TR EN

AERODYNAMICS I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UCK301E AERODYNAMICS I 5 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. ALİ KODAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Birincil ders hedefi, öncelikle uçmak için gereken kaldırma kuvvetini ve dengeyi sağladıkları uçaklarda aerodinamik kuvvetlerin ve momentlerin kökenleri ve büyüklükleri hakkında temel bir anlayış geliştirmek ve bu tür kuvvetlerin ve momentlerin modellenmesi ve tahmini için metodolojiler geliştirmektir. Öğrenciler, havacılık ve uzay endüstrisinde havacılık ve makine mühendisliği projeleri üzerinde çalışmak için gerekli arka planı kazanırlar.
İçerik: Kanat ve kanat profili teorisi, uçak performansı ve uçak stabilitesi ve kontrolü dahil olmak üzere aerodinamiğe giriş. Aerodinamik: Bazı Giriş Düşünceleri. Aerodinamik: Bazı Temel Prensipler ve Denklemler. Görünmez, Sıkıştırılamaz Akışın Temelleri. Kanat Profilleri Üzerinde Sıkıştırılamaz Akış. Sonlu Kanatlar Üzerinde Sıkıştırılamaz Akış. Üç Boyutlu Sıkıştırılamaz Akış

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dersi tamamladıktan sonra, tamamen başarılı olan öğrenci şunları yapabilecektir: 1. Bir uçaktaki net aerodinamik kaldırma kuvveti, sürükleme ve eğim momentinin genel tahminlerini gerçekleştirmek, 2. Bir uçağın temel performans özelliklerini hesaplamak, 3. Bir uçağın denge ve kontrol özelliklerini değerlendirmek ve 4. Belirli performans gereksinimleri için bir uçak için ön tasarım geliştirmek. 5. Benzerlik parametrelerini, fiziksel özellikleri ve aerodinamik eğilimleri kullanmayı öğrenmek

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Aerodinamiğe Giriş -
2 - Sınıflandırma ve Pratik Amaçlar -
3 - Aerodinamik kuvvetler ve momentler -
4 - Boyut analizi ve benzerlik -
5 - Temel denklemler -
6 - Viskoz olmayan ve sıkıştırılamaz akışın temelleri -
7 - Dönümsüz akışlar için yönetici denklemler -
8 - ARA SINAV -
9 - Potansiyel akışlar: üniform, kaynak, dublet ve girdap akışları -
10 - Kutta-Joukowski teoremi -
11 - Kanat profilleri üzerinde sıkıştırılamaz akış -
12 - Kutta koşulu -
13 - İnce profil teorisi -
14 - Sonlu kanat üzerinde sıkıştırılamaz akış -
15 - Üç boyutlu sıkıştırılamaz akış -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

J. Anderson, Fundamentals of Aerodynamics, 7th Edition, McGraw-Hill. 2023.
A. M. Kuethe and C.-Y. Chow, Foundations of Aerodynamics, McGraw-Hill. 1998.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir sistemi, ürünü veya süreci ekonomik, çevre, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, yapılabilirlik ve surdürebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislik problemini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma bilinci.
4
2
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavramak için geniş kapsamlı bir eğitime sahip olma özelliği.
4
2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu yapabilme becerisi.
4
3
Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma özelliği.
4
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, çağdaş mühendislik ve hesaplama donanımlarını kullanabilme becerisi.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 2 20
Ödev 2 10 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 1 2 2
Kısa Sınav Hazırlığı 1 5 5
TOPLAM 60 0 131
Genel Toplam 131
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0