Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
UCK206 |
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ |
4 |
4 |
4 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Prof.Dr. OSMAN ERGÜVEN VATANDAŞ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bir Uçak Mühendisi için Akışkanlar mekaniği ile ilgili temel bilgilerin verilmesi, uygulama ve analizleri yapabilecek niteliklerin kazandırılması |
İçerik: |
1: Giriş ve Temel Kavramlar
2: Akışkanların Özellikleri
3: Basınç ve Akışkan Statiği
4: Akışkan Kinematiği
5: Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri
6: Akış sistemlerinin momentum analizi
7: Boyut analizi ve modelleme
8: Borularda akış analizi
9: Diferansiyel Akış Analizi
10: Navier-Stokes Denkleminin Yaklaşık Çözümleri
11: Dış akış: Direnç ve Kaldırma
12: Sıkıştırılabilir Akış |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Akışkan özelliklerinin temelleri ve hidrostatik ile ilgili problemleri çözer. |
Akışkanların kinematiğini tanımlamak için matematiksel analiz uygular. |
Kütle, momentum ve enerji korunumu esaslarına dayalı sistem ve kontrol hacmi yöntemlerini, mühendislik akışkan sistemlerinin analizi ve tasarımında uygun şekilde uygular. |
Akışkanlar Mekaniği problemlerinin deneysel analizinde boyut analizi ve benzeşim ilkelerini uygular. |
Boru iç akışlarında laminer ve türbülanslı akımda basınç kayıplarını hesaplar; boru şebekelerinde yerel kayıpları belirler. |
Potansiyel akış ve sınır tabaka akışları için diferansiyel analiz yöntemlerini kullanarak çözümler elde eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Giriş ve Temel Kavramlar |
- |
2 |
- |
Giriş ve Temel Kavramlar |
- |
3 |
- |
Akışkanların Fiziksel Özellikleri |
- |
4 |
- |
Basınç ve Akışkan Statiği |
- |
5 |
- |
Akışkan Kinematiği |
- |
6 |
- |
Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri |
- |
7 |
- |
Akış sistemlerinin momentum analizi |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Benzeşim ve Boyut Analizi |
- |
10 |
- |
Boyut analizi ve modelleme |
- |
11 |
- |
Borularda akış analizi |
- |
12 |
- |
Diferansiyel Akış Analizi |
- |
13 |
- |
Navier-Stokes Denkleminin Yaklaşık Çözümleri |
- |
14 |
- |
Dış akış: Direnç ve Kaldırma |
- |
15 |
- |
Sıkıştırılabilir Akış |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
|
|
|
|
|
4 |
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama
becerisi.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir sistemi, ürünü veya süreci ekonomik, çevre, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik,
yapılabilirlik ve surdürebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli
gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Farklı disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mühendislik problemini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma bilinci.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavramak için geniş
kapsamlı bir eğitime sahip olma özelliği.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu yapabilme becerisi.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma özelliği.
|
|
|
|
3 |
|
|
4 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, çağdaş mühendislik ve hesaplama
donanımlarını kullanabilme becerisi.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
3 |
7 |
21 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
35 |
0 |
129 |
|
Genel Toplam |
129 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|