Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ISG401 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I | 7 | 3 | 3 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ESRA YALÇIN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İş Sağlığı ve İş Güvenliği, analitik düşünme, her türlü uygulama ve etkinlik, belirtilen kalite kriterleri, çevreyi, ülkeyi ve dünyayı tanıyarak, etkili iletişim becerilerini ve Yapıcı ve doğru bir iletişimin bulunduğu ortam, gerçek öğrenme vizyonu anlayışı ile öğrenme ve bireyleri eğitme öğrenme yetkinliği kazanma için bir ömür boyu sürebilir. |
İçerik: | İş Sağlığı ve Güvenliği Kursu; İş sağlığı ve güvenliği alanındaki genel tanım ve uygulamaları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İş Sağlığı ve güvenliği ilkelerini kavrar. |
iş sağlığı ve güvenliğinin tarihsel gelişimini açıklar. |
İSG kültürünü kavrar. Bireyler, gruplar ve toplum içindeki iş sağlığı ve güvenliği kültürünü kritik eder. |
Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini analiz eder, önlemler açıklar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Öğrencide ilk izlenim oluşturma, dersin içeriği ve işleniş | Ders Planının Tanımı, Amacı ve İçeriği, İş Sağlığı ve Güvenliğine Genel Bakış ve Güvenlik Kültürü | Sözlü Anlatım, slayt sunumu |
2 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | İş Sağlığı ve Güvenliğinin Kavram ve Kurallarının Gelişimi | Sözlü Anlatım, slayt sunumu |
3 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | İş Hukuku, İşçi Hakları, İşveren Sorumlulukları | Sözlü Anlatım, slayt sunumu |
4 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri | Sözlü Anlatım, slayt sunumu |
5 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Tehlike –Risk kavramı, İş kazaları ve kazalardan korunma politikaları | Sözlü Anlatım, slayt sunumu |
6 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Risk Yönetimi ve Değerlendirmesi | Sözlü Anlatım, slayt sunumu |
7 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Kişisel Koruyucu Donanımlar, Sağlık ve Güvenlik İşaretleri | Sözlü Anlatım, slayt sunumu |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Fiziksel Risk Faktörleri | Sözlü Anlatım, slayt sunumu |
10 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Ergonomik Risk Faktörleri, Elle Taşıma İşleri, Ekranlı Araçlarla Çalışmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği | Sözlü Anlatım, slayt sunumu |
11 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Kimyasal Risk Faktörleri, Büyük Endüstriyel Kazalar | Sözlü Anlatım, slayt sunumu |
12 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Yangın ve yangından korunma | Sözlü Anlatım, slayt sunumu |
13 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Biyolojik Risk Faktörleri, Hijyen Eğitimi | Sözlü Anlatım, slayt sunumu |
14 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Psikososyal Risk Faktörleri | Sözlü Anlatım, slayt sunumu |
15 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Meslek Hastalığı Kavramı, Nedenleri, Sonuçları, En Yaygın Meslek Hastalıkları | Sözlü Anlatım, slayt sunumu |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Selek, H.S. Occupational Health and Safety, Seçkin Yayıncılık |
Bilir N, Yıldız A.N. (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği. Hacettepe Üniversitesi Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliğinde kullanılan biçimsel sistemleri ele alır ve değişik metotlarını tartışır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliğinde proje sunumu için tasarımın doğru ifade edilmesini formüle eder.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat mühendisliğinde tasarım ve uygulama konularında gerekli araştırmaları yapabilme becerilerine sahiptir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliği disiplininde üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabilme ve bu konularda sorumluluk alır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliği mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri izler ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir birey olarak; Sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliğinde yapı yönetiminin yetki ve sorumlulukları içinde yer alır.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 1 | 14 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 18 | 0 | 26 |
Genel Toplam | 26 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 1,0 |