Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
INS203 |
DİNAMİK |
3 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi HAMİT ÖZTÜRK |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
İnşaat Mühendisliği açısından fizik ve yapı bilgilerini dinamik çerçevesinde incelemek ve öğrencinin yapıya gelebilecek ani yüklere karşı yapının göstereceği tepkiyi modelleyebilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Kuvvetler, kuvvet türleri, dinamiğin temel kanunu, rijitlik merkezi ve kütle merkezi hesapları, yapıyı etkileyecek dış ve ani yükler, yapının bu yüklere tepkisi, alabileceği mod şekilleri, deprem, rüzgar gibi farklı karakterdeki yüklere karşı yapının her bir katındaki direnç ve gelen yükün katlara göre dağılımı, yapı frekans ve periyodunun hesaplanması konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Yapı üzerindeki ani dış kuvvetlere karşı yapının periyot, frekans ve mod şekilllerinin modellenmesinde geniş perspektiften bakabilme becerisi |
Dinamik kuvvetlere karşı cisimlerin genel davranış biçimlerini anlayabilme yeteneği |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
İlgili Literatur |
Genel açıklamalar, notasyon, semboller |
Anlatım |
2 |
İlgili Literatur |
Kuvvetler |
.Anlat. Uygula |
3 |
İlgili Literatur |
Vektörel işlemler |
Anlat. Uygula |
4 |
İlgili Literatur |
Dinamiğin temel kanunu |
Anlat. Uygula |
5 |
İlgili Literatur |
Rijitlik merkezi ve kütle merkezi hesapları |
Anlat. Uygula |
6 |
İlgili Literatur |
Yapıyı etkileyecek dış ve ani yükler |
Anlat. Uygula |
7 |
İlgili Literatur |
Yapının bu yüklere tepkisi, alabileceği mod şekilleri |
Anlat. Uygula |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İlgili Literatur |
Deprem, rüzgar gibi farklı karakterdeki yüklere karşı yapı davranışı |
Anlat. Uygula |
10 |
İlgili Literatur |
Yapının her bir katındaki direnç ve gelen yükün katlara göre dağılımı |
Anlat. Uygula |
11 |
İlgili Literatur |
Yapı frekans ve periyodunun hesaplanması |
Anlat. Uygula |
12 |
İlgili Literatur |
Yay sistemleri, merkezkaç kuvveti |
Anlat. Uygula |
13 |
İlgili Literatur |
Makaralar |
Anlat. Uygula |
14 |
İlgili Literatur |
Kafes sistemleri |
Anlat. Uygula |
15 |
İlgili Literatur |
Açısal hareketler, açısal momentum, açısal frekans, merkezcil ivme |
Anlat. Uygula |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Ferdinand Beer, Phillip Cornwell E., Russel Johnston ‘Mühendisler için Dinamik’ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
7 |
3 |
21 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
30 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
39 |
0 |
150 |
|
Genel Toplam |
150 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|