TR EN

YENİ MEDYA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HTP252 YENİ MEDYA 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İletişim teknolojileri ve yeni medya ile değişen olgular ile yeni iletişim biçimleri hakkında oluşan izlenimleri, bakış açılarını saptamak; iletişim disiplinlerinin yeni medyadaki yansımalarına yönelik farkındalık kazandırmak
İçerik: Dersin içeriği; yeni medya kavramı, yeni medyanın ortaya çıkışı ve özellikleri, sosyal medya ve araçları, yeni medya kuramları, yeni medya okuryazarlığı, yeni medyada kişisel imaj, yeni medyada halkla ilişkiler, yeni medyada pazarlama ve reklam, yeni medya ve yeni teknolojiler, yeni medyada ölçümleme konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yeni medya ortamında halkla ilişkilerin temel kavramlarını tanımlar.
Halkla ilişkiler alanına giren her türlü iletişim çalışmasını yeni medya ile ilişkili olarak gözlemler.
Yeni medya ortamındaki reklam çalışmalarını değerlendirir.
Pazarlama perspektifinden yeni medyanın kullanımına ilişkin analizlerde bulunur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür okuma Dijital Medya, Yeni Medya ve Sosyal Medya Kavramları Anlatım, Soru-Cevap
2 Literatür okuma Yeni Medyanın Ortaya Çıkışı ve Özellikleri Anlatım, Soru-Cevap
3 Literatür okuma Sosyal Medya ve Araçları Anlatım, Soru-Cevap
4 Literatür okuma Yeni Medyaya Kuramsal Bakış Anlatım, Soru-Cevap
5 Literatür okuma Yeni Medya Okuryazarlığı Anlatım, Soru-Cevap
6 Literatür okuma Yeni Medyada Kişisel İmaj Anlatım, Soru-Cevap
7 Literatür okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma Yeni Medyada Halkla İlişkiler I Anlatım, Soru-Cevap
10 Literatür okuma Yeni Medyada Halkla İlişkiler II Anlatım, Soru-Cevap
11 Literatür okuma Yeni Medyada Pazarlama ve Reklam I Anlatım, Soru-Cevap
12 Literatür okuma Yeni Medyada Pazarlama ve Reklam II Anlatım, Soru-Cevap
13 Literatür okuma Yeni Medya ve Yeni Teknolojiler Anlatım, Soru-Cevap
14 Literatür okuma Yeni Medyada Ölçümleme Anlatım, Soru-Cevap
15 Literatür okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Güçdemir, Y. (2017). Sosyal Medya: Halkla İlişkiler, Reklam ve Pazarlama, İstanbul: Derin Yayınları.
Aydoğan F. (2017). Yeni Medya Kuramları. İstanbul: Der Yayınları.
Sağıroğlu, Ş., Bülbül, H. İ., Kılıç, A., Küçükali, M. (2020). Dijital Okuryazarlık: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler. Ankara: Nobel Yayınları.
Özel, A. P. ve Sert, N. Y. (2015). Dijital Halkla İlişkiler: Kavram ve Araçları. İstanbul: Derin Yayınları.
Özkan, A., Tandaçgüneş, N. ve Doğan, B. Ö. (2015). Yeni Medya ve Reklam. İstanbul: Derin Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim Bilimi ile ilgili temel halkla ilişkiler kavramlarını açıklar ve İletişim Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyloji ve istatistik gibi kendi dalıyla ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri halkla ilişkiler çözümleri için kullanır.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Toplumsal gereksinimleri analiz eder ve bu gereksinimler doğrultusunda gerçekçi uygulamalar altında iletişim modelleri tasarlar.
4
2
Belirli bir kavramsal modeli modern halkla ilişkiler yöntemlerini kullanmayı bilir.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların gelişimine yönelik uygulamalar geliştirir.
5
2
Halkla İlişkiler alanında yer alan konulara uygun araştırma yöntem ve tekniklerini seçer, uygular.
5
3
Halkla İlişkiler uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve etkin olarak kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Araştırma ve yöntem tasarlama, anket yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
2
2
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
5
3
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip, bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitle iletişim araçları aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
5
2
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
4
3
Sosyal Sorumluluk çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve bu konunun öneminin farkındadır.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim yönetimi, denetimi, gelişimi ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibir ve bu bilgileri çalışmalarında uygulayabilir.
5
2
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ile toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 7 98
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0