Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HTP113 | İLETİŞİME GİRİŞ | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ORKUN ÖZSAVANER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste iletişim araştırma, kuram ve yaklaşımlarının incelenmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Kitle iletişim kuramcıları, iletişim modelleri ve önemli kuramcılara ait okumalar yapılmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İletişim ve koordinasyon kavramlarını tanımlar. ( define ) ( 1) |
Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişimi tanımlar. ( define) ( 1 ) |
İletişim kuramlarını, ikna, empati kavramlarını tanımlar. ( define ) ( 1 ) |
Dinleme ve iletişim becerilerini açıklar. ( explain ) ( 2 ) |
Bireyler arası iletişim yöntemlerini, beden dilini açıklar. ( explain ) ( 2 ) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Makale tarama, Kitap okuma | İletişiminin Tanımı ve Özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Makale tarama, Kitap okuma | İletişiminin Tarihçesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Makale tarama, Kitap okuma | Sözlü İletişiminin Tanımı ve Özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Makale tarama, Kitap okuma | Sözsüz İletişiminin Tanımı ve Özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Makale tarama, Kitap okuma | Yazılı ve Görsel iletişiminin Tanımı ve Özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Makale tarama, Kitap okuma | Kişilerarası İletişim ve Kuşak Farkları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Makale tarama, Kitap okuma | Kültürlerarası İletişim ve Kültürel Çalışmalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Makale tarama, Kitap okuma | iletişim sürecindeki ögeler (Kaynak-İleti-Kanal-Alıcı) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Makale tarama, Kitap okuma | Kitle İletişim Araçları ve Propaganda kavramı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Makale tarama, Kitap okuma | Ana Akım Kitle İletişim Modelleri ve Medyadaki Yansımaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Makale tarama, Kitap okuma | Modern Kitle İletişim Modelleri ve Medyadaki Yansımaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Makale tarama, Kitap okuma | Eleştirel Kitle İletişim Modelleri ve Medyadaki Yansımaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Makale tarama, Kitap okuma | Yeni Medya ve İletişimin Dönüşümü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | - | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yaylagül, L. (2014). Kitle İletişim Kuramları: Egemen ve Yerel Yaklaşımlar, Dipnot Yayınları: Ankara. |
Özçetin, B. (2019). Kitle İletişim Kuramları: Kavramlar, Okullar, Modeller, İletişim Yayınları: İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uçaklarda kullanılan parçaların malzemelerini tanır.
|
0 | |||||
2 |
Uçakların mekanik ve elektrik sistem /parça çalışma prensiplerini tanır.
|
0 | |||||
3 |
Atmosfer özelliklerini ve atmosferdeki değişimin uçaklar üzerindeki etkisini bilir.
|
0 | |||||
4 |
Uçaklarda bakım onarım ve seyrüsefer için kulaanılan havayolu dokümanlarını tanır.
|
0 | |||||
5 |
Uçaklarda kaldırma kuvvetinin oluşması ve uçuş teorisini bilir.
|
0 | |||||
6 |
Pistonlu motorlu uçaklarda bulunan pervaneler hakkında bilgi sahibi olur.
|
0 | |||||
7 |
Gaz Türbinli ve pistonlu motorlu uçakların bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılıkla ilgili temel prensip, kural ve kanunları bilme, kavrama ve uygulayabilme.
|
1 | |||||
2 |
Temel bilimsel konuları bilme, yorumlayabilme ve gerektiğinde kullanabilme.
|
4 | |||||
3 |
Hava aracı imalatı ile ilgili temel konuları bilme ve uygulayabilme.
|
0 | |||||
4 |
Hava aracı imalatıyla ilgili takım, alet ve makinaları tanıma ve kullanabilme.
|
0 | |||||
5 |
Hava aracı bakım ve onarımı ile ilgili temel konuları bilme ve uygulayabilme.
