| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| SYY213 |
İŞLETME YÖNETİMİ I |
3 |
3 |
3 |
8 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi OĞUZHAN ÖZTAŞ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Bu dersin amacı öğrencilere işletmeciliğin temel kavramları ile yönetim, insan kaynakları, üretim, halkla ilişkiler ile ilgili temel bilgileri sağlamaktır. |
| İçerik: |
İşletmeyle ilgili temel bilgiler, işletme türleri, işletmelerin kuruluş süreçleri ve yönetim, insan kaynakları, üretim, halkla ilişkiler |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| İşletme alanı ile ilgili temel kavramları bilir. |
| İşletme biliminin diğer bilim dalları ile arasındaki ilişkilerini öğrenir. |
| Yönetim-Organizasyon, insan kaynakları, üretim, halkla ilişkiler ile ilgili terimleri tanımlar. |
| İşletmelerin amaç ve sorumluluklarını öğrenir. |
| İşletmelerin sınıflandırılmasını ve kuruluş işlemlerini temel düzeyde tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
Literatür Tarama |
Yönetim ve yönetici tanımı, liderlik ve lider tanımı, örgütsel performans, yönetim becerileri işletme çeşitleri, işletme büyüklüğü |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 2 |
Literatür Tarama |
Yönetim tipleri, yönetim ve yeni yönetim düşüncesi, işyeri, çevre ve kurum kültürü |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 3 |
Literatür Tarama |
Uluslararası iş ortamı, sosyal sorumluluk, baca yönetim fonksiyonları; planlama, hedef, vizyon, misyon |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 4 |
Literatür Tarama |
Organizasyon, organizasyon türü, Klasik yönetim düşüncesinin temel ilkeleri |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 5 |
Literatür Tarama |
Bilimsel Yönetim Yaklaşımı |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 6 |
Literatür Tarama |
Yönetim Süreci Yaklaşımı |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 7 |
Literatür Tarama |
Bürokrasi Yaklaşımı |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 8 |
Literatür Tarama |
Neoklasik Yönetim Yaklaşımının tarihi |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 9 |
Literatür Tarama |
Hawthorne Araştırmaları, Grup Yaklaşımı ve Liderlik Yaklaşımı |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
Literatür Tarama |
Yankee-City Araştırmaları |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 12 |
Literatür Tarama |
Woodward Yaklaşımı |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 13 |
Literatür Tarama |
Aston Yaklaşımı, Tawistock Enstitüsü Yaklaşımı |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 14 |
Literatür Tarama |
Modern Yönetim Yaklaşımları |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 15 |
Literatür Tarama |
Neo-modern Yönetim Yaklaşımları |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| Koçel, T. (2010). İşletme Yöneticiliği: İstanbul: Beta Yayınevi |
| Parlak, B. (2011). Yönetim Bilimi ve Çağdaş Yönetim Teknikleri. İstanbul: Beta Yayınevi |
| Saruhan, Ş. C. ve Yıldız, M.L. (2009). Çağdaş Yönetim Bilimi. İstanbul: Beta Yayınevi |
| Eren, E. (2010). Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Beta Yayınevi. |
| Genç, N. (2007). Yönetim ve Organizasyon. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
| Özkalp, E. ve Kırel, Ç. (2011). Örgütsel Davranış. Bursa: Etkin Basım Yayıncılık. |
| Robbins, S.P ve Coulter, M. (2009). Management. New Jersey: Pearson Prentice |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Bilgisayar Bilimi ile ilgili temel mühendislik kavramlarını açıklar ve Bilgisayar Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Matematik, fen bilimleri, olasılık ve istatistik gibi kendi dalıyla ilgili mühendislik konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Bir sistemin bileşenlerini ya da sistemdeki süreçleri analiz eder ve gereksinimler doğrultusunda gerçekçi kısıtlar altında bir bilgisayar modeli tasarlar.
|
|
|
2 |
|
|
|
| 2 |
Belirli bir kavramsal modeli bilgisayar ortamında modern yöntemlerle tasarlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Bilgisayar Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
|
|
1 |
|
|
|
|
| 2 |
Bilgisayar Mühendisliği alanında yer alan konulara uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 3 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 3 |
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibidir ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri internet ve dergi aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
1 |
|
|
|
|
| 2 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir, girişimcilik ve yenilikçilik konularının öneminin farkındadır.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
3 |
42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
14 |
3 |
42 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
14 |
2 |
28 |
| Ödev |
14 |
3 |
42 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
| Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
74 |
0 |
204 |
|
Genel Toplam |
204 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
8,0 |
|