır.
|
5 | |||||
3 |
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişimlerine yönelik etkinler planlar ve yönetir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
|
5 | |||||
2 |
Öğrenim hayatı boyunca ve sonrasında öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mimarlık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, mimari proje ve mimari sorunlar hakkında düşüncelerini yazılı, sözlü ve sunum yöntemleri ile aktarır.
|
5 | |||||
2 |
Mimarlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunların çözüm önerilerini sayısal ve niteliksel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşır.
|
4 | |||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre ile ilgili proje ve etkinlikler düzenler ve bu etkinliklerde etkin rol üstlenir.
|
1 | |||||
4 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma lisansı ile birlikte bişilim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
mimarlık alanı ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, projelerin oluşturulması ve yerinde uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
1 | |||||
2 |
Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 6 | 8 | 48 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |