Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
BIL312 |
MOBİL PROGRAMLAMA |
5 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. ABDULSAMET HAŞILOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi GÖKAY BURAK AKKUŞ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı öğrencilerin mobil cihazlar için uygulama geliştirebilecek bilgi birikimine ve yeni nesil mobil teknolojiler hakkında temel bilgilere sahip olmalarını sağlamak. |
İçerik: |
Mobil Teknolojilere Genel Bakış ; Mobil Cihazlar ; Mobil İşletim Sistemleri ; Mobil Uygulama Geliştirmenin Temelleri ; Mobil Uygulama Bileşenleri ; Uygulama Yaşam Döngüsü ; Kullanıcı Arayüzü Tasarımı ; Menüler ; Diyalog Kutuları ; ListView ; ViewPager ; ArrayAdapters ; Akıllı Telefonlarda Veri Yönetimi ; Dosya İşlemleri ; Veritabanları Algılayıcılar ; Veri Toplama Yöntemleri ; Broadcast Receivers ; Content Providers ; Bildirimler ; Mobil Uygulamalardaki İzin ve Haklar ; Lokasyon-Tabanlı Servisler ; Arkaplan Görevler |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Öğrenci akıllı telefonlardaki kısıtları (işlemci, bellek, pil kapasitesi vb.) gözönünde bulundurarak bir uygulama tasarlayabilme, gerçekleyebilme, test ve uygulamayı nasıl paylaşacağı konularında bilgiye sahip olacaktır. |
Öğrenci farklı mobil uygulama geliştirme yöntemlerinin artı ve eksi yönlerini öğrenecektir. |
Öğrenci mobil teknolojiler ile ilgili güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
Öğrenci yerinde bilgi işleme tekniklerini öğrencektir. |
Öğrenci mobil uygulamayı bir uygulama marketine yüklemeyi öğrenecektir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Mobil Teknolojilere Genel Bakış;
Android Studio Giriş; |
Android Studio |
2 |
- |
Android Studio SDK;
Android Studio Ortamı;
Emülator |
Android Studio |
3 |
- |
Kotlin Programlamaya Giriş;
İnteraktif uygulamalar geliştirmek |
Android Studio |
4 |
- |
Ekran tasarımı;
xml dosyaları;
Layout ve Temel Bileşenler |
Android Studio |
5 |
- |
Program Akışının Yönlendirilmesi;
Giriş ekranı tasarlamak; |
Android Studio |
6 |
- |
Adapter, listview kullanımı |
Android Studio |
7 |
- |
Mobil uygulama için backend servis geliştirmek;
Genel tekrar |
Python, MongoDB, Android Studio |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Örnek bir uygulama geliştirilmesi |
Android Studio |
10 |
- |
Dinamik servislerden veri çekerek listeleme yapmak; |
Android Studio |
11 |
- |
Etkinlik Yaşam Döngüsü (activity lifecycle);
Uygulamaların Debug Edilmesi;
Activity ve Intent |
Android Studio |
12 |
- |
Yerel veritabanı oluşturmak ve kullanmak |
Android Studio |
13 |
- |
Yerel veritabanı oluşturmak ve kullanmak |
Android Studio |
14 |
- |
Güncel Mobil Uygulama geliştirme araç ve yöntemleri - I |
Android Studio, XCode |
15 |
- |
Güncel Mobil Uygulama geliştirme araç ve yöntemleri - II |
Android Studio, XCode |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Bill Phillips, Brian Hardy, “Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide (Big Nerd Ranch Guides)”, 2013 |
Jeff McWherter, Scott Gowell,” Professional Mobile Application Development, John Wiley & Sons, Inc.”, 2012 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayar Bilimi ile ilgili temel mühendislik kavramlarını açıklar ve Bilgisayar Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Matematik, fen bilimleri, olasılık ve istatistik gibi kendi dalıyla ilgili mühendislik konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir sistemin bileşenlerini ya da sistemdeki süreçleri analiz eder ve gereksinimler doğrultusunda gerçekçi kısıtlar altında bir bilgisayar modeli tasarlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Belirli bir kavramsal modeli bilgisayar ortamında modern yöntemlerle tasarlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayar Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Bilgisayar Mühendisliği alanında yer alan konulara uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibidir ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri internet ve dergi aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir, girişimcilik ve yenilikçilik konularının öneminin farkındadır.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
2 |
10 |
20 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
2 |
10 |
20 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
2 |
3 |
6 |
TOPLAM |
40 |
0 |
148 |
|
Genel Toplam |
148 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|