TR EN

VERİTABANI YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BIL309 VERİTABANI YÖNETİMİ 5 4 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere varlıkları ve ilişkileri tanımlamayı, nitelikleri ve eşsiz tanımlayıcıları modellemeyı, veri modelini normalize etmeyı, veri modelini fiziksel veritabanına dönüştürmeyı, ilişkisel veritabanı sistemlerinin genel ilkelerini tanımlamayı, SQL sorgulama dili ile uygulamalar geliştirmeyi öğretmektedir.
İçerik: İlişkisel Veritabanlarına Giriş, İlişkisel Veritabanı Yönetim Sistemleri, Varlık İlişki Modelleri, Veri Modelleme ve Normalizasyon, SQL: Veri Tanımlama Dili, Tanımlı Fonksiyonlar, SQL Sorguları ve Oracle Objeleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersi alan öğrenciler; I. Varlıkları ve ilişkileri tanımlar II. Veri modellerini oluşturur III. İlişkisel veritabanlarını ifade eder IV. Fiziksel olarak veritabanlarını oluşturur V. SQL sorguları oluşturur VI. Oracle Veritabanı Yönetim Sisteminde uygulamalar geliştirir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı Kaynaklar Veri, Veri Tabanı Kavramlarının Önemi Yüz yüze anlatım
2 Yazılı Kaynaklar Problem Tanımı ve Veri Toplama Yüz yüze anlatım
3 Yazılı Kaynaklar İlişkisel veritabanlarına giriş Yüz yüze anlatım
4 Yazılı Kaynaklar İlişkisel veritabanı yönetim sistemleri Yüz yüze anlatım
5 Yazılı Kaynaklar Veri Modelleri Yüz yüze anlatım
6 Yazılı Kaynaklar Varlık – İlişki Diyagramları Yüz yüze anlatım
7 Yazılı Kaynaklar Veri Modelleme ve Normalizasyon Yüz yüze anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Yazılı Kaynaklar SQL: Veri Tanımlama Dili Yüz yüze anlatım
10 Yazılı Kaynaklar Basit SQL sorguları Yüz yüze anlatım
11 Yazılı Kaynaklar Yerleşik SQL fonksiyonları Yüz yüze anlatım
12 Yazılı Kaynaklar Karmaşık SQL sorguları Yüz yüze anlatım
13 Yazılı Kaynaklar Tetikleyiciler Yüz yüze anlatım
14 Yazılı Kaynaklar İndeksleme Yüz yüze anlatım
15 Yazılı Kaynaklar Oracle nesneleri Yüz yüze anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Database Systems using Oracle: A Simplified Guide to SQL and PL/SQL, Nilesh Shah, Pearson Prentice Hall, 2005

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Mühendisliği problemlerine uyarlar
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mekatronik Mühendisliği problemlerinin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir
2
2
Deney planlayıp, düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri toplar ve analiz yapar.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislik tasarım ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya ve takım liderliğine yatkındır
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir
1
2
Mekatronik Mühendisliğine küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir
2
3
Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur
1
4
Mekatronik Mühendisliği ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır
4
2
Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır
4
2
Mekatronik Mühendisliğinde sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır
1
3
Profesyonel faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 4 4 16
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 4 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 148
Genel Toplam 148
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0