Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
UCK104 |
STATİK |
2 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
1- Vektör cebri, kuvvet vektörü ve moment vektörü ve bunlarla ilgili işlemler hakkında bilgi vermek. 2- Düzlemde ve uzayda parçacığın ve rijit cismin dengesi hakkında bilgi vermek. 3- Alan ve çizgilerin birinci momentleri, geometrik merkez ve ağırlık merkezleri hakkında bilgi vermek 4- Kafes, çerçeve ve makine gibi yapılarda denge, bağ kuvvetleri ve iç kuvvetler hakkında bilgi vermek. 4- Alan ve kütle atalet momentleri hakkında bilgi vermek. |
İçerik: |
Mekaniğin temel kavram ve ilkeleri. Parçacık statiği. Rijit cisimler, eşdeğer kuvvet sistemleri. Rijit cisimlerin dengesi. Yayılı kuvvetler, ağırlık merkezi. Yapıların analizi, kafesler, çerçeveler ve makineler. Çubuk ve kablolarda iç kuvvetler. Sürtünme. Yayılı kuvvetler, atalet momentleri. Virtüel iş yöntemi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler:
Vektör cebri, kuvvet vektörü ve moment vektörü ve bunlarla ilgili işlemler hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Düzlemde ve uzayda parçacığın ve rijit cismin dengesi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Alan ve çizgilerin birinci momentleri, geometrik merkez ve ağırlık merkezleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Kafes, çerçeve ve makine gibi yapılarda denge, bağ kuvvetleri ve iç kuvvetler hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Alan ve kütle atalet momentleri hakkında bilgi sahibi olacaktır |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders kitabından okuma |
Giriş, mekaniğin temel kavram ve ilkeleri |
Görsel destekli düz anlatım |
2 |
Ders kitabından okuma |
Parçacık statiği |
Görsel destekli düz anlatım |
3 |
Ders kitabından okuma |
Rijit cisimlere etkiyen kuvvet ve momentler |
Görsel destekli düz anlatım |
4 |
Ders kitabından okuma |
Eşdeğer kuvvet sistemleri |
Görsel destekli düz anlatım |
5 |
Ders kitabından okuma |
Rijit cisimlerin dengesi |
Görsel destekli düz anlatım |
6 |
Ders kitabından okuma |
Yayılı kuvvetler, ağırlık merkezi |
Görsel destekli düz anlatım |
7 |
Ders kitabından okuma |
Yapıların analizi, kafesler |
Görsel destekli düz anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders kitabından okuma |
Yapıların analizi, çerçeve ve makineler |
Görsel destekli düz anlatım |
10 |
Ders kitabından okuma |
Çubuklarda iç kuvvetler |
Görsel destekli düz anlatım |
11 |
Ders kitabından okuma |
Kablolarda iç kuvvetler |
Görsel destekli düz anlatım |
12 |
Ders kitabından okuma |
Sürtünme |
Görsel destekli düz anlatım |
13 |
Ders kitabından okuma |
Yayılı kuvvetler, alan atalet momentleri |
Görsel destekli düz anlatım |
14 |
Ders kitabından okuma |
Yayılı kuvvetler, kütle atalet momentleri |
Görsel destekli düz anlatım |
15 |
Ders kitabından okuma |
Virtüel iş yöntemi |
Görsel destekli düz anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Mühendisler için Vektör Mekaniği, Statik, Ö. Gündoğdu, H.R. Öz ve O. Korkmaz (Vector Mechanics for Engineers, Statics, F.P. Beer, E.R. Johnson, E.R. Eisenberg 'den tercüme), |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
|
|
|
2 |
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama
becerisi.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir sistemi, ürünü veya süreci ekonomik, çevre, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik,
yapılabilirlik ve surdürebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli
gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Farklı disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mühendislik problemini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma bilinci.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavramak için geniş
kapsamlı bir eğitime sahip olma özelliği.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu yapabilme becerisi.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma özelliği.
|
0 |
|
|
|
|
|
4 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, çağdaş mühendislik ve hesaplama
donanımlarını kullanabilme becerisi.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
2 |
4 |
8 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
8 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
34 |
0 |
107 |
|
Genel Toplam |
107 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|