TR EN

BİLGİSAYAR PROJESİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BIL497 BİLGİSAYAR PROJESİ 7 2 1 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ABDULSAMET HAŞILOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. ABDULSAMET HAŞILOĞLU-Doç.Dr. ELHAM PASHAEI-Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ŞENOL-Dr.Öğr.Üyesi NİHAL ALTUNTAŞ-Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÖNEN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: 1. İhtiyaçları karşılayacak bir sistem, işlem veya bir bileşenin tasarlanması 2. Mühendislik problemini tanımlanması, formüle edilmesi ve çözülmesi 3. Modern mühendislik araçlarının ve gerekli teknik mühendislik becerilerinin uygulamaya geçirilmesi 4. İletişim becerilerinin geliştirilmesi
İçerik: Bu ders bir proje tasarımı içerir. Proje için 2 veya 3 kişilik gruplar oluşturulabilir. Tasarlanacak proje yazılım veya donanım projesi olabilir. Ders, proje seçiminden, projenin bitirilmesi ve sunulmasına kadar geçen süreci kapsar. Bu ders öğrencilerin eğitimleri boyunca öğrendiklerini kullanmalarını sağlar

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersi alan öğrenciler şu kabiliyetleri kazanırlar; 1. İhtiyaçları karşılayacak bir sistem, işlem veya bir bileşeni tasarlama becerisi 2. Mühendislik problemi tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 3. Modern mühendislik araçlarını ve gerekli teknik mühendislik becerilerini uygulama becerisi 4. Verimli iletişim becerisi 5. Detaylı proje raporu üretme becerisi

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma ve Araştırma. Proje Çalışmasının Konusunun Belirlenmesi Uygulama
2 Okuma ve Araştırma. Proje Çalışması Ön Hazırlığı ve Zaman Planlaması Uygulama
3 Okuma ve Araştırma. Kaynak Araştırması (Literatür - Yazın Taraması) Çalışması Uygulama
4 Okuma ve Araştırma. Kaynak Araştırması (Literatür - Yazın Taraması) Çalışması Uygulama
5 Okuma ve Araştırma. Kaynakların Değerlendirilmesi ve Etkin olarak Kullanılacak Kaynakların Belirlenmesi Uygulama
6 Okuma ve Araştırma. Çalışma Süreci İçin Gereksinim Belirleme ve Destek Oluşturma Uygulama
7 Okuma ve Araştırma. Kaynak Taraması ve Bilgi Toplama Raporunun Hazırlanması ve Sunumu Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Okuma ve Araştırma. Çalışmanın Uygulamalarına Başlanması Uygulama
10 Okuma ve Araştırma. Çalışmayla İlgili Verilerin Oluşturulması Uygulama
11 Okuma ve Araştırma. Çalışmayla ilgili Verilerin Analizi Uygulama
12 Okuma ve Araştırma. Çalışmadaki Uygulamaların Gözlemlenmesi Uygulama
13 Okuma ve Araştırma. Çalışmanın Düzenlemesi ve Sonuçların Yorumlanması Uygulama
14 Okuma ve Araştırma. Proje Raporunun Hazırlanması ve Yazılması Uygulama
15 Okuma ve Araştırma. Proje Raporunun Sunulması Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Araştırma Makaleleri, Projeler
Kosky, P. vd. (2016). Exploring Engineering: An Introduction to Engineering and Design. Elsevier, ABD.
Murray, A. (2016). The Complete Software Project Manager, Mastering Technology from Planning to Launch and Beyond. Wilwy Yayını, ABD.
Jack, H. (2013). Engineering Design, Planning and Management. Elsevier, (ABD)
Fairley, R.E. (2011). Managing and Leading Software Projects. Wiley, ABD.
Ford, R.M. ve Coulston, C.S. (2008) Design for Electrical and Computer Engineers, McGraw Hill, ABD.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgisayar Bilimi ile ilgili temel mühendislik kavramlarını açıklar ve Bilgisayar Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Matematik, fen bilimleri, olasılık ve istatistik gibi kendi dalıyla ilgili mühendislik konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir sistemin bileşenlerini ya da sistemdeki süreçleri analiz eder ve gereksinimler doğrultusunda gerçekçi kısıtlar altında bir bilgisayar modeli tasarlar.
4
2
Belirli bir kavramsal modeli bilgisayar ortamında modern yöntemlerle tasarlar.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgisayar Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
4
2
Bilgisayar Mühendisliği alanında yer alan konulara uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
3
3
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
2
2
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
1
3
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibidir ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri internet ve dergi aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
4
2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
4
2
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
1
2
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir, girişimcilik ve yenilikçilik konularının öneminin farkındadır.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 14 3 42
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0