Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
UCK353 |
YAPISAL ANALİZ VE TASARIM |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. AHMET CİHAT BAYTAŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, statikçe belirli ve belirsiz yapı sistemlerinin çeşitli yükler altında çözümlenmesi için gerekli olan hesap yöntemlerini öğretmektir. |
İçerik: |
Statikçe belirli sistemlerin sabit ve hareketli yükler altında hesabının yapılması. Statikçe belirsiz sistemlerin Kuvvet Yöntemi ile hesabının yapılması. Statikçe belirsiz sistemlerin sıcaklık değişimi ve mesnet çökmelerine göre Kuvvet Yöntemi ile hesabının yapılması. Statikçe belirsiz sistemlerin Açı Yöntemi ve Moment Dağıtma (Cross) Yöntemi ile hesabının yapılması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Statikçe belirli sistemlerde kesit zorları diyagramlarını çizebilme. |
Statikçe belirli sistemlerin hareketli yüklere göre tesir çizgisi diyagramlarını çizebilme. |
Statikçe belirsiz sistemlerin Kuvvet Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarını çizebilme. |
Statikçe belirsiz sistemlerin sıcaklık değişimi ve mesnet çökmelerine göre Kuvvet Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarını çizebilme. |
Statikçe belirsiz sistemlerin Açı Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarını çizebilme. |
Statikçe belirsiz sistemlerin Moment Dağıtma (Cross) Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarını çizebilme. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Statikçe belirli sistemlerin kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. |
- |
2 |
- |
Statikçe belirli sistemlerin kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. |
- |
3 |
- |
Ara mafsallı bileşik sistemlerin (Gerber Kirişleri) sabit yükler için kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. |
- |
4 |
- |
Statikçe belirli sistemlerin hareketli yüklere göre tesir çizgisi diyagramlarının çizilmesi. |
- |
5 |
- |
Statikçe belirsiz sistemlerin tanımı ve özellikleri
Hesap yöntemleri. |
- |
6 |
- |
Statikçe belirsiz sistemlerin Kuvvet Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. |
- |
7 |
- |
Statikçe belirsiz sistemlerin Kuvvet Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Statikçe belirsiz sistemlerin sıcaklık değişimine göre Kuvvet Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. |
- |
10 |
- |
Statikçe belirsiz sistemlerin mesnet çökmelerine göre Kuvvet Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. |
- |
11 |
- |
Statikçe belirsiz sistemlerin Kuvvet Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. (tekrar) |
- |
12 |
- |
Statikçe belirsiz sistemlerin Açı Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. |
- |
13 |
- |
Statikçe belirsiz sistemlerin Açı Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. |
- |
14 |
- |
Statikçe belirsiz sistemlerin Moment Dağıtma (Cross) Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. |
- |
15 |
- |
Statikçe belirsiz sistemlerin Moment Dağıtma (Cross) Yöntemi ile kesit zorları diyagramlarının çizilmesi. |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Structural Analysis, Hibbeler, R.C. ISBN-13: 978-0-13-257053-4 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
|
|
|
|
|
4 |
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama
becerisi.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir sistemi, ürünü veya süreci ekonomik, çevre, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik,
yapılabilirlik ve surdürebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli
gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Farklı disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mühendislik problemini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma bilinci.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavramak için geniş
kapsamlı bir eğitime sahip olma özelliği.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu yapabilme becerisi.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma özelliği.
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, çağdaş mühendislik ve hesaplama
donanımlarını kullanabilme becerisi.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
6 |
84 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
3 |
3 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
2 |
5 |
10 |
TOPLAM |
37 |
0 |
153 |
|
Genel Toplam |
153 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|