TR EN

PRINCIPLES OF AIRCRAFT DESIGN DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UCK308E PRINCIPLES OF AIRCRAFT DESIGN 6 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Uçak kavramsal tasarım sürecini anlamak Uçak kavramsal tasarım yöntemlerini öğrenmek Sınıf içi çalışmalar, ödevler ve projelerle bilgiyi güçlendirmek
İçerik: Tepkiyle yönlendirilir. Yapı ve Yükler. Ağırlıklar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uçak kavramsal tasarım sürecini anlama Uçak tasarım raporu hazırlama yeteneği Uçak tahrik sistemi hesaplamaları hakkında temel bilgi. Uçak yapısal tasarımı ve analizi hakkında temel bilgi Uçak ağırlık ve denge hesaplamaları hakkında temel bilgi Uçak denge ve kontrol hesaplamaları hakkında temel bilgi. Uçak performans hesaplamaları hakkında temel bilgi Uçak maliyet hesaplamaları hakkında temel bilgi Uçuş güvenliği ve uçak sertifikasyonu hakkında bilgi

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tahrik -
2 - Yapı ve Yükler -
3 - Ağırlıklar -
4 - Stabilite, kontrol ve kullanım kalitesi -
5 - Performans ve Uçuş Mekaniği -
6 - Performans ve Uçuş Mekaniği -
7 - Maliyet analizi -
8 - ARA SINAV -
9 - Genel Uçuşa Elverişlilik Sertifikasyonu -
10 - Genel Uçuşa Elverişlilik Sertifikasyonu -
11 - Emniyet -
12 - Görev profili -
13 - Uçuş Performansı -
14 - Uçuş Performansı -
15 - Uçuş Performansı -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Roskam J., 2003, Airplane Design, parts: 1-8, Design, Analysis and Research Corporation (DARcorporation), ISBN:1-884885-42-. National Archieves and Records Administration, 2009, E. Code of Federal Regulations- Aeronautics and Space T. 14, http://ecfr.gpoaccess.gov/. Jane's Information Group, 2009, Jane's All the World's Aircraft, Jane's Information Group.
Raymer D. P, 2006, Aircraft Design: A Conceptual Approach, Fourth Edition, AIAA Education Series, New York, NY, ISBN:1-56347-829-.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
A system, product or process has economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, under realistic constraints and conditions such as feasibility and sustainability, Ability to design to meet requirements.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work in teams with different disciplines
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to identify, formulate and solve engineering problems
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awareness of having professional and ethical responsibilities.
2
2
Ability to communicate effectively verbally and in writing.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to have a comprehensive education to understand the impact of engineering solutions on global and social dimensions.
3
2
Awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to do so.
3
3
The ability to have knowledge about current/contemporary issues.
4
4
Ability to use the techniques required for engineering applications and modern engineering and calculation equipment.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 5 15
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 81
Genel Toplam 81
Toplam İş Yükü / 25.5 3,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0