TR EN

DİFERANSİYEL DENKLEMLER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MAT203 DİFERANSİYEL DENKLEMLER 3 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÖNEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi BAHADIR KOPÇASIZ-Dr.Öğr.Üyesi FERHAT KÜRÜZ-Doç.Dr. GÜLSÜM YELİZ SAÇLI
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere diferansiyelin tanımını, diferansiyel denklemlerin genel çözümlerini, çeşitli diferansiyel çözüm yöntemlerini ve uygulamalarını öğretmektir.
İçerik: Diferansiyelin Tanımı, Diferansiyel Denklemlerin Genel Çözümleri, Çeşitli Diferansiyel Denklemlerin Çözüm Yöntemleri ve Uygulamaları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Diferansiyel denklemleri tanır ve çözümlemeler yapar.
Diferansiyel bir denklemin çözüm aşamalarını ve çözümünü yapar.
Tam diferansiyel denklemi tanır ve genel çözümlemelerini yapar.
İntegral çarpanı ile diferansiyel denklem çözümlerini yapar.
Yüksek mertebeden diferansiyel denklemler ve çözümlemelerini yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma, Dersin Konuları,İşleniş Yöntemleri Hakkında Bilgilendirme. -
2 - Türev ve Diferansiyelin Tanımı,Türev Yardımıyla Diferansiyelin Hesabı -
3 - Diferansiyel Denklem Çözümlerinde Kullanılan İntegral Alma Yöntemleri -
4 - Diferansiyel Denklemlerin Mertebe ve Dereceleri, Diferansiyel Denklemlerin Sınıflandırılması -
5 - Diferansiyel Bir Denklemin Çözüm Aşamaları ve Çözümü -
6 - Değişkenlerine Ayrılabilen Diferansiyel Denklemler ve Çözümleri -
7 - Tam Diferansiyel Denklem Alma Koşulları ve Genel Çözümlemeleri -
8 - ARA SINAV -
9 - Lineer Diferansiyel Denklemlerin Tanımı ve Çözümlenmeleri -
10 - Lineer Diferansiyel Denklemlerin Teknik Problemlerin Çözümünde Kullanılmaları -
11 - Homojen ve Homojen Hale Getirilebilen Diferansiyel Denklemler -
12 - Sabit Katsayılı Homojen Diferansiyel Denklemler ve Çözümleri -
13 - İntegral Çarpanı ile Diferansiyel Denklem Çözümleri -
14 - Yüksek Mertebeden Diferansiyel Denklemler ve Çözümlemeleri -
15 - FİNAL -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

“ Essentials of Ordinary Differential Equations” by R P Agarwal and R Gupta
Diferensiyel Denklemlerin Temelleri, Prof.Dr.Ogün Doğru, NOBEL Akademik Yayıncılık, Ankara, 2013
Fundamentals of Differential Equations, R. Kent Nagle, Edward B. Saff, Arthur David Snider, Addison Wesley, New York, 1986
Essentials of Ordinary Differential Equations by R P Agarwal and R Gupta
Diferensiyel Denklemlerin Temelleri, Prof.Dr.Ogün Doğru, NOBEL Akademik Yayıncılık, Ankara, 2013
Fundamentals of Differential Equations, R. Kent Nagle, Edward B. Saff, Arthur David Snider, Addison Wesley, New York, 1986

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislik, bilim ve matematik temellerine dayanarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, analiz etme, tasarlama, modelleme ve çözme becerisi
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halk sağlığı, güvenliği ve refahının yanı sıra global, kültürel, sosyal, çevre ve ekonomik faktörleri dikkate alarak belirli ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çeşitli paydaşlarla etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislikte etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin global, ekonomik, çevre ve toplum ile ilgili bağlamlarındaki etkisini dikkate alarak bilinçli kararlar verme yeteneği
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislikte etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin global, ekonomik, çevre ve toplum ile ilgili bağlamlarındaki etkisini dikkate alarak bilinçli kararlar verme yeteneği
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgi edinme ve uygulama yollarını bulma becerisi
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Üyelerinin birlikte liderlik sağladığı, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yarattığı, hedefler belirlediği, görevleri planladığı ve hedefleri karşıladığı bir ekipte etkili bir şekilde çalışabilme becerisi
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uygun deney tasarlama ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuca varmak için mühendislik esaslarını uygulama becerisi
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 3 4 12
Ödev 6 5 30
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0