Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
INS423 | ZEMİN İYİLEŞTİRME YÖNTEMLERİ | 7 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Zemin iyileştirme yöntemlerinin temel prensiplerinin, zemin iyileştirme yöntemlerinin farklı zemin türleri için seçimi ve uygulamasının tanıtılması ve öğretilmesi amaçlanmaktdır. |
İçerik: | Kompaksiyon teorisi, katkı malzemeleri ile zemin stabilizasyonu, zemin tabakalarının özelliklerinin yerinde iyileştirilmesi, dinamik kompaksiyon, önyükleme ve enjeksiyon yöntemleri, katı atık depolanması ve kil kaplamalar, göçebilir zeminlerin davranışı ve ıslahı konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Problemli zeminleri tanıyabilme |
Zemin iyileştirmesinin gerekli olduğu zemin koşullarını tanımlayabilme |
Mevcut zemin koşulları için uygun zemin iyileştirme metodunu seçebilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İlgili Kaynak İlgili Bölüm | Zeminlerin iyileştirilmesi ile ilgili temel kavramlar | Anlatım,Uygulama |
2 | İlgili Kaynak İlgili Bölüm | Kompaksiyon teorisi | Anlatım,Uygulama |
3 | İlgili Kaynak İlgili Bölüm | Katkı malzemeleri ile zemin stabilizasyonu(kireç, kireç-uçucu kül, çimento, asfalt ve kimyasal maddeler kullanımı ile), Kireç ve uçucu kül ile zemin stabilizasyonu, Çimento ve asfalt ile zemin stabilizasyonu | Anlatım,Uygulama |
4 | İlgili Kaynak İlgili Bölüm | Zemin tabakalarının özelliklerinin yerinde iyileştirilmesine giriş | Anlatım,Uygulama |
5 | İlgili Kaynak İlgili Bölüm | Standart Penetrason testi (SPT), Konik Penetrasyon Testi (CPT), Oturma hesapları | Anlatım,Uygulama |
6 | İlgili Kaynak İlgili Bölüm | Dinamik kompaksiyon ve vibroflatasyon yöntemleri ile zemin iyileştirilmesi | Anlatım,Uygulama |
7 | İlgili Kaynak İlgili Bölüm | Vibroflotasyon, Vibrodisplacement ve Vibro-replacement yöntemleri | Anlatım,Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İlgili Kaynak İlgili Bölüm | Taş kolonlar ile zemin iyileştirmesi | Anlatım,Uygulama |
10 | İlgili Kaynak İlgili Bölüm | Sıkıştırma kazıkları, Zemin içinde darbe- titreşim etkisi uygulanması | Anlatım,Uygulama |
11 | İlgili Kaynak İlgili Bölüm | Killi zemin tabakalarının özelliklerinin yerinde iyileştirilmesi, ön yükleme yöntemi, düşey drenler ile önyükleme ve radyal konsolidasyon | Anlatım,Uygulama |
12 | İlgili Kaynak İlgili Bölüm | Kireç tabakaları ve kireç kolonları ile konsolidasyon | Anlatım,Uygulama |
13 | İlgili Kaynak İlgili Bölüm | Derin karıştırma yöntemleri, Elektrokinetik stabilizasyon, Termal stabilizasyon yöntemleri | Anlatım,Uygulama |
14 | İlgili Kaynak İlgili Bölüm | Enjeksiyon yöntemleri ile zemin iyileştirmesi, enjeksiyonların reolojisi, Enjeksiyon uygulama yöntemleri, izlenmesi ve kontrolü, Jet-Grout Yöntemi, Geosentetikler ile tasarım | Anlatım,Uygulama |
15 | İlgili Kaynak İlgili Bölüm | Geosentetiklerin kullanım yerleri ve uygulamaları, Geosentetikler ile yol tasarımı, yüzeysel temellerin taşıma gücünün geosentetik donatılarla arttırılması, Göçebilir zeminlerin davranışı ve ıslahı Katı atık depolanması ve kil kaplamalar | Anlatım,Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Engineering Principles of Ground Modification, Mc Graw Hill (Yazar: Manfred R. Hausmann) |
ASCE, Geotechnique ve Ground Improvement dergilerinde yayınlanan güncel makaleler |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliğinde kullanılan biçimsel sistemleri ele alır ve değişik metotlarını tartışır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliğinde proje sunumu için tasarımın doğru ifade edilmesini formüle eder.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat mühendisliğinde tasarım ve uygulama konularında gerekli araştırmaları yapabilme becerilerine sahiptir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliği disiplininde üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabilme ve bu konularda sorumluluk alır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliği mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri izler ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir birey olarak; Sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnşaat Mühendisliğinde yapı yönetiminin yetki ve sorumlulukları içinde yer alır.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 7 | 3 | 21 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |