Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
BIL497 |
BİLGİSAYAR PROJESİ |
7 |
2 |
1 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi OĞUZHAN ÖZTAŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Prof.Dr. ABDULSAMET HAŞILOĞLU-Dr.Öğr.Üyesi METİN DUMANLI-Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ŞENOL-Dr.Öğr.Üyesi OĞUZHAN ÖZTAŞ-Dr.Öğr.Üyesi TARIK ARABACI-Dr.Öğr.Üyesi ZEINAB HASSANZADEH |
Ders Ön Koşulu |
BIL201 - NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA
|
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
1. İhtiyaçları karşılayacak bir sistem, işlem veya bir bileşenin tasarlanması
2. Mühendislik problemini tanımlanması, formüle edilmesi ve çözülmesi
3. Modern mühendislik araçlarının ve gerekli teknik mühendislik becerilerinin
uygulamaya geçirilmesi
4. İletişim becerilerinin geliştirilmesi |
İçerik: |
Bu ders bir proje tasarımı içerir. Proje için 2 veya 3 kişilik gruplar oluşturulabilir.
Tasarlanacak proje yazılım veya donanım projesi olabilir. Ders, proje seçiminden,
projenin bitirilmesi ve sunulmasına kadar geçen süreci kapsar. Bu ders öğrencilerin
eğitimleri boyunca öğrendiklerini kullanmalarını sağlar |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İhtiyaçları karşılayacak bir sistem, işlem veya bir bileşeni tasarlama becerisi |
Mühendislik problemi tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
Modern mühendislik araçlarını ve gerekli teknik mühendislik becerilerini uygulama becerisi |
Verimli iletişim becerisi |
Detaylı proje raporu üretme becerisi |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma ve Araştırma. |
Proje Çalışmasının Konusunun Belirlenmesi |
Uygulama |
2 |
Okuma ve Araştırma. |
Proje Çalışması Ön Hazırlığı ve Zaman Planlaması |
Uygulama |
3 |
Okuma ve Araştırma. |
Kaynak Araştırması (Literatür - Yazın Taraması) Çalışması |
Uygulama |
4 |
Okuma ve Araştırma. |
Kaynak Araştırması (Literatür - Yazın Taraması) Çalışması |
Uygulama |
5 |
Okuma ve Araştırma. |
Kaynakların Değerlendirilmesi ve Etkin olarak Kullanılacak Kaynakların Belirlenmesi |
Uygulama |
6 |
Okuma ve Araştırma. |
Çalışma Süreci İçin Gereksinim Belirleme ve Destek Oluşturma |
Uygulama |
7 |
Okuma ve Araştırma. |
Kaynak Taraması ve Bilgi Toplama Raporunun Hazırlanması ve Sunumu |
Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma ve Araştırma. |
Çalışmanın Uygulamalarına Başlanması |
Uygulama |
10 |
Okuma ve Araştırma. |
Çalışmayla İlgili Verilerin Oluşturulması |
Uygulama |
11 |
Okuma ve Araştırma. |
Çalışmayla ilgili Verilerin Analizi |
Uygulama |
12 |
Okuma ve Araştırma. |
Çalışmadaki Uygulamaların Gözlemlenmesi |
Uygulama |
13 |
Okuma ve Araştırma. |
Çalışmanın Düzenlemesi ve Sonuçların Yorumlanması |
Uygulama |
14 |
Okuma ve Araştırma. |
Proje Raporunun Hazırlanması ve Yazılması |
Uygulama |
15 |
Okuma ve Araştırma. |
Proje Raporunun Sunulması |
Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Araştırma Makaleleri, Projeler |
Kosky, P. vd. (2016). Exploring Engineering: An Introduction to Engineering and Design. Elsevier, ABD. |
Murray, A. (2016). The Complete Software Project Manager, Mastering Technology from Planning to Launch and Beyond. Wilwy Yayını, ABD. |
Jack, H. (2013). Engineering Design, Planning and Management. Elsevier, (ABD) |
Fairley, R.E. (2011). Managing and Leading Software Projects. Wiley, ABD. |
Ford, R.M. ve Coulston, C.S. (2008) Design for Electrical and Computer Engineers, McGraw Hill, ABD. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayar Bilimi ile ilgili temel mühendislik kavramlarını açıklar ve Bilgisayar Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
|
|
1 |
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Matematik, fen bilimleri, olasılık ve istatistik gibi kendi dalıyla ilgili mühendislik konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir sistemin bileşenlerini ya da sistemdeki süreçleri analiz eder ve gereksinimler doğrultusunda gerçekçi kısıtlar altında bir bilgisayar modeli tasarlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Belirli bir kavramsal modeli bilgisayar ortamında modern yöntemlerle tasarlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayar Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Bilgisayar Mühendisliği alanında yer alan konulara uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibidir ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri internet ve dergi aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir, girişimcilik ve yenilikçilik konularının öneminin farkındadır.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
14 |
3 |
42 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
127 |
|
Genel Toplam |
127 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|