TR EN

YAPISAL ANALİZ VE TASARIM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UCK353 YAPISAL ANALİZ VE TASARIM 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AHMET CİHAT BAYTAŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, statikçe belirli ve belirsiz yapı sistemlerinin çeşitli yükler altında çözümlenmesi için gerekli olan hesap yöntemlerini öğretmektir.
İçerik: Statikçe belirli sistemlerin sabit ve hareketli yükler altında hesabının yapılması. Statikçe belirsiz sistemlerin Kuvvet Yöntemi ile hesabının yapılması. Statikçe belirsiz sistemlerin sıcaklık değişimi ve mesnet çökmelerine göre Kuvvet Yöntemi ile hesabının yapılması. Statikçe belirsiz sistemlerin Açı Yöntemi ve Moment Dağıtma (Cross) Yöntemi ile hesabının yapılması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Statikçe belirli sistemlerde kesit zorları diyagramlarını çizebilme.
Statikçe belirli sistemlerin hareketli yüklere göre tesir çizgisi diyagramlarını çizebilme.
Statikçe belirsiz sistemlerin Kuvvet Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarını çizebilme.
Statikçe belirsiz sistemlerin sıcaklık değişimi ve mesnet çökmelerine göre Kuvvet Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarını çizebilme.
Statikçe belirsiz sistemlerin Açı Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarını çizebilme.
Statikçe belirsiz sistemlerin Moment Dağıtma (Cross) Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarını çizebilme.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Statikçe belirli sistemlerin kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. -
2 - Statikçe belirli sistemlerin kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. -
3 - Ara mafsallı bileşik sistemlerin (Gerber Kirişleri) sabit yükler için kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. -
4 - Statikçe belirli sistemlerin hareketli yüklere göre tesir çizgisi diyagramlarının çizilmesi. -
5 - Statikçe belirsiz sistemlerin tanımı ve özellikleri Hesap yöntemleri. -
6 - Statikçe belirsiz sistemlerin Kuvvet Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. -
7 - Statikçe belirsiz sistemlerin Kuvvet Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. -
8 - ARA SINAV -
9 - Statikçe belirsiz sistemlerin sıcaklık değişimine göre Kuvvet Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. -
10 - Statikçe belirsiz sistemlerin mesnet çökmelerine göre Kuvvet Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. -
11 - Statikçe belirsiz sistemlerin Kuvvet Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. (tekrar) -
12 - Statikçe belirsiz sistemlerin Açı Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. -
13 - Statikçe belirsiz sistemlerin Açı Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. -
14 - Statikçe belirsiz sistemlerin Moment Dağıtma (Cross) Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. -
15 - Statikçe belirsiz sistemlerin Moment Dağıtma (Cross) Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Structural Analysis, Hibbeler, R.C. ISBN-13: 978-0-13-257053-4

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir sistemi, ürünü veya süreci ekonomik, çevre, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, yapılabilirlik ve surdürebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislik problemini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma bilinci.
2
2
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavramak için geniş kapsamlı bir eğitime sahip olma özelliği.
4
2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu yapabilme becerisi.
4
3
Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma özelliği.
4
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, çağdaş mühendislik ve hesaplama donanımlarını kullanabilme becerisi.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 6 84
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 3 3
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 2 1 2
Kısa Sınav Hazırlığı 2 5 10
TOPLAM 37 0 153
Genel Toplam 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0