TR EN

İNTERNET PROGRAMLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BIL311 İNTERNET PROGRAMLAMA 5 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi OĞUZHAN ÖZTAŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi OĞUZHAN ÖZTAŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İnternet Programlama dersi, öğrencilere modern web geliştirme teknolojileri ve internet uygulamaları hakkında temel bilgi ve beceriler kazandırmayı amaçlar. Bu ders, öğrencilere statik ve dinamik web siteleri oluşturma, kullanıcı dostu arayüzler tasarlama, veri alışverişi sağlama, sunucu ve istemci tarafında programlama gibi becerileri kazandırmayı hedefler.
İçerik: HTML, CSS ve JavaScript; JSON ve Veri Alışverişi;AJAX ve Asenkron İletişim; Frontend Frameworklerine Giriş (Örnek: Bootstrap),Backend Programlamaya Giriş (Node.js),Veritabanı ile Çalışma.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenciler, HTML, CSS ve JavaScript gibi temel web teknolojilerini kullanarak statik ve dinamik web sayfaları oluşturmayı öğrenirler.
Öğrenciler, modern frontend araçları (örneğin, Bootstrap, React veya Vue.js) ve backend geliştirme (Node.js, Express.js) konusunda bilgi sahibi olur, istemci-sunucu iletişimini kurarak tam kapsamlı web uygulamaları geliştirebilirler.
Öğrenciler, JSON, AJAX ve RESTful API kullanarak veri alışverişi yapmayı ve güvenlik ilkelerini (şifreleme, kimlik doğrulama, XSS ve CSRF gibi tehditlere karşı korunma) öğrenirler.
Öğrenciler, tasarımdan geliştirmeye kadar bir web projesi planlayıp uygulayabilir, ardından projelerini sunarak geri bildirim alabilirler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş ve Temel Kavramlar -
2 - HTML (HyperText Markup Language) -
3 - CSS (Cascading Style Sheets): -
4 - JavaScript -
5 - Form İşleme ve Validasyon -
6 - JSON ve Veri Alışverişi -
7 - AJAX ve Asenkron Programlama -
8 - ARA SINAV -
9 - Frontend Frameworkleri (Bootstrap gibi): -
10 - JavaScript Frameworkleri (React veya Vue.js gibi): -
11 - Backend Programlama (Node.js ve Express.js): -
12 - Veritabanı Yönetimi (MongoDB veya MySQL): -
13 - Kullanıcı Kimlik Doğrulama ve Güvenlik -
14 - Proje Çalışmaları ve Uygulama Geliştirme -
15 - Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Duckett, J. (2011). HTML & CSS: design and build websites (Vol. 15). Indianapolis, IN, USA:: Wiley.
Duckett, J. (2014). Javascript and jquery: Interactive front-end web development. Wiley Publishing.
Mead, A. (2018). Learning Node. js Development: Learn the fundamentals of Node. js, and deploy and test Node. js applications on the web. Packt Publishing Ltd.
Bradshaw, S., Brazil, E., & Chodorow, K. (2019). MongoDB: the definitive guide: powerful and scalable data storage. O'Reilly Media.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 30
Ödev Değerlendirme 1 10
Kısa Sınav 1 10
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 4 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgisayar Bilimi ile ilgili temel mühendislik kavramlarını açıklar ve Bilgisayar Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Matematik, fen bilimleri, olasılık ve istatistik gibi kendi dalıyla ilgili mühendislik konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir sistemin bileşenlerini ya da sistemdeki süreçleri analiz eder ve gereksinimler doğrultusunda gerçekçi kısıtlar altında bir bilgisayar modeli tasarlar.
3
2
Belirli bir kavramsal modeli bilgisayar ortamında modern yöntemlerle tasarlar.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgisayar Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
5
2
Bilgisayar Mühendisliği alanında yer alan konulara uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4
3
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
1
2
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
5
3
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibidir ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri internet ve dergi aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
5
2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
3
2
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
2
2
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir, girişimcilik ve yenilikçilik konularının öneminin farkındadır.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 10 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 2 10 20
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 2 1 2
Kısa Sınav Hazırlığı 1 3 3
TOPLAM 39 0 151
Genel Toplam 151
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0