|
0 | |||||
6 |
Uçak bakım ve onarım yönünden insan faktörlerini ve hata önleme yöntemlerini bilir.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uçaklarda arıza ve bakım konusunda topladığı verileri değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
|
1 | |||||
2 |
Uçaklarda bakım ve onarımıyla ilgili standartları bilme ve uygulayabilme yeteneğine sahiptir.
|
1 | |||||
3 |
Karşılaşılan bir arıza durumunun ilgili uçak manual'ine göre değerlendirilmesini ve çözümünü yapabilir.
|
0 | |||||
4 |
Uçak kokpit göstergelerinin yerleşimini ve çalışmasını bilir.
|
0 | |||||
5 |
Uçak-uçak, uçak-yer haberleşme yöntemlerini ve sistemlerini bilir.
|
0 | |||||
6 |
Uçaklarda kullanılan malzemeleri tanır.
|
0 | |||||
7 |
Uçaklarda kullanılan alet/takım ve birleştirme elemanlarını bilir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Araştırma yapabilme, rapor hazırlayabilme ve sunum yapabilme.
|
0 | |||||
2 |
Uçaklarda oluşabilecek her tip mekanik ve elektronik problemi objektif ve subjektif olarak tesbit eder ,tanımlar ve raporlar.
|
1 | |||||
3 |
Uçak bakım, onarım ve test konusunda teknolojik aletleri (ölçü, kontrol aletleri ile test cihazlarını) kullanır.
|
0 | |||||
4 |
Uçak bakımında ve onarımında kullanılan alet ve takımları kullanılabilir.
|
0 | |||||
5 |
Uçakta kullanılan birleştirme elemanlarını bilir ve uygulamasını yapabilir.
|
0 | |||||
6 |
Pervane bakımı, çalışması, depolanması ve korunması ile ilgili uygulamaları bilir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uçaklar ile ilgili bilgi ve becerilerini ,ayrıca teknolojik gelişmeleri hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır ve takım çalışması yapar.
|
5 | |||||
2 |
Uçaklar ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirler ve çözüm arar.
|
3 | |||||
3 |
Ekip çalışmasına yatkın, sorumluluk alanı içindeki faaliyetleri yürütebilecek bilgi ve becerilere sahiptir.
|
5 | |||||
4 |
Teknik olarak özgün düşünebilme konusunda yetkinlik kazanır.
|
5 | |||||
5 |
Temel bilimsel konuları bilme, yorumlayabilme ve gerektiğinde kullanabilme yeteneğine sahiptir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uçaklarda kullanılan motor çeşitlerini ve çalışma, prensiplerini ve motor parçalarını bilir.
|
0 | |||||
2 |
Uçak, sistem ve alt sistemlerinin fonksiyonları ve çalışma prensipleri konularında bilgi sahibi olur.
|
1 | |||||
3 |
Meslek ile ilgili 2 ve 3 boyutlu bilgisayar programlarını kullanmayı yeterli düzeyde bilir.
|
0 | |||||
4 |
Genel bilgisayar kullanma bilgilerine sahip olur,Word,Excell,Power point programlarını yeterli düzeyde bilir.
|
0 | |||||
5 |
Araştırma yapabilme, rapor hazırlayabilme ve sunum yapabilmeyi bilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etkin görsel,yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Sosyal hakların evrenselliği,sosyal adalet,kalite kültürü,mesleki etik,kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahiptir.
|
5 | |||||
3 |
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptir.
|
5 | |||||
4 |
Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahiptir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilme becerisne sahiptir.
|
0 | |||||
2 |
Uçak arıza ve onarımlarını amaca uygun şekilde yapabilme becerisine sahiptir.
|
0 | |||||
3 |
Uçak bakım ve onarım manual'lerini okuma, anlama ve uygulama becerisine sahiptir.
|
0 | |||||
4 |
Bilim ve teknolojideki gelişmelerle kendini sürekli olarak yeniler.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 12 | 1 | 12 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 3 | 6 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 2 | 3 | 6 |
Sosyal Faaliyet | 1 | 3 | 3 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 81 | 0 | 151 |
Genel Toplam | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |